الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

۴-اعتقاد

شما چند نفر رو می شناسید که سفت و محکم پای اعتقادات‌شون وایستاده باشند؟ حتی حرف‌ها و نیشخندهای اطرافیان هم باعث نشه خللی در اعتقادشون به وجود بیاد؟ چند نفر رو می‌شناسید که شرایط سخت و طاقت فرسا هم نتونه اونها رو به زانو در بیاره؟ سوال سختیه، می‌دونم؛ ولی لطفاً چند لحظه بهش فکر کنید و بعد برید سراغ ادامه مطلب...


>>

خب، به نتیجه‌ای رسیدید؟

من هر روز خیلی از این "انسان‌ها" رو در کوچه و خیابون می‌بینم!

وقتی این روزها با لباس آستین کوتاه و رنگ روشن بیرون می‌رم و گرمای هوا همچنان کلافم می‌کنه و چشمم به اونها می‌افته از خودم خجالت می‌کشم.

درست حدس زدید.منظورم خانم‌های هستند که در این گرمای جهنمی اون چادر داغ رو سرشون می‌کنند.حتماً هم خیلی اذیت می‌شوند ولی اعتقاد محکم‌شون باعث میشه این سختی رو تحمل کنند.ولی من می‌دونم سخت‌تر از اون نیش‌ها و کنایه‌های مردم هست.من بدبین نیستم، با گوش‌های خودم این حرف‌ها رو می‌شنوم و خیلی متاثر می‌شوم.نمی‌دونم این چه دوره زمونه‌ایه که این اعتقادات پاک و نورانی در نظر مردم عقب‌ماندگی محسوب میشه.فقط باید یک حرف به این افراد زد:"دین و مذهب رو کنار بذارید؛شما تا کجا حاضرید پای اعتقادات خودتون وایستید؟ اگه حتی شرایط سخت و دشوار هم بشه شما سر حرف خودتون هستید؟!"


...


من تازه از "بهشت" اومدم و حیفه در این پست که موضوعیت هم داره یادی از "میزبانم" نکنم.

خیلی‌ها در عظمت مقام خانم فاطمه زهرا (س) صحبت کرده‌اند ولی چه کسی جز خداوند می‌تونه بزرگی ایشون رو بیان کنه؟! :


"همه ما می‌دونیم که سوره کوثر در شان حضرت زهرا(س) نازل شده.حالا ببینید خدا در این سوره در مدح حضرت چه کرده:


انا اعطیناک الکوثر


1- در قرآن وقتی خداوند سخن از امر بزرگی به زبان بیاورند از ضمیر جمع استفاده می‌کنند، حال وقتی تاکیدی مانند "انا" باشه که دیگه اون چیز خیلی مهم میشه؛ مانند سوره قدر

2- حتماً از عربی دبیرستان یادتون هست که اضافه کردن حرف باعث فخیم شدن فعل میشه، اینجا هم خدا "عطینا" فرمودند "اعطینا"

3- در زبان عربی وقتی بخواهند زیادی و بزرگی چیزی را برسانند آن را بر وزن "فوعل" بیان می‌کنند مانند جوهر. حالا ببینید وقتی ریشه "کثر" که خود کثرت و بزرگی رو می‌رسونه به این باب بره چی در‌می‌یاد! به این اضافه کنید این نکته رو که "ال" کلمه کوثر در اینجا نه بیان کننده جنس که به معنای بزرگی و مهابت هست! الله اکبر.


حتماً شما هم مثل من وقتی این نکات رو شنیدید کلی کیف کردید! قرآن پره از این نکات ناب که خداوند انشاالله توفیق درک عظمت قرآن رو به ما بده


یامجیر

نظرات 7 + ارسال نظر
بنت الهدی یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 18:20

سلام
چه پست زیبا و دلچسبی بود ..لذت بردم... بخصوص از قسمت پایانی پست..
در مورد پای اعتقادات ایستادن به نظرم خیلی سخت هست تو این دوره زمونه...
به نظرم فقط به سخره گرفتن اون یا سخت بودن اجرای آن نیست.
وسوسه های به ظاهر زیبا و به اسم خیر ممکنه اعتقاد یه نفر رو متزلزل کنه بدون اینکه اون طرف هم متوجه بشه...و این خیلی سخت و درد ناکه...
یا حق

س-ف یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 22:12 http://swan.blogsky.com

الله اکبر...

خودم دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 00:03

ممنون از نظرات دوستان عزیزُ خانم بنت الهدی و س.ف عزیز
نمی‌دونم چرا وبلاگ اجازه پاسخ دادن به نظرات رو به من نمی‌ده!

ع.ر.وطن دوست دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:15

سلام!
افرین!
از این پستت خیلی خوشم اومد!
میدونی چیه؟! ادم معتقد میدون که پول خرد صداش زیاده!پس اهمیتی نباید بده!

اگه یه دیوانه معلوم الحال به شما فحش بده شما بهتوت بر میخوره؟
اگه بر بخوره که باید اسم ما رو هم تو دیوونه خونه بنویسد که!!



راستی!چرا گوشیت خاموشه؟

یا علی

سلام علیرضا
چه تعبیر جالبی، پول خرد صداش زیاده!

فکر می‌کنم جای من گوشیم آنفلولانزا گرفته! واسه خودش چند وقت یکبار میره توی کما و ریستارت می‌کنه! دیشب دیدم توی صفحه اول هنگ کرده و حتی دکمه خاموش هم کار نمی‌کرد! مجبور شدم باطریشو دربیارم.
ببخشید دیگه، حواسم بهش نبود چند ساعتی اینطور شده بود

301040 دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 14:20 http://301040.blogsky.com

سلام امین جان.
امیدوارم امشب توی هیات ببینمت. البته من دیر می رسم. فعلا خدافظ

سلام،حتماً
مشتاق دیدار علی آقا!

فیدبک دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 16:55

با اجازه.. فیوریت شدید..

سهیل دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 23:46 http://daypic.blogfa.com

سلام.
به بها دهند نه به بهونه.....

اولیای الهی نه ترسی دارن نه محروم میشوند
چون چیزی که محبوب آنهاست از بین رفتنی نیست
و چیزی که از بین رفتنیست محبوبشان نیست....

التماس دعا.

یاعلی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد