الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

۱۸- هالیوود و آخرالزمان (بخش اول)

سال‌ها برای من سوال  شده بوده که چطور شد بعد از رحلت پیامبر (ص) و اون هم با گذشت زمان بسیار اندک مردم اینطوری با اهل بیت پیامبر (ع) رفتار کردند. این سوال تو ذهنم بود تا وقتیکه این هجمه سنگین به بیت امام خمینی (ره) رو در جریانات اخیر دیدم... حتی نگذاشتند مراسم شب‌های احیا در حرم امام (ره) برگزار بشه. اینجا بود که جواب سوالم رو گرفتم و به این جمله که تاریخ تکرار میشه ایمان آوردم...

در این جور مواقع این آیه خیلی آرومم میکنه:


"وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ "


*****

بگذریم، بالاخره آقای وطن دوست زحمت کشیدند و بخش اول مطلبی رو که قول داده بودند فرستادند. دیگه به همت ایشون برمیگرده که بخش‌های دیگه رو کی دست من برسونند!

(...) بنا به دستور ع.ر.و این جمله سانسور شد!

جهت رعایت امانت عین نوشته ایشون تقدیم شما میشه:


سلام!

امین از من خواسته بود که یه پستی رو در مورد هالیوود و آرماگدون(آخرالزمان) داشته باشیم.من هم قبول کردم و سعی کردم تا حد توان ساده و به زبون خودمون بنویسم که همه احساس راحتی بکنن و تلقی یه مقاله آنچنانی از او نداشته باشند.

 

بیشتر به یک جوک شبیه اگر فکر کنیم که انتخاب شدن شدن  موضوع آرماگدون بعنوان خوراک برای فیلمهای سینمایی در دوره حاضر ،امری تصادفی  یا سلیقه ای ست.با نگاهی عمیقتر متوجه خواهیم شد که تفاوت سینمای "تو گلی!من گلترم!" ایران با سینمای هدفمند و جهتدار غرب تا بکجاست.

همه در مورد امانیسم میدونیم!نه!...حداقل اسمش رو شنیدیم.انسان محوری!

یعنی انسان میشه و معیارو میزان، همه چیز با اون و نیازهاش سنجیده  میشه.حتی دین و حتی خدا!انسان میشه خط کش و قد خدا رو با او ن میسنجند! این امانیسم ولد نامشروعی داره باسم "مدرنیته" ! که مدتیه توی کشور ما انواع و اقسامش اومده! (البته 99% ژست مدرنیته وارد شده و 1% هم چنتا جزوه و ورقپاره از متن مدرنیته).که شعار های بظاهر زیبایی میداد که تا الان هیچ جا اجرا نشده بجز برای افراد خاص!

مکتبهای مختلفی مثل مارکسیسم ،سوسیالیسم،لیبرالیسم و ناسیونالیسم از بستر همین مدرنیته و امانیسم قد علم کردن که هر کدوم بسمتی رفت و هر جامعه ای  یک یا ترکیبی از چند تا از اینا رو بعنوای مبنای کار خودش اختیار کرد.مثلا:

نازی ها و فاشیست های المان :ناسیونالیزم+سوسیالیسم

شوروی بعد از حکومت تزاری:مارکسیسم

 

میان پرده:

کوسه یک ماهی زنده زا هست که تعداد زیادی تخم میگذاره و تو شکمش نگهداری میکنه.بچه کوسه ها توی شکم مادر از تخم در میان و از همدیگه تغذیه میکنن که نهایتا یکی از اونا که از همه قویتره از بطن مادر متولد میشه.

 

مدرنیته رو کوسه ماهی مادر در نظر بگیرید و مکتبهای ذکر شده رو بچه کوسه های توی شکم مادر!

حالا این بچه کوسه ها با هم میجنگن و همدیگه رو میخورن!

همونطور که مارکسیسم و سوسیالیزم و ناسیونالیزم و لیبرالیسم با هم در افتادن و همدیگه رو حذف کردن که در نهایت لیبرالیسم زنده موند و خودش رو بعنوان یکه تاز اندیشه بشری معرفی کرد.این جا بود که فرانسیس فوکویاما( فیلسوف و استاد ژاپنی تبار دانشگاه جانز هاپکینز امریکا ) نظریه "پایان تاریخ " و "پایان اندیشه بشری" را در کتاب " The End of History and the Last Man" به دنیا معرفی کرد.بطوری که برنامه برنامه  ارائه شده توسط لیبرالیسم (اباحی گری) ،آخرین نسخه ای است که برای بشر نوشته شده است و نیاز وی را برطرف میکند.

در این حین استراتژیستی بنام "ساموئل هانتینگتون" نظریه" برخورد تمدن ها" رو مطرح کرد که بسیار مورد توجه جامعه غرب قرار گرفت.در این نظریه تمدن اسلام در مقابل تمدن غرب قرار گرفت که حذف یکی از این دو اجتناب ناپذیر است.

در غرب زمان این برخورد را آخر الزمان  نامیدند و به طمع جلو انداختن این واقعه،پیروز شدن و همسو کردن اذهان عمومی برای پیروزی در این جنگ افتادند .

برای نیل به این منظور اقداماتی اجام شده که یکی خوراک دهی از طریق رسانه و سینما ست.

بقول آقای ده نمکی :ادامه دارد...؟ :دی

 

آرماگدون (به انگلیسی: Armageddon، عبری: מגידו) به «کوه مجیدو » (Magiddo) اطلاق می‌شود که در ۹۰ کیلومتری اورشلیم و ۳۱ کیلومتری جنوب غربی شهر کنونی حیفا وافع است.

این کوه شامل منطقه‌ای ست که از نظر باستانشناسانه اهمیت زیادی دارد.

آرماگدون نام مکانی ست که در انجیل جدید ارزش نمادینه داشته و تنها یکبار در بخش آپوکالیپس فصل ۱۶ آیهٔ ۱۶ آمده و به این مفهوم است که در آینده این مکان شاهد حادثه‌ای خارق العاده خواهد بود. «از معبد صدایی مهیب برخواست که به هفت فرشته چنین می‌گفت: بروید و هفت جام خشم خداوند را بر زمین بریزید...» آرماگدون محل تجمع پادشاهان شرق خواهد بود. ششمین فرشته جام خود را روی فرات می‌ریزد تا آنرا خشک کرده و راه پادشاهان شرق را هموار سازد. آرماگدون مکان نمادین نبرد خیر و شر و جلوه گاه خشم خداوند(فصل ۶ از آپوکالیپس آیهٔ ۱۲) خواهد بود.

 

 ادامه دارد...

 پی نوشت:ما منتظر دومیش هستیم!

  


نظرات 22 + ارسال نظر
301040 جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:27 http://301040.blogsky.com

اومدم اولین نظر رو بذارم که اول لیست باشم! هدف دیگه ای نداشتم
:))))

:))))))))))

خودم جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:36 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com

سلام به همه دوستان
از دوستانی که در بلاگفا وبلاگ دارند عذرخواهی می‌کنم که نمی‌تونم آپ شدن بلاگم رو بهشون اطلاع بدم.
نمی‌دونم چه بلایی سر این بلاگفا اومده که اگه خدایی نکرده اجازه بده وبلاگ بالا بیاد به هیچ عنوان به نظرات اجازه نمیده!
در پناه حق باشید

سیدامیرحسام جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:46 http://gharogati.blogsky.com/

سلام
ممنون که خبرم کردید.
خق با شماست تمامی فیلم هایی که تو هالیوود ساخته میشه هدف داره اصلا اون یهودیا بی هدف پول خرج نمی کنن. راستی اینم بگم که سینمای ما هم هدف داره!! البته غالب هدفی که مد نظر همون صاحبان هالیوودی هست یعنی همون فیلمای زرد.
ممنون از مطلبت تشبیه تولد ایسم ها به تولد بچه کوسه ها خیلی جالب بود.

صبح نزدیک است و ...

سلام آقا سید،
من تنها کاری که برای این مطلب کردم "کپی- پیست" بود!
تمام زحمت رو علیرضا وطن دوست عزیز کشیده.
دستش درد نکنه

ع.ر.وطن دوست جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:58

سلام!
اول از همه اون واژه علامه رو با تمام متعلقاتش پاک کن!ممنون

امیدوارم که بدرد بخور بوده باشه!
ضمنا! اون تشبیه محصول ذهن من نبود!

قربانت
یا علی

سلام،
اینجا حریم خصوصی است و هیچ چیزی پاک نخواهد شد!!! بابا بذار ما هم یک دوست علامه داشته باشیم، چی میشه مگه!

sepehr جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:12

salam amin jan,
man nemitunam farsi benevisam, be khosus ke laptope apple kharidam va hanuz ziyad behesh vared nistam,matalebe bloget besyar jaleb va khandani ast.kolli lezzat mibaram.
YA Ali

سلام بر سپهر عزیزم،
آقا اینجا منور زدید!
امیدوارم خیلی زود به شرایط اونجا عادت کنی.منتظر وبلاگت هستم.

سهیل جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 13:43 http://daypic.blogfa.com

سلام.

آفرین بر علامه :-)

بلاگفا خیلی داره اذیت می کنه...
وبلاگهای سیاسی زیادی توی این دامنه در حال فعالیت هستن و دائما این دامنه در حال فیلتر شدن یا عدم دسترسی قرار می گیره...
ما خودمون هم برای ورود به مدیریت مشکل داریم...

درسا چطور پیش میرن؟؟؟ درس می خونی یا همچنان مشغول پسته خوردنی :- )

امیدوارم موفق باشی...

التماس دعا.

یاعلی.

سلام سهیل
خوبی یا بهتری؟!
درس خوندن شیرینه فقط این ریاضی کمی روی اعصاب آدم اسکی میره که به زودی نشونش میدم!

یاعلی

zdB جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 17:46 http://zshejazi.blogfa.com/

سلام.
حتما نوشته ی جالبیه اما من فقط ۴پاراگرافش رو خوندم (تا همه در مورد امانیسم میدونیم!نه!...حداقل اسمش رو شنیدیم.انسان محوری!) بعدا میام کم کم میخونمش.
:)

سلام از ماست،
امان از بی وقتی!

یامجیر

zdB شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:48 http://zshejazi.blogfa.com/

سلام من مشکل بی وقتی نداشتم که کامل نخوندم.
یکم توی مطالعه نوشته های طولانی تنبلم :)
مخصوصا اگه فکر کنم که هیجان نداره.
:)

سلام
من دقیقاً برعکس شما هستم، نوشته های کوتاه رو حوصله ام نمیکشه بخونم!
یاحق

مهرگان شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:57 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
نخسته
از اونجایی که این پست ادامه داره زیاد جایی برای اظهار نظر باقی نمیذاره
اما یه نکته در مورد جنگ تمدن های ساموئل هانتینگتون

اگر به خاطر داشته باشین در دولت اصلاحات گفتگوی تمدن ها مطرح شد از جانب آقای خاتمی رئیس جمهور وقت. جالب اینکه خیلی زیاد هم مورد توجه جوامع غربی قرار گرفت
در حالی که سالها قبل از اون این مسئله(گفتگوی تمدن ها) توسط رژه گارودی دانشمند مسلمان فرانسوی(که احتمالا ماجرای دادگاهش رو باید به خاطر داشته باشین)مطرح شده بود و ظاهرا بنیادش هم تشکیل شده بود . اما بعد از مطرح شدنش توسط آقای خاتمی این مسئله خیلی مورد توجه قرار گرفت...
اما ربطش به مباحث این پست... نمیدونم ادامه این پست و نوشته های جناب مهندس اعظم(وطن دوست) به کجا ختم میشه و چیزی که میخوام بگم در سلسله مقالات ایشون بهش پرداخته خواهد شده یا نه؟یا اصلا این مسئله رو قبول دارند یاخیر

به هر حال نکته ای بود که فکر کردم بد نیست بهش اشاره بشه

موفق باشید

سلام،
مهرگان خانم، خوب این پست رو انداختید گردن آقای وطن دوست!
چقدر من سعادت دارم، دو تا مهمون صاحب نظر در این زمینه ها دارم!

یاحق

ع.ر.وطن دوست شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 18:43

سلام امین!
خوبی؟!

بابا اون "علامه" کذایی رو پاک کن! کشتی منو!

مواظب خودت باش
یا علی

سلام
بابا چرا میزنی؟! پاکش کردم

س.ح یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 16:45 http://badbadakeabyy.persianblog.ir

سلام.
مطلب تامل برانگیزیه...

درسا چطوره؟؟
مال من که سنگین شده....

سلام
ممنون که سر میزنید.
چی بگم، درس‌های عمران چون ملموس هستند کلاً شیرین هستند، فقط این ریاضی رو اعصاب آدم اسکی میره!
برای شما آرزوی موفقیت می کنم

یاحق

فاطمه دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 18:43 http://ghazal2005.persianblog.ir

سلام

راستش اومده بودم ایمیل هام رو چک کنم دیدم سایت هدایت نور که قبلا در مورد سوالی که درباره متاب ۶ ماه پایانی داشتم بهم معرفی کرده بودید جواب سوالم رو داده و گفته منابع این کتاب عمدتا معتبر و قابل قبول هست ... واسه همین گفتم بیام و به شما هم بگم ... خیلی مایلم این پست آخر الزمان رو هم بخونم ولی باشد تا وقتی دگر ان شا الله .

روزگارت باد شیرین !شاد باش

سلام فاطمه خانم
خیلی کم پیدا شدید.چند بار کامنت گذاشتم ولی خبری ازتون نبود
اگه دکتر انصاری این طور گفتند پس حتماً درسته.قابل توجه کسانی که راجع به پست "آخرالزمان" من مشکل داشتند!
موفق باشید

یه آشنا دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 19:01 http://fellow.blogsky.com

سلام
چه جالب! همین چند شب پیش یکی از دوستان منو با فرانسیس فوکویاما و نظریاتش آشنا کرد.
درباره معنی آرماگدون نشنیده بودم، جالب بود...
از آقای وطن دوست هم تشکر
یاعلی

سلام
من که گفتم،من فقط کپی - پیست کردم! همه زحمات با آقای وطن دوست بود.
علیرضا، دوستان منتظر دومیش هستند!

س.ح دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 20:23 http://badbadakeabyy.persianblog.ir

به ما سر بزنین
مرسی

سلام
در اولین فرصت چشم

سهیل سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:18 http://daypic.blogfa.com

سلام.
به روزم...
آرزوهاتون چقدر بزرگه ؟

سلام
در اولین فرصت چشم

س-ف سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:04

سلام
ما هم لذت بردیم و متعاقبا منتظر دو می اش هستیم....
یاعلی



پیامبر اکرم(ص) می فرماید :
کمال نیکوکارى آن است که در نهان همان‌گونه رفتار کنی، که در آشکارا.کنزل العمال، 5265

در ضمن این حدیث های این زیر هم بسیار جالبه...
ممنون

سلام
اگه خواستید به وبلاگ خودتون اضافه کنید به این آدرس برید:
http://www.yasinmedia.com/fa/hadith.html

یاحق

رستگار چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:28 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام
بحث جالبیه!
منتظر ادامش هستیم...

اسکالپل چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 18:00 http://scalpel.blogfa.com

سلام
اومدم بابت کامنت و اظهار لطفی که تو «اسکالپل» به یادگار گذاشته بودین تشکر کنم.


ما هم منتظر دومیش هستیم!

سلام،
من تازه شما رو پیدا کردم! جداً پست تون خیلی قشنگ بود، بین استراحت دو نیمه کنکور اینقدر خندیدم که خستگیم در رفت.
حتماً دوباره سر می زنم
اسکابل یعنی چاقو؟!!!

داود چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 22:18

سلام
بحث جالبیست برای من تازگی داشت و استفاده کردم، از زحمت دوست شما هم تشکر میکنم. خدانگهدار

سلام آقای حیدری
مشهد که نائب الزیاره بودید؟
اگه در مسابقات مقام آوردید باید شیرینی بدید!

زیم ریم ؟ پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:21

کامنتتوتووبلاگ سینه چاک دیدم.بعضی حرفاروتودلت نگه دار.اگه دوستته بگو ژاکش کنه.فوق یا بالاتر خاستی بخونی خودتو سانسور کن.

چه دنیاییه!
چشم، دیگه دور بحث سیاسی رو خط میکشم...

بنت الهدی پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 23:57

سلام
منم استفاده کردن
انشاءالله منتظر ادامه اش میمونیم...
ممنون.
راستی پست قبلیتونو خودم و تحت تاثیر قرار گرفتم
همین به یاد خدا بودن هم از لطف خود خداست
یا حق.

سلام از ماست
چقدر کم پیدا شدید، امیدوارم هر کجا هستید موفق باشید

یاحق

بنت الهدی جمعه 24 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:00

مثل اینکه اشتباهای تایپیم زیاد شده..عذرخواهیم.

:):):)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد