الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

۲۲- دعای فرشته های روی زمین

سلام،

شاید بعضی از دوستان بدونند که من یه چهار سالی معلم دبستان بودم؛ امسال مجبور شدم به خاطر کنکور این کار دوست داشتنی رو کنار بذارم. توی این چهار سال اون چیزی که بیشتر از همه چیز به چشمم اومده پاکی و صداقت بچه هاست. داخل پرانتز یه خاطره بامزه بگم؛ رو به تخته داشتم مطلبی رو توضیح میدادم که یکی از بچه ها با صدای بلند شروع کرد به خندیدن. من برگشتم و پرسیدم کی بود... یکدفعه تقریباً کل کلاس با دست به یکی از بچه ها اشاره کردند و گفتند آقا اجازه فلانی بود! از اون جالب تر اینکه خود این بچه دوست داشتنی هم دستش رو برد بالا و گفت آقا اجازه،من بودم! من هم نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و خندیدم

چقدر دلم برای اون دوران تنگ شده.(آرایه ایهام!) یک دنیا پاکی و معصومیت از دست رفته...

القصه، این هفته می خوام یه پست ناز بذارم (آقای بازرگان با اجازه تون لغت اختصاصی شما رو استفاده کرد چون واقعاً لغت بهتری نیست)؛ امیدوارم لذت ببرید؛ البته بعضی هاشون هم تلخند...

این شما و این هم "دست های کوچک دعا"


آرزو دارم سر آمپول‌ها نرم باشد! (تاده نظر‌بیگیان / ۵ ساله)

خدای مهربانم! من در سال جدید از شما می‌خواهم اگر در شهر ما سیل آمد فوراً من را به ماهی تبدیل کنی! (نسیم حبیبی / ۷ ساله)

 

بسم الله الرحمن الرحیم. خدایا! از تو می‌خواهم که برادرم به سربازی برود و آن را تمام کند. آخه او سرباز فراری است. مادرم هی غصه می‌خورد و می‌گوید کی کارت پایان خدمت می‌گیری؟ (حسن ترک / 8 ساله)

ای خدای مهربان! پدر من آرایشگاه دارد. من همیشه برای سلامت بودن او دعا می‌کنم. از تو می‌خواهم بازار آرایشگاه او و همه آرایشگاه‌ها را خوب کنی تا بتوانم پول عضویت کانون را از او بگیرم چون وقتی از او پول عضویت کانون را می‌خواهم می‌گوید بازار آرایشگاه خوب نیست! (فرشته جبار نژاد ملکی / 11 ساله)


خدای عزیزم! من تا حالا هیچ دعایی نکردم. میتونی لیستت رو نگاه کنی. خدایا ازت میخوام صدای گریه برادر کوچیکم رو کم کنی! (سوسن خاطری / 9 ساله)


خدایا! یک جوری کن یک روز پدرم من را به مسجد ببرد. (کیانمهر ره‌گوی / 7 ساله)


خدای عزیزم! در سال جدید کمک کن تا مادربزرگم دوباره دندان دربیاورد آخر او دندان مصنوعی دارد! (الناز جهانگیری / 10 ساله)


آرزوی من این است که ای کاش مامان و بابام عیدی من را از من نگیرند. آنها هر سال عیدی‌هایی را که من جمع می‌کنم از من می‌گیرند و به بچه‌ آنهایی می‌دهند که به من عیدی می‌دهند! (سحر آذریان / ۹ ساله)


ای خدا! کاش همه مادرها مثل قدیم خودشان نان بپزند من مجبور نباشم در صف نان بایستم! (شاهین روحی / 11 ساله)


خدایا! کاری کن وقتی آدم‌ها می‌خوان دروغ بگن یادشون بره! (پویا گلپر / 10 ساله)


خدا جون! تو که اینقدر بزرگ هستی چطوری میای خونه ما؟ دعا می‌کنم در سال جدید به این سؤالم جواب بدی! (پیمان زارعی / 10 ساله)


خدایا! یک برادر تپل به من بده!! (زهره صبورنژاد / 7 ساله)


ای خدا! کاری کن که دزدان کور شوند ممنونم! (صادق بیگ زاده / 11 ساله)


خدایا! در این لحظه زیبا و عزیز از تو می‌خواهم که به پدر و مادر همه بچه‌های تالاسمی پول عطا کنی تا همه ما بتوانیم داروی "اکس جید" را بخیریم و از درد و عذاب سوزن در شبها رها شویم و در خواب شبانه‌یمان مانند بچه‌های سالم پروانه بگیریم و از کابوس سوزن رها شویم... (مهسا فرجی / 11 ساله) (من یکی که خیلی آتیش گرفتم اینو خوندم... آمین عزیزم، آمین)


دلم می‌خواهد حتی اگر شوهر کنم خمیر دندان ژله‌ای بزنم! (روشنک روزبهانی / 8 ساله)

خدایا! شفای مریض‌ها را بده هم چنین شفای من را نیز بده تا مثل همه بازی کنم و هیچ‌کس نگران من نباشد و برای قبول شدن دعا 600 عدد صلوات گفتم ان شاء الله خدا حوصله داشته باشد و شفای همه ما را بدهد. الهی آمین. (مهدی اصلانی / 11 ساله) (آمین...)


خدایا! دست شما درد نکند ما شما را خیلی دوست داریم! (مینا امیری / 8 ساله)


خدایا! تمام بچه‌های کلاسمان زن داداش دارند از تو می‌خواهم مرا زن دادش دار کنی! (زهرا فراهانی / 11 ساله)


ای خدای مهربان! من سالهاست آرزو دارم که پدرم یک توپ برایم بخرد اما پدرم بدلیل مشکلات نتوانسته بخرد. مطمئن هستم من امسال به آرزوی خودم می‌رسم. خدایا دعای مرا قبول کن... (رضا رضائی طومار آغاج / 13 ساله)


ای خدای مهربان! من رستم دستان را خیلی دوست دارم از تو خواهش می‌کنم کاری کنی که شبی او را در خواب ببینم! (شایان نوری / 9 ساله)


خدایا ماهی مرا زنده نگه دار و اگر مرد پیش خودت نگه دار و ایشالله من بتوانم خدا را بوس کنم و معلم‌مان هم مرا بوس کند!! (امیرحسام سلیمی / 6 ساله)


خدیا! دعا می‌کنم که در دنیا یک جاروبرقی بزرگ اختراع شود تا دیگر رفتگران خسته نشوند! (فاطمه یارمحمدی / 11 ساله)


ای خدا! من بعضی وقت‌ها یادم می‌رود به یاد تو باشم ولی خدایا کاش تو همیشه به یاد من بیوفتی و یادت نرود! (شقایق شوقی / 9 ساله)


خدای عزیزم! سلام. من پارسال با دوستم در خونه‌ها را می‌زدیم و فرار می‌کردیم. خدایا منو ببخش و اگه مُردم بخاطر این کار منو به جهنم نبر چون من امسال دیگه این کار رو نمی‌کنم! (دلنیا عبدی‌پور / 10 ساله)


آرزو دارم بجای این که من به مدرسه بروم مادر و پدرم به مدرسه بروند. آن وقت آنها هم می‌فهمیدند که مدرسه رفتن چقدر سخت است و این قدر ایراد نمی‌گرفتند! (هدیه مصدری / 12 ساله)


خدایا مهدکودک از خانه ما آنقدر دور باشد که هر چه برویم، نرسیم. بعد برگردیم خانه با مامان و کیف چاشتم. پاهای من یک دعا دارند آنها کفش پاشنه بلند تلق تلوقی (!) می‌خوان دعا می‌کنند بزرگ شوند که قدشان دراز شود! (باران خوارزمیان / 4 ساله)

خدایا! برام یک عروسک بده. خدایا! برای داداشم یک ماشین پلیس بده! (مریم علیزاده / 6 ساله)


خدایا! می‌خورم بزرگ نمیشم! کمکم کن تا خیلی خیلی بزرگ شوم! (محمد حسین اوستادی / 7 ساله)


خدایا! من دعا می‌کنم که گاو باشم (!) و شیر بدهم تا از شیر، کره، پنیر و ماست برای خوراک مردم بسازم! (سالار یوسفی / 11 ساله)


من دعا می‌کنم که خودمان نه، همه مردم جهان در روز قیامت به بهشت بروند. (المیرا بدلی / 11 ساله)


خدای قشنگ سلام! خدایا چرا حیوانات درس نمی‌خواننداما ما باید هر روز درس بخوانیم؟ در سال جدید دعا می‌کنم آنها درس بخوانند و ما مثل آنها استراحت کنیم! (نیشتمان وازه / 10 ساله)


اگر دل درد گرفتیم نسل دکترها که آمپول می‌زنند منقرض شود تا هیچ دکتری نتواند به من آمپول بزند! (عاطفه صفری / 11 ساله)


خدای مهربان! من یک جفت کفش می‌خواهم بنفش باشد و موقع راه رفتن تق تق کند مرسی خدایا! (رویا میرزاده / 7 ساله)


خدایا! من یک دوستی دارم که پدرش کار نمی‌کند فقط می‌خوابد و همین طور تریاکی است! خدایا کمک کن که از این کار بدش دست بردارد. خدایا ظهور آقا امام زمان را زود عنایت فرما.. (لیلا احسانی فر / 11 ساله) (برای تیکه ی  آخر دعای این فرشته کوچولو آمین نمیگید؟)

*****

راستی، شما چیزی از دعاهای کودکی تون یادتون مونده؟


"هزاران نفر برای باریدن باران دعا می‌کنند غافل از آنکه خداوند با کودکی است که چکمه‌هایش سوراخ است" سهیل جون، این جمله هم تقدیم به شما برای اون پست

دوست داشتنیت.


نظرات 39 + ارسال نظر
بفرمایید پول پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 21:58 http://welcome.myw.ir

سلام.
اگه دوست داری پولدار بشی
حتما به من سر بزن.
موفق باشی.

قربون شما، صرف شد!

فروغ پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:11 http://ghsedak.blogsky.com

سلام!
واقعا که جملات زیبایی بودن ؛ واقعا دنیای بچه ها چقدر قشنگه!!!
و چقدر سخته که بعضی از بچه ها مجبورن که زود بزرگ بشن

سلام
خیلی دنیای زیبایی دارند.
ناگهان چقدر زود دیر می شود...

س -ف پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:18 http://swan.blogsky.com

سلام امین خان
فوق العاده بود!
یک دنیا ممنون
برای کودکی از دست رفته ام اشک ریختم.
دلم سادگی می خواد...

* تا اونجایی که یادمه ۳۰۱۰۴۰ کلمه *ناز* رو از من گرفتن!
ناز٬تو ذهن من خیلی معنی داره.همین جور کلمه *گیلی*!

سلام
جدی؟! پس ریشه این کلمه از شماست! نمی دونستم، علیرضا از این کلمه خیلی استفاده میکنه. ببخشید که کپی رایت رعایت نشد!

رستگار پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:22 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام
زندگی ما به سادگی دعای همین بچه ها و به سختی براورده شدن بعضی از همین آرزوهاس!

یکی از آرزوهای دوران بچگی من این بود که بابام ماشینی بگیره که عقبش بیرون باشه!!حالا اگه تونستید بگید که منظور من از ماشینی که عقبش بیرون باشه چیه؟!!

سلام خانم رستگار
تمام دعاهای انسان برآورده میشه، میگن اون دنیا خدا اینقدر به خاطر دعاهای به ظاهر برآورده نشده ما به انسان لطف میکنه که انسان آرزو میکنه ای کاش هیچ کدوم از دعاهاش مستجاب نمیشد!

بذارید حدس بزنم، احتمالاً ماشین شما استیشن بوده و دسترسی صندوق عقب از داخل ماشین بوده، درست حدس زدم؟

بنت الهدی پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:25


الهی آمین

سلام
پست فوق العاده ای بود...
خیلی خیلی دوست داشتنی ...

من واقعا سادگی و بی آلایش و صفای کودکان رو دوست دارم
چه دعاهای قشنگی هم کردند
من که بچه بودم علاقه ی عجیبی داشتم که گنجشک باشم
میومدن تو حیاطمون خیلی برام قشنگ و دیدنی بودن
از دیدنشون لذت می بردم
می گفتم خدایا کاش من گنجشک بودم...
چون از پروازشون خوشم میومد
دوست داشتم بال داشته باشم یا مثلا وسایلی که استفاده میکنم بال داشته باشن
مثلا تختم بال داشته باشه ...موکت یا فرش زیر پام بتونه پرواز کنه و همیشه خوابام در همین حول و حوش بود همش خواب میدیدم دارم تو آسمون یا روی زمین در ارتفاع خاصی پرواز میکنم..
کلا پروازو دوست داشتم.
ممنون از پست خوبتون احساس خوبی بهم داد.

سلام
چقدر قشنگ...
پریروز که بارون می یومد کنار پنجره اتاقم دو تا گنجشک ناز (از اینا که سرشون پشمالو هست) اومده بودند و با صدای زیبایی می خوندند.نمی دونید چقدر لذت بردم.این صحنه ها توی تهران کم پیش می یاد

ممنون از حضورتون

مقداد پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 23:04 http://konkor88.blogsky.com

کودکی ما ادم ها چقدر زود می گذره...
بی هیچ اشاره ایی ما قشنگترین لحظه هامون رو از دست می دیم و بعد بی هیچ اراده ایی برای دوباره داشتنشون اشک میریزیم...
کاش من هیچ وقت بزرگ نمی شدم...

سلام
به به، مهمون جدید داریم بچه ها!
به جمع ما خوش اومدی!
اسم وبلاگت هم کنکوره! این روزها هر جا میرم کنکور جلوم سبز میشه.
باهات موافقم مقداد، من هم فکر میکنم بهترین لحظات زندگیم داره از کفم میره...

ممنون که سر زدی

مقداد پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 23:18 http://konkor88.blogsky.com

سلام راستی میشه چنتا از این خواسته ها رو قرض بگیرم

سلام دوباره
خواهش میکنم

301040 پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 23:49 http://301040.blogsky.com

چیزی یادم نیست.
من توی بزرگی هم درست حسابی دعا نکردم، چه برسه به بچگی.

سلام علیرضا،
چی بگم؟!

رمضان جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 00:48 http://mighat61.blogfa.com

خدای عزیزم! سلام. من پارسال با دوستم در خونه‌ها را می‌زدیم و فرار می‌کردیم. خدایا منو ببخش و اگه مُردم بخاطر این کار منو به جهنم نبر چون من امسال دیگه این کار رو نمی‌کنم! (دلنیا عبدی‌پور / 10 ساله)
سلام اقامعلم
شور وحال کودکی برنگردد دگر
این جمله ی دلنیا برای ما بزرگترها خیلی پیام می تونه داشته باشه. ما بزرگترها چقدر دل همنوع خودمونو شکستیم. چقدر حق و ناحق کردیم و اصلا از خدا عذر خواهی نکردیم؟

سلام آقای کاوسی،
چقدر شما نکته بین هستید.بهترین درسی که میشه از این دعاها گرفت همین بود که شما فرمودید.
امان، امان، امان از حق الناس...

ممنون از حضور گرم تون

سهیل جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:31 http://daypic.blogfa.com

یه سلام مخصوص و دورو خاش خاش به امین عزیز...

یاد دوران بچگیم افتادم...خدا میدونه چقدر آتیش سوزوندم...از دیوار راست می رفتم بالا...جدی ...
در هر حال زود گذشت...

وقتی بچه بودم همیشه دلم می خواست که شبها کسی بهم نگه ( برو بخواب ) و سریالها و فیلمهای تلوزیون را نگاه کنم...خدا میدونه که با چه ترفندهایی از خوابیدن در میرفتم و میومدم پای تلوزیون...

کلک فکر نکن متوجه نشدیم... از خواسته های دوران بچگی خودت برامون نگفتی...

بابت لطفت ممنون...خداروشکر که مورد پسندت بوده ...

ای کاش آدما با گذر عمرشون بجای اینکه بزرگ بشن بچه می شدن... اینطوری دیگه ازهم زود سیر نمی شدن و یا اینکه کاراشون منتهی به حقه و ریا و کلک نمی شد... هیچ بچه ای از پاکی و صداقت و رو راستی بچه ی دیگه ای سوء استفاده نمی کنه...
((( البته نا گفته نمونه که خدا از داشتن بنده هایی که خیلی بیشتر از دوران بچگیشون صفا و صداقت و پاکی دارن مثل شما و دوستان دیگه حض می کنه و حسابی لذت می بره و جلوی دیگر مخلوقات آسمانی مباحات می کنه... )))

التماس دعا.

یاعلی.

سلام مخصوص کنجدی!
چطوری یا نه، ببین چه دوره زمونه ای شده همسایه های واقعی هم باید همدیگه رو توی محیط مجازی ببینند!
راستش هر چی فکر کردم یادم نیومد زمان بچگی از خدا چی می خواستم.
نکته خوبی اشاره کردی.می خوام بگم بچه ها از موقعی که وارد سال سوم دبستان میشن از این حقه ها و کلک ها یاد میگیرند.این تجربه من هست.باور کن بچه دوم دبستان خیلی با سوم دبستان فرق میکنه

بابا بی خیال، اینقدر ما رو تحویل نگیر!

ع.ر.وطن دوست جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:39 http://123tamam.blogsky.com

سلام!
باید کلی حال بده این معلمی توی دبستان!
باید تجربه ش کنم!
این بچه ها چیزی رو هم که میخوان صادقانه میخوان!

من وقتی دبستانی بودم همیشه شبا دعا میکردم که:خدایا! مشقام زیاده! من هم خوابم میاد! تا صبح برام بنویس!لطفا مثل خط خودم باشه :دی
ببین ! این شکلکا بد جوری رو اعصابه!
باید روش کار کنم ببینم چشه!

یا علی

سلام
فوق العاده است علیرضا.
مشق زیاد... درد مشترک همه بچه هاست.البته چون سرعت مون کم بود زیاد به نظر می یومد!

مهرگان جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:43 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
نخسته
من همیشه خدا رو شکر میکنم که دوران کودکی خوبی داشتم
من همیشه یه آرزوی بزرگ داشتم که به لحاظ منطقی دست نیافتنی می نمود ولی منم زیر آبی زیاد میرفتم .... وای از لحظه ای که مادرم متوجه میشد

خدا رو شکر که همون دوران کودکی هم بهش رسیدم

آرزوی لامتی و تندرستی دارم برای همه کودکان

خیلی خوب شده که این شکلک ها رو گذاشتین
ولی بازم شکلک های بلاگفا یه چیز دیگه است...
این دزد دریایی رو برای چی استفاده کنیم؟

سلام مهرگان خانم
نگفتید این آرزوی دست نیافتنی دست یافته چی بود!
آرزوی سلامتی برای همه بچه ها.
من یک خاطره تلخ دارم خیلی تلخ؛ یکی از شاگردانم سرطان خون داشت و تقریباً یک هفته در میون می یومد مدرسه.تابستون اون سال به رحمت خدا رفت.خودش که قطعاً جاش بهشته ولی داغش برای پدر و مادرش خیلی سنگین بود...می دونی اسمش چی بود؟ مهدی منتظر...روحش شاد.

این جواب خیلی غم انگیز شد، یه چیز جالب بگم.اون پسر فسقلی سریال "ترش و شیرین" یادتون هست که از دیوار راست بالا میرفت؟ اون هم شاگرد من بود!

به همه دوستان بلاگ اسکای لینکی معرفی کردم که شکلک بلاگ اسکای رو راه میندازه ولی فقط آبروی ما رو برد و پیش دوستان منو شرمنده کرد!
برای خود قالب های بلاگ اسکای لینک زیر قطعاً کار میکنه ولی برای قالب های دیگه بلاگ اسکای گویا مشکل داره:
http://tools.blogsky.com/1387/04/14/post-7/
(مثل اینکه این تیکه به نظر شما ربطی نداشت!!!)
و اما دزد دریایی...میشه اونو برای تهدید افراد استفاده کرد!

س.ح جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:57 http://badbadakeabyy.persianblog.ir

سلام..اقای امین..
یعنی واااااقعا قشنگ بود..خیلی خیلی...
یادمه از همون بچگی مامانمبزرگم همیشه بهمون میگفت..اولین دعاتون دعا برای عاقبت به خیری باشه.من که نمیدونستم یعنی چی..ولی پیش خودم میگفتم حتما چیز خوبیه که مامانبزرگ میگه از خدا بخواین..و از خدا میخواستم...اما

با دیدن این ارزوهای دلنواز...یاد داداش کوچولوم افتادم..امسال تابستون که مامان و بابا داشتن میرفتن مکه هر کدوممون نشسته بودیم و داشتیم به مامان و بابا میگفتیم که از طرف ماها چی از خدا بخوان...داداش کوچیک ما هم دست که خیلی دل خوشی از مدرسه رفتن نداره... به مامان گفت..مامان از طرف من ۳ دور دوره خونه خدا بزنین و بعدش هم از خدا بخواین هر چی مدرسه تو دنیاست خراب یشه...

ممنون که خبر دادین..

سلام
ذهنیت بچه ها از اتفاقات دور و برشون خیلی قشنگه.
سر کلاس داشتم درس میدادم که بوی سوختگی اومد.یکی از بچه ها گفت آقا اجازه، ناهارتون سوخت!!!
این اتفاقات اصلاً چیز خوبی نیست.متاسفانه سیستم آموزشی دبستان ما خیلی بی محتواست و باعث میشه بچه ها در آینده مشکل پیدا کنند.سعی کنید این تنش ها رو تا حد امکان برای برادر گل تون کم کنید.توی دنیا بیشترین توجه دولت به این مقطع هست چون قوام شخصیتی بچه ها توی این سن شکل میگیره.
خوشبختانه مدرسه ما (روزبه) یکی از مدرن ترین سیستم های آموزشی دبستان رو داره و من خوشحالم که توی این محیط کار کردم.البته پیش خودمون بمونه، من هم استعداد زیادی در زمینه کار کردن با بچه ها دارم!

سهیل جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:27 http://daypic.blogfa.com

سلام.

با تخم مرغ تقلبی به روزم...

داود جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 http://yaran1388.blogsky.com

سلام امین جان
عالی بود...
یکی از بهترین پستهایی که تا حالا خونده بودم.
اولی و دومی رو که خوندم دیدم خیلی جالبه٬ همسرم و بچه هامو صدا کردم که بیان با هم بخونیم و شروع کردم به بلند خوندن ولی وقتی رسیدم به دعای اون بچه تالاسمی دیگه نتونستم بلند بخونم و هر کی برا خودش خوند...

ایکاش بتونی اینکارو ادامه بدی چون واقعا از آرزوهای من اینه که آموزش و پرورش ما در مقطع ابتدایی از معلمین جوان و با سواد استفاده کنه(البته نه این که الان خدای نکرده اونا بی سوادن ولی تخصص و نوع ارتباط گرفتن با بچه ها در اون مقطع یه چیز دیگه ایه).
به هر حال از اینکه ما رو بردی تو دنیای پاک و بی آلایش بچه ها بینهایت متشکرم. التماس دعا وخدانگهدار

سلا بر آقا داود عزیز ما
بله، خیلی ناراحت کننده بود...
این همه مشکلات اجتماعی که در جامعه وجود داره رو فقط می تونیم در دبستان حل کنیم.وقتی افراد بزرگ میشن دیگه نمیشه تغییرشون داد و رفتارهای اجتماعی شون رو اصلاح کرد.متاسفانه ما خیلی داریم ضعیف کار می کنیم.خیلی.
جالبه بهتون بگم بیشترین حقوق رو در ژاپن به معلمین دبستان میدهند؛ خودتون با ایران مقایسه کنید...

سارا جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 14:01 http://www.goroobs.blogfa.com

سلام خسته نباشید
چه دعای قشنگی از دستهای کوچک
خیلی با ذوق و با سلیقه نوشته بودید
راستش من وقتی بچه بودم دعا میکردم بابام سالم از جبهه برگرده و باز برامون بستنی بخره
و خیلی چیزای دیگه ....
البته من همیشه دعامو زیر اسمون و توی حیاط میکردم تخه غیر اون فکر میکردم به خدا نمیرسه ... درست مثل الان که اسمون کم دارم و دعای مستجاب نشدنی زیاد ...
موفق باشید

سلام سارا خانوم
به وبلاگ من خوش اومدید!
درود خدا به تمام رزمندگان اسلام... بستنی؟ من هم خیلی دوست داشتم.یادمه یه بار توی یک روز سه بار بستنی خوردم، اون روز بهترین روز زندگیم بود!
چه جالب، من هم بعضی اوقات که پدرم ماموریت میرفت یه قاصدک میگرفتم و بهش میگفتم سلام منو به بابام برسون؛ بعدش فوت میکردم تا بره و پیغام منو برسونه.واقعاً هم باورم شده بود که اون این کارو میکنه! بابام که از سفر برمی گشت ازش می پرسیدم قاصدکه اومد؟!

خدا همین نزدیکی هاست، صداش رو میشنوی؟

درپناه حق

خودم جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 14:13 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام دوستان
خوشحالم که این پست باعث شد یه سری به دوران کودکی تون بزنید و خاطره هاتون رو زنده کنید

رستگار جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 15:17

سلام دوباره
در مورد آرزوم باید بگم که جساراتا اشتباه حدس زدید.
ماشینی که عقبش بیرونه==> وانت و کامیون و...
آخه من عاشق نشستن پشت وانت بودم!

سلام،
چه جالب، نمی دونم تجربه کردید یا نه ولی تجربه خوبی نیست! یکبار این کارو کردم و پشیمون شدم.پیاده شدم تقریباً یخ زده بودم! تابستون هم اینقدر داغه اصلاً نمیشه نشست.

سارا جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 18:14 http://www.goroobs.blogfa.com

دوست خوبم سلام
ممنون که بازدیدمو پس دادی
پس با این خوش حسابی شما هر روز بهتون سعی میکنم سر بزنم
راستی تنها شعرایی مال منه که با غروب تموم شدند نه همه شعرها ... پس بقیه گلچینی از بهترین های دیگرانه که یه نوعی پسند کردم ...
پس باید متاسف باشم که به شعر علاقه ای ندارید چون با این حساب نه بهم سر میزنید نه بازدیدم پس میدید و نه شهرامو می خوندید و نه انتقاد میکنید ... چه بد ...
ولی در هر حال هر وقت اومدید قدمتون رو چشم چون مهمون همیشه عزیزه ....
راستی منم برا بابام قاصدک می فرستادم و اون پیام منو به بابام می برد ولی الان نه هیچ قاصدکی رو دستم می شینه و نه به مقصدش میرسه و نه پیام منو می رسونه ... نمی دونم قاصدک ها عوض شدند یا من ... رنگ اسمون عوض شده یا من .... هر چی هست اصلا از وقتی بزرگ شدم حس خوبی ندارم .... قشنگه همون حس بچه گی و اون معصومیت و اون امید بی نظیر و اون خداشناسی وصف شدنی .... با همون دنیای کوچیک بچه گانه ...
در سایه حق همیشه سر زنده و شاد باشید

سلام دوباره
من گفتم استعداد شعر گفتن ندارم نه اینکه اصلاً شعر نمی خونم
اتفاقاً چون آدم یک شعر رو متناسب با حال و هوای خودش ترجمه میکنه خوندنش همیشه لذت بخشه.یک شعر خاص در زمان های مختلف معانی مختلف برای ما داره


خیلی سخت نگیرید، هر دوره از زندگی ما آدما یه جوری قشنگه، غصه گذشته ها دردی رو دوا نمیکنه. اگه ما حال رو درنیابیم باختیم.از زندگی لذت ببرید، دنیا دو روزه که یک روزش هم گذشته!
راستی، چون من دارم برای کنکور ارشد می خونم فقط پنج شنبه شب ها به روز میکنم.
از زیارت مجازی تون خوشحال شدم
یامجیر

[ بدون نام ] شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 13:00

سلام
اخوی بزرگوار
ممنون که دعوتمون کردید!
پست زیبا و در عین حال بسیار تامل برانگیزی بود!!؟
اول از همه بهت تبریک میگم که این تجربه شیرین معلمی رو داشتی! متاسفانه از کف من رفت. اما هنوزم به این کار علاقه دارم و گاهی هم انجام میدم.
ضمن خوندن پستت یه چشم خنده و یه چشمم گریه !
گاهی از ته دل. مدتی خندیدم! گاهی هم سخت غمگین! و گاهی هم سخت به فکر فرو رفتم!!
با خوندن آرزوهای کودکانه
دلنیا عبدی پور--هدیه مصدری--باران--الناز جهانگیری--زهرا فراهانی و نیشتمان با تمام وجود خندیدم.
با خوندن آرزوی فرشته-- سحر آذزیان--رضا
سخت غمین شدم! و با خوندن آرزوی مهسا فرجی عزیز با تمام وجود آمین گفتم.

با خوندن آرزوی مینا امیری عزیز که گفت:‌ (خدایا! دست شما درد نکند ما شما را خیلی دوست داریم! ) سخت متعجب شدم.
این همون مقام شکرگزاران هست! به قول یکی از اساتید: همین که رو کنی به خدا بگی خدایا ما حواسمون هست که این نعمت ها همش از طرف تو هست! خدا می گه روزیه بندم رو زیاد کنید .من رو به خاطر نعمت هام شکر کرد.!! {چه خدای نازی}

شقایق شوقی گفته بود:(ای خدا! من بعضی وقت‌ها یادم می‌رود به یاد تو باشم ولی خدایا کاش تو همیشه به یاد من بیوفتی و یادت نرود! )
عزیزم! ما هم گاهی اوقات!! یادمون می یاد که بد نیست گاهی هم یاد خدا باشیم!!!

و چقدر برام قشنگ و تاثیر گذار بود آرزوی امیرحسام سلیمی ۶ ساله:
(خدایا ماهی مرا زنده نگه دار و اگر مرد پیش خودت نگه دار و ایشالله من بتوانم خدا را بوس کنم و معلم‌مان هم مرا بوس کند!! )
امیر حسام چه رابطه قشنگ و نزدکی با خدات داری!!
نهایت دوست داشتن تو بچگی بوسیدنه!
چقدر خداشو دوست داره و بهش عشق میورزه!! به این رابطه عبد و معبودی امیرحسام ۶ ساله غبطه خوردم.!!

ممنون از اینکه خیلی چیزایی رو از بچگی یادم انداختی!
خیلی حرف داشتم! اما خوب دیگه نمی شه!

صبح نزدیک است و ...

سلام بر سید بزرگوار
هر کدوم از بچه هایی که اینجا سر میزنند ابعاد تازه ای از این نوشته رو باز میکنند که شاید به فکر من نرسه (و این اهمیت کار گروهی که ما ایرانی ها خیلی توش ضعیفیم رو نشون میده)
خیلی قشنگ و زیبا گفتی.کلی در این دعاها درس توحید، توکل، معادو... وجود داره.تو گویی انگار انسان ها در ابتدای زندگی چون هنوز رابطه شون با جایی که از اونجا اومدن (عند الله) وصله خیلی ارتباط نزدیکی با خداشون دارند ولی همین طور که بزرگ میشند این ارتباط کمرنگ تر و کمرنگ تر میشه.به نظر میرسه این خاصیت دنیاست...
یه درسی هم میشه گرفت؛ اینکه ارتباط با خدا خیلی راحت تر از اون چیزی هست که ما فکر میکنیم، به سادگی این دعاها...

هر چه می خواهد دل تنگت بگو سید، چرا نمیشه؟!

آری، صبح نزدیک است...

سیدامیرحسام شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 13:02 http://gharogati.blogsky.com/

به کسی نگی ها!!!
دیدی چقدر حواس پرتم!
یادم رفت اسم رو بنویسم!

وقتی امضات انتهای نوشته هست دیگه معلوم دیگه!

فاطمه شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 14:31 http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام
معلمی اونم توی دیستان خیلی هنره ... دعاهای بچه ها رو خوندم البته قبلا هم توی یه سایت یا وبلاگ دیگه خونده بودم ... هرچی فکر کردم دعای خاصی به یادم نیومد جز این مورد که مامانم همیشه تعریف میکنه که تقریبا 3ـ4 سالم بوده و برام یه کتاب قصه(به زبان شعر) خریده بود که در مورد یه گربه و چندتا بچه جوجه با مادرشون بود . میگفت وقتی به این قسمت شعر رسیدم :
جوجه به حرف مادرش
گوش نداد و زد به سرش
گربه اومد ، جوجه رو برد
رفت یه گوشه
نشست و خورد

برای بچه جوجه و مادرش خیلی سوزناک زدم زیر گریه ... آروم هم نمیشدم ...همون موقع دعا کردم که خدایا بقیه بچه جوجه ها نزنه سرشون و به حرف مادرشون گوش بدن که مثل این یکی خورده نشن ... تا چند روز هم تنها سوالم این بوده که مامان من به حرف تو گوش میدم ؟
فکر کنم تنها دعایی که تو بچگی با تایید مامانم از ته دل و خیلی سوزناک کردم همین دعا بوده .( هنوز این کتاب قصه رو دارم )
جالبه که الان از هر چی جک و جانوره به شدت بدم میاد حتی جوجه ... نمی دونم چرا !!!
ولی دعاهای این بچه ها خیلی صمیمی و جالب بودند ... اصلا به ذهن آدم خطور هم نمیکنه ... با خوندن کامنت ها از دعاهای همه با خبر شدیم غیر از خودتون ؟
روزگارت باد شیرین !شاد باش

سلام فاطمه خانم
خیلی قشنگ بود.
من هم یادمه یکبار وقتی تلویزیون شکار آهوها توسط یوزپلنگ رو نشون میداد خیلی گریه کردم! اون موقع هیچ کس نتونست آرومم کنه.

ممنون از حضور گرم و خاطره قشنگ تون
روزگار شما هم شیرین باد

سیدامیرحسام شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:44 http://gharogati.blogsky.com/

دوباره سلام برادر
یه پیشنهاد دارم توی سایت وبگذر عضو شه یه شمارنده برای ویلاگت بگیر!!
www.webgozar.com
البته اگه دوست داری!!

صبح نزدیک است و ...

سلام سید جون
راستش این وبگذر خیلی وبلاگ رو سنگین میکنه.همین الآن هم تعداد بازدیدکنندگان رو نشون میده، امکان دیگه ای هم داره که من خبر ندارم؟

سید امیرحسام شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 18:51 http://gharogati.blogsky.com/

دوباره سلام امین
اون قدر که فکر می کنید وبلاکگ رو اذیت نمی کنه.!!
علاوه بر آمار
تعداد افراد آنلاین
آخرین بازدیدکنندگان
موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان
بازدید صفحات و ورودی
موتورهای جستجو
کامپیوتر کاربران
محدوده زمانی بازدید

و از همه بهتر
نمایش زنده آمار
که به طور زنده میگه چند نفر الان تو وبلاگتن، یا هر کسی رو که وارد وبلاگت بشه با مشخصات بصورت لحظه ای نشون میده!!!

من که خیلی باهاش کار میکنم.

صبح نزدیک است و ...

سلام دوباره
ووووووووووه! چقدر امکانات!
حتماْ امتحانش میکنم
شما همیشه واسه ما سورپرایز داری!

ساناز شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 20:42 http://mini-ma.blogsky.com

سلام . ممنون که به وبلاگم سر زدی . بازم از این کارا بکن .
پستت هم خیلی محشر بود .

سلام
خواهش میکنم.چشم

یه آشنا یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:13

سلام
اصلا دنیای کودکی و حرفهای کودکی برای خودش دورانی داره.
من که خیلی حافظم یاری نمیکنه که چه کارا میکردم ولی بچه های دور و برم و که میبینم اینجوری حرف می زنن و بعضی مواقع هم ادای آدم بزرگا رو در می آرن خیلی روم تاثیر میذاره. حتی بعضی مواقع شده که تا چند وقت، من ادای اونا رو در می آرم...
به هر حال خیلی زیبا و دوست داشتنی بود
یاعلی

سلام آشنا
اینکه انسان از بچه ها خوشش می یاد از الطاف الهی هست. اگه غیر از این بود بچه ها در این دنیا نابود میشدند چون نمی تونستند در برابر خطرات از خودشون محافظت کنند.یه مثال دیگه، دیدی آدم نسبت به بچه های حیوانات یه حس دیگه ای داره؟ که اصلاً این حس رو راجع به خود حیوانات تا این حد نداره!

یاحق

سیدامیرحسام یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 17:54

سلام
به به!!! مبارک باشه!! چه شمارنده ی قشنگی!!
کجاهم گذاشتیش! تا دیدکش خندم گرفت!!(البته ببخشید ها!)

صبح نزدیک است و ...

سلام سید
همین جوری یه جایی کپی پیست کردم شانس شما اونجا افتاد! اصلاً وقت سعی و خطا کردن ندارم.سر فرصت یه جایی براش پیدا میکنم.آدم کدنویسی بلد نباشه بهتر از این ازش انتظار میره؟!

مهدی یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 18:41

سلام خوبی
آقا به نظرم این آزمون ها مزخرفن!پوچن!
وقتی پستت رو خوندم شوکه شدم!چند وقته پیش این مطالب رو تو روزنامه ای خوندم صفحه آخرش بود در ستونی عمودی!روزنامه رو بریدم قرار شد بیام واست میلشون کنم!!!دیگه وقت نکردم این کار رو انجام بدم!!!!!!!!!!!!!!الان وقتی مطلب رو خوندم شوکه شدم!!!!اگویی میشه از ورای این فضای مجازی برخی روحیات آدم ها رو حدس زد!خیلی جالبه اونم درس دادن تو دبستان!تزدیک جایی که ما زندگی میکنیم پر مدرسه است منم همیشه نگاشون می کنم!
بچه بودم مامان همیشه دعا میکرد بابا سالم برگرده (اواخر جنگ بود)اون موقع نمی دونستیم بابا کجا رفتن !تقریبا با این دعای مامان همیشه ترسی مبهم داشتم که بابا سالم برگرده و جالبه این حس تا الان باهام موند!!!!!!!!!!!!!اینم شد آرزوی مبهم ما!!!!!!!!!!!!!!!!!ما هم همینجور دعا میکردیم !!!!
بچه ها خیلی تاثیر پذیرن!
خوب درس بخونین

سلام
من هم با دادن اولین آزمون سنجش به حرفت پی بردم! ولی دیر شده! ثبت نام کردم و باید امتحان بدم.
اتفاق جالبی افتاده، خیلی.ما کراماتی داشتیم که خبر نداشتیم! (ای کاش اینجا شکلک داشت!)

خیلی مخلصیم
یاحق

بنت الهدی یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 19:24

سلام و عرض ادب

سلام
دم در بده، تشریف بیارید داخل!

301040 یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 20:24 http://301040.blogsky.com

س-ف...
هم با گرفتن کلمه ی ناز از شما مخالفم هم گیلی.

دعوا نکنید!

س.ح دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:32

سلام..
والا تا اونجایی که من یادم میاد دوره ما معلما بهمون میگفتن به مامانتون بگین املا بگه بهتون..
حالا بچه ها میان خونه میگن مامان معلم گفته امشب بهت املا بگم..
به خدا راست میگم..
بعد که بچه ها میرن مدرسه نمره های املای ماماناشون رو با هم مقایسه میکنن..
عجب...
راستی اپ هستم کمی تا قسمتی

سلام
میرسم خدمت تون

سیدامیرحسام دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 13:36 http://gharogati.blogsky.com/

سلام امین جان
راستی یادم رفت بپرسم این پروزه رو خودت اجرا کردی؟
اگه خودت اجرا کرده باشی می تونستی تا حدودی آرزوی بعضی هاشون رو برآورده کنی!! یا جواب سوالاتشون رو بدی.

صبح نزدیک است و ...

سلام آقا امیر حسام
منظورت رو از پروژه نفهمیدم! توضیح میدی؟

سهیل دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 17:08 http://daypic.blogfa.com

سلام.

به روزم ...

سیدامیرحسام دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 23:07 http://gharogati.blogsky.com/

سلام
منظورم این بود که خودتون از بچه ها پرسیدید که آرزوتون چیه؟ یا یکی دیگه این کار رو کرده.

نمیشه گفت بروزیم اما یه چیزکی نوشتیم یه سر بزن!

صبح نزدیک است و ...

سلام سید
نه، این دعاها از کتاب سومین جشنواره بین المللی دست های کوچک دعا انتخاب شده.این جشنواره سه ساله که در تبریز برگزار میشه و برگزیدگان به تبریز دعوت میشند و بهشون جایزه میدند.
پیشنهاد خوبیه، می تونم با بچه های خودم هم این کارو بکنم!حتماً امتحان میکنم
یاحق

وفا (سیاه - تلخ ) سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:42 http://www.siyahe-talkh.blogfa.com

سلام:
پست خیلی قشنگی بود .
من واقعا از داداش امیر حسام ممنونم که بلاگ خوب شمارو بهم معرفی کرد.
من بچه که بودم دعاهای زیادی داشتم.
حالا هم بزرگترین ارزوم اینه که بزرگتر از این نشم اخه دلم نمیخواد گرد پیری رو روی صورت پدرو مادرمببینم . بابا بزرگ مهربون و ممان بزرگ خوبمو از دست بدم.و خیلی دلایل دیگه .....
خوشحال میشم به بلاگ خودتون (سیاه-تلخ )سر بزنید
ممنون

سلام از ماست،
این امیر حسام از بچه های نیک روزگاره و منشا خیر و برکت برای این وبلاگ!
چه دعای قشنگی! حیف که با آمین ما چیزی حل نمیشه!

منم از حضورتون ممنونم
یامجیر

ساناز سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 17:16 http://mini-ma.blogsky.com

سلااااااااااااااااااااااااام .
آپ شده منتظرتون هستم .

سلام
میرسم خدمت تون

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 21:48

سلام امین!
چطوری؟
درسا خوب پیش میره یا نه؟
دعا کن برام
قربانت
یا علی

سلام گلم! خوبی؟
من که عالیم!
دنبال عکس ها هستم.انشاالله به زودی به دستت می‌رسونم.
چی شد این این اسکایپ؟

یه آشنا چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:13 http://fellow.blogsky

سلام عزیز
کجایی؟ کم پیدا شدی؟
چرا تو بحثای ۳۰۱۰۴۰ شرکت نمی کنی؟
خلاصه دلمون واست تنگه...

سلام آشنا،
زیارت قبول.دعا کردی ما رو یا نه؟
یه کم سرم شلوغ شده.دیدم 301040 دوباره از اون بحث های جنجالی راه انداخته، تا علیرضا و شما هستید من چی کاره‌ام؟!
قربان یو

CharTori جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 15:28 http://dmdrugs.com

Buy Accutane Online 20mg <a href=http://nolvadex.rxdealz.com/nolvadex-20mg.php>Nolvadex 20mg</a> Derniere Plus Uso De Propecia <a href=http://priligy.rxdealz.com/dapoxetine-priligy-price.php>Dapoxetine Priligy Price</a> Acquisto Levitra Senza Ricetta isotretinoin 10mg <a href=http://xenical.rx-cs17.com/buy-alli-online.php>Buy Alli Online</a> Cialis Lo Venden Sin Receta Candaian Pharmacies <a href=http://propecia.inpills.com/where-to-buy-propecia.php>Where To Buy Propecia</a> Viagra Pillen Kaufen Viagra Arret Cardiaque <a href=http://zoloft.inpills.com/order-generic-zoloft.php>Order Generic Zoloft</a> Getting Wellburion On Lones Buy Cialis Overnight Delivery <a href=http://lasix.mdsmeds.com/acheter-lasix.php>Acheter Lasix</a> Viagra 800mg Reviews Kamagra Intermediates <a href=http://priligy.usamedz.com/buy-priligy-online.php>Buy Priligy Online</a> Levitra Que Contiene Rx Online Pharmacy <a href=http://xenical.rx-cs17.com>Buy Xenical</a> El Viagra Femenino Propecia Finasteride Depression <a href=http://antabuse.inpills.com/antabuse-buy-online.php>Antabuse Buy Online</a> Cialis 20 Mg Originale Retin A Cream To Buy <a href=http://antabuse.rxbill7.com/antabuse-online-fast.php>Antabuse Online Fast</a> Can Amoxicillin Be Taken With Food Usa Pharmacy Pills Scam <a href=http://kamagra.rxbill7.com/cheap-generic-kamagra.php>Cheap Generic Kamagra</a> 100 Mg Viagra Pfizer Classifica Propecia <a href=http://xenical.mdsmeds.com/orlistat.php>Orlistat</a> Cialis Alcohol Flomax Amoxicillin <a href=http://nolvadex.inpills.com/generic-nolvadex-pct.php>Generic Nolvadex Pct</a> Does Amoxicillin Clear Up Acne Kamagra Bijwerkingen <a href=http://lasix.ccrpdc.com/cheap-lasix-100mg.php>Cheap Lasix 100mg</a> Suhagra 100 Discount Los Angeles Buy Cheap Kamagra Uk <a href=http://accutane.usamedz.com/accutane-isotretinoin.php>Accutane Isotretinoin</a> Tadalis Sx Soft Internet Prescription Online Buy Zithromax Powder <a href=http://priligy.ccrpdc.com/dapoxetine-priligy-buy.php>Dapoxetine Priligy Buy</a> Viagra Generika Gefahrlich Precio Cialis Espana <a href=http://propecia.mdsmeds.com/how-much-propecia.php>How Much Propecia</a> Levitra Ingrediente Activo Levitra Vancouver <a href=http://antabuse.inpills.com/order-antabuse-online.php>Order Antabuse Online</a> Vender Viagra Interaction Between Amoxicillin And Alcohol <a href=http://zithromax.usamedz.com/order-cheap-zithromax.php>Order Cheap Zithromax</a> Vasaka Propecia Y Asepsia <a href=http://edrug1.com>viagra cialis</a> Lioresal Pas Cher En Canada Can I Take Sudafed With Keflex <a href=http://dan5325.com>online pharmacy</a> Esperienze Cialis Generico Tadalafil Online Bestellen European Med <a href=http://zoloft.rxbill7.com/sertraline-no-prescription.php>Sertraline No Prescription</a> How Does Amoxicillin Effect The Body Cialis Receta Seguridad Social <a href=http://zoloft.rxdealz.com/buy-zoloft-on-line.php>Buy Zoloft On Line</a> Cuanto Dura Priligy Propecia Zwanger <a href=http://nolvadex.mdsmeds.com/buying-nolvadex.php>Buying Nolvadex</a> Viagra Generique Achat Amoxicillin Liquid 125mg <a href=http://cialis.ccrpdc.com/tadalafil-tablets.php>Tadalafil Tablets</a> Mebendazole Commercial Canada Amoxicillin Allergic Reactions <a href=http://cod24hs.com>cialis buy online</a> No Prescription Generic Ed Meds Finasteride 2.5 Mg Generic Propecia <a href=http://nolvadex.rxdealz.com/nolvadex-40mg.php>Nolvadex 40mg</a> Purchasing Cialis In Canada Fluconazole Buy Uk <a href=http://prozac.mdsmeds.com/buy-prozac.php>Buy Prozac</a> Slut Load Association Usagers Baclofene <a href=http://amoxil.inpills.com/cheap-amoxil-pills.php>Cheap Amoxil Pills</a> Keflex And Side Effects Propecia Pharmacy Prices <a href=http://propecia.ccrpdc.com/propecia-pharmacy.php>Propecia Pharmacy</a> Kamagra Rezeptfrei Comprare Cialis Germania <a href=http://drugsir.com>viagra cialis</a> Zithromax Age Limit Viagra Rezeptfrei Belgien <a href=http://prednisone.rxbill7.com/deltasone-online-pharmacy.php>Deltasone Online Pharmacy</a> Amoxicillin Adult Dose Rate Viagra Achat Paypal <a href=http://lasix.usamedz.com/order-lasix-cheap.php>Order Lasix Cheap</a> Buy Xenical America Tamagra Cialis Qui Fonctionnent <a href=http://viagra.usamedz.com/viagra-pill.php>Viagra Pill</a> Where To Buy Amoxicillin 250mg Cheap Viagra Kamagra From The U.K <a href=http://prozac.inpills.com/where-to-order-prozac.php>Where To Order Prozac</a> Propecia Blisters

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد