الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

۹- من او...

گفتم:چقدر احساس تنهایی می کنم

گفتی:من که نزدیکم(بقره/۱۸۶)


گفتم:تو همیشه نزدیکی اما من...کاش می شد بهت نزدیک شم

گفتی:هر صبح و عصر،پروردگارت رو پیش خودت با خوف و تضرع و باصدای آهسته یاد کن (اعراف/۲۰۵)


گفتم:این هم توفیق می خواهد!

گفتی: دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/۲۲)


گفتم:معلومه که دوست دارم

گفتی:پس از من بخواهید ببخشمتون و بعد توبه کنید(هود/۹۰)


گفتم:با اینهمه گناه ...آخه چیکار می تونم بکنم؟

گفتی:مگه نمی دونید خداست که توبه رو از بنده هاش قبول می کنه؟!(توبه/۱۰۴)


گفتم:دیگه روی توبه ندارم!

گفتی:خدا عزیزه و دانا،او آمرزنده گناه هست و پذیرنده توبه(غافر/۲۰۳)


گفتم:با این همه گناه برای کدوم گناهم توبه کنم؟

گفتی:خدا همه گناه ها رو می بخشه(زمر/۵۳)


گفتم:یعنی بازم بیام؟!

گفتی:به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟(آل عمران/۱۳۵)


گفتم:نمی دونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم!آتیشم می زنه،ذوبم می کنه،عاشق می شم...توبه می کنم!

گفتی:خدا هم توبه کننده ها و اونایی که پاک هستند رو دوست داره(بقره/۲۲۲)


نا خواسته گفتم:"الهی و ربی من لی غیرک"

گفتی:خدا برای بنده اش کافی نیست؟(زمر/۳۶)


گفتم:در برابر این همه مهربونیت چیکار می تونم بکنم؟

گفتی:ای مومنین!خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید.او کسی هست که خودش و فرشته هایش بر شما درود و رحمت می فرستند تا شما رو از تاریکی ها به سوی روشنایی بیرون بیاورند.خدا نسبت به مومنین مهربان است(احزاب/۴۳-۴۱)


الهی تو در کنار ما هستی.آن کن تا ما تو را احساس کنیم و در کنار تو باشیم...

 

نظرات 9 + ارسال نظر
فاطمه سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 17:50 http://www.gitacofeenet.blogsky.com

خدایا یادم بده - یادم باشه - یادت باشم

سلام
مطالب وبلاگتون جالب و پرمحتوا است
اگر موافق با تبادل لینک هستی یا علی.
من را با نام کافی نت گیتا لینک کن خبر بدهید تا شما را لینک کنم

سلام،
من زیاد اهل این کارهای متعارف در محیط مجازی نیستم!

س-ف سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 18:30 http://swan.blogsky.com

سلام
ممنون
جدا لذت بردم.
وقتی مطلب رو می خوندم یاد فضه کنیز حضرت فاطمه(ص) افتادم.
یادم نیست کجا خوندم و یا از کی شنیدم. اما گویا ایشون بعد از وفات حضرت فاطمه چیزی جز کلام خدا ( قران) به زبون نیاوردن.جالب بود.

سلام،
حضور دوستان باعث دلگرمی منه؛ به نظر من مسائل اجتماعی مقدم بر مسائی مذهبی؛ معتقدم اگه مشکلات اجتماعی‌مون رو حل کنیم دین‌مون هم درست میشه...
ممنون از حضورتون

بنت الهدی سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 21:14

سلام
واقعا زیبا و جالب و دلنشین بود...ممنونم.
..
خدایا چه یافت آن که تو را گم کرد؟
و چه گم کرد آن که تو را یافت؟!
..
در پناه حق.

خدایا چه یافت آن که تو را گم کرد؟
و چه گم کرد آن که تو را یافت؟!
اگه اشتباه نکنم این جملات از دعای عرفه امام حسین (ع) هست.درسته؟
چه دعای پرمحتوایی هست

سهیل سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 21:15 http://daypic.blogfa.com

سلام.
اینو قبلا دیده بودم...ولی روی هم رفته جالبه...
نمی دونم چرا یه جورایی حالم گرفتش وقتی اینو دیدم...شاید بخاطر اینه که یاد قولایی که به خودم دادم افتادم ولی ....

راستی خیلی کار خوبی می کنی که خبر میدی آپ کردی... ممنون

التماس دعا.

یاعلی.

سلام سهیل،
چند وقته توفیقات من کم شده و نمی‌بینمت :)
...
من سعی می‌کنم حداکثر هر سه روز یکبار آپ کنم.تا حالا که خدا رو شکر سه روز فاصله نیفتاده :)

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 00:13 http://123tamam.blogsky.com

سلام!
افرین افرین!
قشنگ بود!
مناظره خوبی بود!
باز میگن قران صامته!



راستی در مورد جوابی که به س-ف دادی:
بنظرت جامعه به ما درس دینداری میده یا دین درس جامعه داری؟ بنظر من باید از کل به جز رفت! در غیر اینصورت نتیجش میشه "امانیسم"! یعنی انسان میزان میشه و دین با اون سنجیده میشه!مگه معتقد به چهار چوب بودن دین نیستیم؟پس جامعه رو با چه چهارچوبی سازماندهی میکنی؟دین 100 و جامعه 90! چو 100 امد 90 هم پیش ماست!

یا علی

سلام علیرضا،
منظور من چیز دیگه‌ای بود. قطعاً جامعه نمی‌تونه به ما درس دین‌داری بده ولی امکان عکسش هست.
اگه ما بتونیم جامعه خوبی بسازیم به هدف والای دین رسیده‌ایم و این هم فقط با معیارهای دینی ممکنه.یعنی این دوتا چیزهای جدا از همی نیستند و یا بعبارتی لازم و ملزوم هم هستند.
اما این وسط یک مشکل اساسی وجود داره و اون فاصله‌ای هست که چیزی که ما الآن به اسم دین داریم با اصل دین هست. قطعاً چنین چیزی نمی‌تونه جامعه رو اصلاح کنه.این یک نظر شخصی منه و شاید خیلی‌ها باهاش مشکل داشته باشند.یک مقایسه ساده با احوال کنونی ما و معیارهای قابل استخراج از "تاریخ اسلام" بیانگر همه چیز هست.
چیزی که ما دردست داریم فرسنگ‌ها با اصلش فاصله داره.مهم‌ترین بخش دین بیان و اصلاح روابط اجتماعی هست ولی مسیر کنونی ما چطور؟
باید به حال خود فکری کرد.

بنت الهدی چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:50

سلام
بله درست فرمودین از همون دعاست...
همین دوجمله سخن ها با ماداره..خیلی عمیقه!
امیدوارم برامون درونی شه و عمیقا باروش کنیم در عمل و زندگیمون.

سلام
ممنون

زهراسادات چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 19:32 http://zshejazi.blogfa.com/

سلام.
ممنون از اینکه به بلاگ من سر زدین..
در مورد نظرتون باید بگم ؛ بله ارزش تحمل داره اما لزومی هم نداره ماشین شهرداری بفرستیم عراق که کوچه هاشونو تمیز کنن.
نیاز نیست پول خزانه ی دولتمون رو بدیم که عراقیا خونه هاشونو بازسازس کنن...
و اما در مورد نوشته هاتون.
به پست قبلیتون میاد مفید باشه اما من حوصله ی خوندن نوشته های طولانی رو ندارم.
اما این پستتون خوشگله!
از خدا میخوام گناهانمون رو ببخشه!
:)
التماس دعا
آهان راستی.زیارتتون قبول باشه انشاالله!

سلام،
چقدر آن لاین هستید! چند دقیقه بیشتر نشد.
فقط می‌تونم بگم امان از این سیاست!
ممنون از اینکه سر زدید.

یامجیر

رستگار شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:13

سلام
خیلی خیلی جالب و قابل تامل بود
اینجا باید گفت دمت گرم خدا!خیلی باحالی!عاشقتم!

سلام رستگار،
همین تامل اگه باشه خیلی عالیه

shiva دوشنبه 4 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:19 http://tazegi.blogsky.com

خوندن اینجور متنا به آدم آرامش می ده و پشتش رو گرم می کنه!
نتونستم تو وبلاگم نذارمش!

سلام
این متن‌ها کپی رایت نداره، با خیال راحت استفاده کنید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد