الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

۱۵- یه سوال!

یه سوال: خدای شما چقدر بزرگه؟


از سوالم تعجب کردی؟ آخه می‌دونی، بزرگی "خدای هر کس" فرق می‌کنه

خدای بعضی‌ها هیچ کاری ازش بر نمی‌یاد. در سختی‌ها و مشکلات هیچ کمکی نمی‌تونه به بنده‌اش بکنه.حتی موقعی که خیلی بهش نیاز داره تنهاش می‌ذاره...


خدای بعضی‌ها کمی بزرگتره.بعضی اوقات کمک‌شون می‌کنه و بعضی اوقات نه. گاهی اوقات که خیلی مشکلات بهشون فشار می‌یاره حضور داره و دست‌شون رو می‌گیره ولی خیلی از وقت‌ها هم انگار نه انگار.


ولی خدای بعضی‌ها خیلی بزرگه، خیلی خیلی. خدای اونها کسی هست که "هیچ معبودى نیست جز او، که قائم به ذات خویش است، و موجودات دیگر، قائم به اوهستند; هیچگاه خواب سبک و سنگینى او را فرانمى‏گیرد و لحظه‏اى از تدبیر جهان هستى، غافل نمى‏ماند. آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آن اوست; کیست که در نزد او، جز به فرمان او شفاعت کند؟!  آنچه را در پیش روى بندگان و پشت سرشان است مى‏داند گذشته و آینده، در پیشگاه علم او، یکسان است. و کسى از علم او آگاه نمى‏گردد; جز به مقدارى که او بخواهد.اوست که به همه چیز آگاه است; و علم و دانش محدود دیگران، پرتوى از علم بى‏پایان و نامحدود اوست. حکومت او، آسمانها و زمین را دربرگرفته; و نگاهدارى آن دو ( آسمان و زمین )، او را خسته نمی‌کند. بلندى مقام و عظمت، مخصوص اوست." (1)

خدای این انسان‌ها همیشه و هر جا حاضره و آنگاه که او رو بخونند اجابت می‌کنه.چون از رگ گردن بهشون نزدیک‌تره هر وقت به پیشگاهش دعا کنند می‌شنوه  .تدبیر همه کارها به دست اونه.خدای اونها...

خلاصه خدای اونها همه کار می‌کنه؛ اون خدا اسم بندگانش رو "متوکلین" گذاشته...

حالا شما بگید؛ خدای شما چقدر بزرگه؟


خدای تو به بزرگی ایمان تو به اونه...



(1): معلومه دیگه، ترجمه آیت الکرسی!


***

سلام دوستان،

عیدتون مبارک. من که چند روز آخر ماه رمضان رو مسافرت بودم و متاسفانه نتونستم روزه بگیرم.از اون بدتر اینکه عید فطر در جاده بودیم و هم‌نشین ترافیک (چه سعادتی!).خلاصه اینکه اگه ما رو دعا نکرده باشید سر پل صراط گیرتون میندازم!

من  دارم به صورت جدی برای کنکور ارشد می‌خونم.به خاطر همین برنامه‌ریزی کردم که فقط هر جمعه وبلاگم رو آپ کنم.البته در ایام هفته بین استراحت‌هام می‌یام بهتون سر میزنم ولی وبلاگم رو به خاطر پربار بودن فقط جمعه‌ها به روز خواهم کرد.

از همه عزیزانی که به این کلبه کوچیک سر میزنن التماس دعای فراوان دارم.



نظرات 16 + ارسال نظر
علی دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 20:46 http://www.ali.com

سلام عزیزم . دومت گرم

لیلا دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 20:51 http://rittta.blogsky.com

سلام
امیدوارم موفق شی کاش خدا به من هم این اراده رو بده

سلام
به قول سهیل این یکی دست خودته و به خدا ربطی نداره!
موفق باشید و با اراده

301040 دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 22:31 http://301040.blogsky.com

سلام آقای برنامه ریز! (اشاره به برنامه ریزی برای نوشتن هر جمعه)
قالب وبلاگت خوب شده! ؛)
پاینده باد!!!!

جداً دستت درد نکنه، همه رو راحت کردی!

سهیل دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 23:35 http://daypic.blogfa.com

سلام.

خدارو شکر که به سلامتی برگشتین....

اگه اون جمله ی سبز رنگ را که نوشتی وسیله ی سنجش بگیریم باید بگم که من ظاهرا خدایی ندارم...

انشاءالله که در کنکور جزو بهترینها باشی...
یه خبر خوب .... من هم احتمالال کم کم نایاب میشم ... هم باید برم سر کار و هم درسهای دانشگاه ... ولی یکم دوری بد هم نیست.... اصولا آدم وقتی فاصله می گیره بهتر می بینه... بهتر می شنوه ... بهتر میشناسه...

گفتی سر پل صراط گیرتون میندازم ولی نگفتی کدوم سرش...این سرش یا اون سرش....

بابت دل تنگی که گفتی...احتمالا بخاطر اینه که دل به دل راه داره.... با اینکه بهش اعتقادی ندارم ولی بعضی وقتها جواب میده...

راستی کی زود بیاد؟؟؟؟؟ مگه رفته که بخواد بیاد؟؟؟؟؟

التماس دعا.

یاعلی.

سلام
شما همین طوری نایاب هستی، حالا دیگه چطوری قراره بشه نمی‌دونم!

س-ف سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 00:18 http://swan.blogsky.com

سلام
خوش اومدید
ان شا الله تو تمام کنکور های زندگی تون موفق باشید.

خدای من قده ...
بگذریم...
خدای ما هم بزرگه....

سلام،
خدا توی قرآن میگه سالی دو مرتبه ازتون یه کنکور اساسی می‌گیرم.
انشاالله خودش تقلبش رو هم برسونه! :):)

برام دعا کنید

س.ح سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:02 http://badbadakeabyy.persianblog.ir

سلام
دیگه کم کم داشتیم نگرانتون می شدیم.
چقد تامل برانگیز بود متنتون..
یا علی
راستی من اپم..

سلام،
ممنون از اینکه سر می‌زنید، می‌رسم خدمت‌تون

یه غریبه سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:17 http://fellow.blogsky.com

سلام
یه روز حاجی خودمون می گفت خدای "همه" بزرگیش اونقدر بزرگه که توی تصور هیشکی نمی تونه بیاد.
ایشالا بتونین از درس خوندن سربلند فاغ بشین.
یا علی

سلام،
شما واسه ما آشنایی غریبه!
منظور من هم این نبود.من تفکر آدم‌ها رو بیان کردم (که لزومی هم نداره تفکر یک انسان همیشه درست باشه) من فقط منظورم این بود که خدای بزرگ همیشه هوای دوستانش رو بیشتر داره. یک قیاس مع الفارق بکنم:
شما ممکنه به یک دوست خیلی صمیمی‌تون پول قرض بدید ولی شاید به یک دوست معمولی‌تون که فقط سلام علیک باهاش دارید این کمک رو نکنید.گفتم که، قیاس مع الفارق بود.
یا بذارید یه جور دیگه بگم، برای خودم زیاد پیش اومده که وقتی یک مشکل بزرگ داشتم و اینقدر این مشکل برام رقت قلب ایجاد کرده بود که با خدا "صمیمی" شدم خیلی زود کمکم کرد ولی در حالات عادی که همین طوری دعا میکنم به جایی نرسیدم! فکر کنم این مثال خیلی بهتر بود.
امیدوارم منظورم رو از این پست متوجه شده باشید.

فاطمه سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:54 http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام

خدای من همون خدای متوکلین هست ان شا الله .
فکر میکردم فقط خودم با تموم شدن تابستون یاد برنامه ریزی افتادم ... این روزها همه فکر ارشد هستیم ... امیدوارم برنامه ریزهای خوبی هم از آب در بیایم .

روزگارت باد شیرین !شاد باش

سلام،
خیلی وقته آپ نکردید.
پس شما هم با من هم درد هستید! انشاالله که همه موفق باشند.
البته سازمان سنجش لطف کرده و تعداد درس‌های ما رو یک دفعه دو برابر کرده اون هم با ضریب یک برای همه درس‌ها! این هم از کرامات ما ایرانی‌هاست!

روزگارت باد شیرین

مهدی سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:39

سلام خوبی
قالب وبلاگت خیلی خوب شده علیه ممنون.منم کل واسه ارشد برنامه ریزی کردم البته سال گذشته در نیمدم در کمالناباوری ولی خوب دانشگاه ما فقط 5 تا می خواد و ما دستمون کوتاه شد.........اما مطمئنم امسال در میام هرچنددارم بار سسفر میبندم........
این خیلی خوبه انشاالله موفق میشی هر چند من هنوز رشته ات رو نمیدونم
مرسی به نظرم ترتیب اثر دادی
خدا نگهدارت

سلام، شما بهتری؟!
امیدوارم امسال قبول بشی، حالا چرا اصرار داری حتماً دانشگاه خودت قبول بشی؟
بار سفر رو می‌بندی منظورت فرار مغزها که نیست؟!
رشته من عمرانه (به قول بعضی‌ها عمراً !)

فعلاً

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 15:30

جالبه که حس می شه خدای هر کس به اندازه ی همون چیزاهایی که بهش می ده بزرگه

و الا خدا به اندازه ی نزدیکی اش بزرگه ....

سلام
امیدوارم منظورم از این پست رو رسونده باشم.کمی در جواب کامنت "یه غریبه" توضیح دادم.امیدوارم کافی باشه

بنت الهدی سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 21:46

سلام
رسیدن به خیر!
خدای ما هم بزرگترینه ...
به خدا توکل می کنیم اگر حاجات مون داد شکرگزارشیم اگر هم به خاطر مصلحت بهمون نداد بازم شکرگزاریم...
اون همیشه بهترین ها رو برا بنده هاش می خواد...
..
خب به سلامتی...انشاءالله در کنکور موفق باشید با بهترین نتیجه ..

همیشه باید همه چیز و تجربه کرد
یه عید تو ترافیک بودن هم سعادت می خواد نصیب هرکسی نمیشه :دی
..
در پناه حق.

سلام
درسته، حق با شماست

در پناه حق

رستگار چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:05 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام!
سفر بی خطر و رسیدن به خیر
با حرفاتون موافقم. بعضی ها خیلی خداشونو محدود می کنن!
ولی من فکر می کنم خدا اینقدر بزرگه که ما توش غرق شدیم .تو خدا گم شدیم.
توش غرق شدیم وقتی که زیاد به یادش هستیم و بهش فکر می کنیم.توش گم شدیم زمانی که فراموشش می کنیم!

سلام،
درسته، من فقط می‌ترسیدم که دوستان منظور منو از این پست نفهمیده باشند و خدای نکرده سوء تفاهم بشه که خدا رو شکر این طور نشد.

مرسی

مهدی چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:34

سلام خوبی
درسا خوب یش میره؟
ما فقطط دانشگاااه تربییت مدرس رشتمون رو داره اونم فقط 5 نفر در سطح کشور!ددر مورد این پستت خیلی دوست داشتم نظر بدم اما یه جورایی دست نگه داشتن بهتره تنها میشه گفت و قتی همه تلاشمون رو کردیم وقتی رویدادی رخ داد که ما توان پذیرشش روو نداریم یادمون نره تدبیره خدا از همه چیز برتره!وو ذهن ما محدود !وتوان درک پدیرش ما خاص!ابله منتظرم امتحان تافل بدم ببینم چی میشه هرچند که هییچ جیز قابل پیشبینی نیست
موفق باشی
خوب درس بخون

سلام،
فقط 5 نفر در کل کشور؟!!! حق داری والا!
امیدوارم موفق باشی.
...
راستی، خدا میگه هر کسی امید به غیر من ببنده امیدش رو ناامید میکنم! تمام حرف این پست همینه

یاس چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 15:29

کسی خواب دید با خدا کنار ساحل قدم میزند نگاهی به پشت سرش انداخت دید آنجاکه در سختی و مشکلات بوده است فقط یک رد پا وجود دارد به خدا شکایت کرد که چرا تنهام گذاشتی؟خدا گفت اونا رد پای منه که تورو روی کولم گرفتم((من باور کردم خدای من این است همان که درساحل زندگی هر روز با من قدم میزند و مرا به دوش می کشد......))

سلام،
خیلی خوبه!

مرسی که سر زدی

یه غریبه پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:46 http://fellow.blogsky.com

سلام دوباره
ممنون از روشنگریتون. گرفتم.

خوشحالم که به خاطر این ارتباط مجازی منو آشنا خطاب می کنید.
ولی چون من بین این جمعی که با هم در ارتباطید و همتون یه جورایی همدیگرو میشناسید، نا آشنا ام، خودمو غریبه معرفی می کنم.

سلام،
خوب شد بالاخره منظورم از این پست معلوم شد، می‌ترسیدم سوءبرداشت بشه.
غیر از چندتا از دوستان مانند سهیل و 301040 ،با بقیه دوستان فقط از طریق مجازی آشنا هستم.جناب علیرضا وطن دوست هم تا چند ماه پیش همین طوری(مجازی) می‌شناختم تا اینکه فرصت شد یک سفر باهم بریم مشهد.جداً از اتفاقات خوب زندگیم بود.
اینو گفتم که بگم شما "آشنا" هستی، نه غریبه! پس می‌تونی اگه دوست داشتی با "یه آشنا" کامنت بذاری.

موفق باشی

مهدی پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:45

سلام خوبی
اینم حکایت رشته ما است دیگه!(با اجازه صاحبخونه میخوام چیزی بگم)
به یه غریبه:
سلام خوبین ما درسته توی دنیای مجازی هستیم اما هممون تقریبا ب یکم بالا پایین شدن هم سنیم در واقع هم نسلیم و در بین این نسل هم راسته هم خانواده گروه مرامیم و هم مسلک و هم هدف فکر کنم اگه از نامها و جنسیت عبور کنیم همه با هم آشناییم یه نگاه به نظرا بنداز یه نگاه به حرفها گمونم به راحتی میشه بوی آشنایی رو حس کرد حلاا چه فرقی میکنه شم از کرمان(اگه شتباه نکرده باشم)من از اهواز علیرضا از فرانسه و یا سال دیگه من از یه جای دیگه دنیا شما از جای دیگه امین از اینجا دیگری از جای دیگه همه درد آشنا در برخی جنبه ها و مشتاق به بهتر شدن احساس نیاز به دونستن و بهتر شدن و بعد بهتر ساختن جامعه آفت زده ای که به نظرم باید خیلی سریع بهش برسیم و گرنه خودون که هیچ نسلهای بعدمون از دست میرن میمونه آشنایی گمونم اگه بشه با اطلاع قبلی برنامهمجازی تشکیل داد که همه باشن نظر بدی نیست
موفق باشید
ببخشید امین جان
خوب درس بخون
خدانگهدارت

سلام،
صاحب خونه شمایی آقا مهدی!
من هم همینو بهش گفتم.همون طور که گفتم من با علیرضا وطن دوست از اینجا آشنا شدم و حالا دوستان خوبی برای هم هستیم.

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد