الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

۲۴- و اما سیاست!

سلام به همه دوستان، می خوام براتون یه پست کاملاً سیاسی بذارم. توجه که دارید، سیاست! من یکی که اصلاً نمی تونم اسم چیزی رو که الآن بعنوان سیاست در جامعه مطرح هست رو سیاست بذارم.بد دوره زمونه ایه، تعریف همه چیز عوض شده. این بلا و مصیبت از زمانی سر ما اومد که به قرآن و سیره ائمه (ع) پشت کردیم هر چند بسیار ادعاش رو داریم(آشنا! این هم منافقی که می خواستی!) ازتون می خوام به بند بند این فرازهای نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر توجه کنید و با حال و روز خودمان مطابقت بدید...

 

و مالک! بدان که تو را به شهرهائی می فرستم که دستخوش دگرگونی ها گردیده، گاه داد و گاه ستم دیده ، و مردم در کار های تو چنان می نگرند که تو در کارهای والیان پیش از خود می نگری، و در باره ی تو آن می گویند که در باره ی آنان می گوئی...
پس نیکوترین اندوخته
 ی خود را کردار نیک بدان و هوای خویش را در اختیار گیر، ...
و مباش همچون جانوری شکاری که خوردنشان را غنیمت شماری!
چه رعیت دو دسته اند: دسته ای برادر دینی تواند، و دسته ای دیگر در آفرینش با تو همانند. گناهی از ایشان سر می زند، یا علتهائی بر آنان عارض می شود، یا خواسته و نا خواسته خطائی بر دستشان می رود. به خطاشان منگر، و از گناهشان در گذر، ....
و بر بخشش پشیمان مشو و بر کیفر شادی مکن، و به خشمی که توانی خود را از آن برهانی مشتاب، و مگو مرا گمارده اند و من می فرمایم، و اطاعت امر را می
 پایم - توقع دارم - چه این کار دل را سیاه کند و دین را پژمرده و تباه و موجب زوال نعمت است و نزدیکی بلا و آفت، و اگر قدرتی که از آن برخورداری ، نخوتی در تو پدید آرد و خود را بزرگ بشماری، بزرگی حکومت پروردگار را که برتر از توست بنگر، که چیست، و قدرتی را که بر تو دارد و تو را بر خود آن قدرت نیست، که چنین نگریستن سرکشی تو را می خواباند و تیزی تو را فرو می نشاند و خرد رفته ات را به جای باز می گرداند... و باید از کارها آن را بیشتر دوست بداری که نه از حق بگذرد، و نه فروماند، و عدالت را فراگیرتر بود و رعیت را دلپذیرتر، که نا خوشنودی همگان خشنودی نزدیکان را بی اثر گرداند، و خشم نزدیکان خشنودی همگان را زیانی نرساند، و به هنگام فراخی زندگانی، سنگینی بار نزدیکان بر والی از همه ی افراد رعیت بیشتر است، و در روزگار گرفتاری یاری آنان از همه کمتر، و انصاف را از همه ناخوشتر دارند، و چون درخواست کنند فزونتر از دیگران ستهند و به هنگام عطا سپاس از همه کمتر گزارند، و چون به آنان ندهند دیرتر از همه عذر پذیرند، و در سختی روزگار شکیبایی را از همه کمتر پیشه گیرند...
و از رعیت آن را از خود دورتر دار و با او دشمن باش که عیب مردم را بیشتر جوید، که همه مردم را عیب ها است و والی از هرکس سزاوارتر به پوشیدن آنها است. پس مبادا آنچه بر تو نهان است آشکار گردانی و باید، آن را که برایت پیدا است بپوشانی، و داوری در آنچه از تو
نهان است با خدای جهان است. پس چندان که توانی زشتی را بپوشان تا آن را که دوست داری بر رعیت پوشیده ماند، خدا بر تو بپوشاند. گره هر کینه را - که از مردم داری - بگشای، و رشته ی هر دشمنی را پاره نمای. خود را از آنچه برایت آشکار نیست نا آگاه گیر و شتابان گفته ی سخن چین را مپذیر، که سخن چین نرد خیانت بازد هر چند خود را همانند خیرخواهان سازد. و آن کس را بر دیگران بگزین که سخن تلخ حق را به تو بیشتر گوید، و آنچه کنی یا گوئی - و خدا آن را از دوستانش ناپسند دارد - کمتر یاریت کند. و به پارسایان و راستگویان بپیوند، و آنان را چنان بپرور که تو را فراوان نستایند، و با ستودن کاربیهوده ای که نکرده ای خاطرت را شاد ننمایند، که ستودن فراوان خود پسندی آرد، و به سرکشی وادارد...
و با دانشمندان فراوان گفتگو کن و با حکیمان فراوان سخن در میان نه، در آنچه کار شهرهایت را استوار دارد و
نظمی را که مردم پیش از تو بر آن بوده اند، بر قرار...
و برای داوری میان مردم از رعیت خود آنرا گزین که نزد تو برترین است. آنکه کارها بر او دشوار نگردد و
ستیز خصمان وی را به لجاجت نکشاند ، و در خطا پایدار نبود ، و چون حق را شناخت در بازگشت بدان در نماند. و نفس او به طمع ننگرد، و تا رسیدن به حق ، به اندک شناخت بسنده نکند ، و در شبهت ها درنگش از همه بیش باشد و حجت را بیش از همه به کار برد ، و از آمد و شد صاحبان دعوی کمتر به ستوه آید و در آشکار گشتن کارها شکیباتر بود و چون حکم روشن باشد در داوری قاطع تر . آنکس که ستایش فراوان وی را به خودبینی نکشاند و خوش آمدگوئی او را بر نیانگیزاند ، و اینان اندک اند. پس داوری چنین کس را فراوان تیمار دار و در بخشش بدو گشاده دستی به کار آر چندانکه نیاز وی به مردمان کم افتد ، و رتبت او را نزد خود چندان بالا بر که از نزدیکانت کسی در باره وی طمع نکند ، و از گزند مردمان نزد تو ایمن ماند ...
و اگر رعیت بر تو گمان ستم برد ، عذر خود را آشکارا با آنان در میان گذار ، و با این کار از بدگمانی شان درآر
...
پس در آنچه به عهده گرفته ای خیانت مکن و پیمانی را که بسته ای مشکن و دشمنت را که در پیمان توست مفریب...
و برای به هم زدنش خلاف معنی لفظ رامجوی...
و بپرهیز از شتاب در کارهایی که هنگام انجام آن نرسیده ، یا سستی در آن چون انجامش ممکن گردیده ، یا
ستیزیدن در کارهایی که راه راست در آن ناپدیدار است ، یا سستی ورزیدن آنگاه که آشکار است . پس هر چیز را در جای آن بدار و هر کاری را به هنگام آن بگزار...
به هنگام خشم خویشتندار باش و تندی و سرکشی میار و دست قهر پیش مدار و تیزی زبان بگذار ، و از این جمله خودداری کن ، با سخن ناسنجیده بر زبان نیاوردن ، و در قهر تاخیر کردن ، تا خشمت آرام شود و عنان اختیار به
دستت آید ، و چنین قدرتی بر خود نیابی جز که: 

 فراوان به یاد آری که در راه بازگشت به سوی کردگاری .


 

(نهج البلاغه، ترجمه دکتر سید جعفر شهیدی،نامه:53)

 

نظرات 19 + ارسال نظر
مهرگان جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 13:54 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
نخسته
خوب هستین؟
دستتون درد نکنه و ممنون از حسن انتخابتون(شکلک های اینجا خیلی عجیب غریب هستن نمیدونم از کدومشون باید استفاده کنم)
یاد مرحوم سید جعفر شهیدی هم زنده شد ... روحش شاد

با خوندن این متن یاد مصداق عینی رفتار مالک اشتر در دوره معاصر افتاد و یکی از مسئولین ...
بعدا ماجراشو نقل میکنم

از فونت و سایز نوشته هاتون هم ممنون . راحت میشه نوشته هاتون رو مطالعه کرد و نیازی نیست با سر شیرجه بزنیم تو مانیتور

موفق باشید
در پناه حق

سلام
شما خیلی آنلاین هستید! هنوز چند دقیقه نگذشته...

پس منتظر داستانش هستیم، جداً فراموش نکنیدها!

شما هر شکلکی دوست دارید انتخاب کنید!

یاحق

داود جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 13:55 http://yaran1388.blogsky.com

سلام امین جان
ممنون از این پست جالب.
بسیار کاربردی و مناسب حال امروز جامعه ما.
انشاالله که بتوانیم نصایح مولا را با گوش جان بشنویم و عمل کنیم. خداوند شما جوانان متعهد و متخصص را برای جامعه اسلامی ما نگهدارد. التماس دعا

سلام
آقای حیدری انشاالله کسانی که باید درس بگیرند این نامه مولا رو بخونند.هر چند من امیدی به اصلاح این افراد ندارم!!!

111Mostafa جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:10 http://www.bia2forex.blogfa.com

سلام دوست عزیز
من امروز به وبلاگت اومدم تا یه درخواستی ازت بکنم به عنوان یک همکار یک لطفی در حق من بکن میخوام به وبلاگ من یه سری بزنی .در مورد فارکس اطلاعات داری یا نه؟ اگه داری خوشحال میشم تجربیاتت رو در اختیار من هم قرار بدهی ولی اگه اطلاعی نداری ازت میخوام وبلاگ من رو مطالعه کنی شاید مسیر زندگیت از امروز تغییر کرد و تو هم به جمع تاجران دنیای فارکس پیوستی . در نهایت اگه یه لطف کوچیک هم در حق من بکنی خیلی خیلی ازت ممنون میشوم . ازت میخوام روی عکس اون خانم که کنار وبلاگ من هستش کلیک کنی فقط و وارد سایت اصلی بشی . فقط همین . دوست من با این کار ترافیک وبلاگ من رو نزد اون سایت بالا میبری و من به عنوان یک ایرانی میتونم رتبه ی اول رو در اون سایت بیارم و اتفاق دیگه ای رخ نمیدهد اگه میتونی برای کمک به من لینک وبلاگم رو به ادلیستت هم بفرستی ممنون میشم . پیشاپیش از لطفی که در حق من میکنی ازت ممنونم
بعد از اینکه اون لطف رو در حقم انجام دادی بهم یه خبری هم بده .راستی با تبادل لینک موافقی؟ اگه اره لطفا من رو با نام" اموزش فارکس" لینک کن بعدم بهم بگو با هرنامی که میخواهی لینکت کنم

سلام
این هم یک بازی جدید برای کسانی هست که می خوان یه شبه پولدار بشن! قبلاً گلدکوئست الآن هم فارکس.
دوستان حواس شون خیلی به این شبکه ها باشه.برای اطلاع از اینکه فارکس چی هست یه سری به این لینک بزنید:
http://hmg.ir/images/stories/mags/javan/common/188/18-19-20-21gozaresh%20ejtemae-forex.pdf

رمضان جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:14 http://mighat61.blogfa.com

به هنگام خشم خویشتندار باش و تندی و سرکشی میار و دست قهر پیش مدار و تیزی زبان بگذار ، و از این جمله خودداری کن ، با سخن ناسنجیده بر زبان نیاوردن ، و در قهر تاخیر کردن ، تا خشمت آرام شود و عنان اختیار به دستت آید .
سلام اقا امین
ایکاش خداوند به ما و به مسئولین ما تقوایی عنایت کند که بتوانیم دستورات ائمه ی اطهار(ع) را نصب العین زندگی و چگونگی حکومت کردن، قرار دهیم.

سلام آقای کاوسی عزیز
آمین بلند!

س -ف جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:31 http://swan.blogsky.com

سلام٬
عالی٬ متناسب و تامل برانگیز بود.
حضرت علی می فرمایند٬سخن خوب می بایست ۴ ویژگی داشته باشد:
جامع٬دافع٬ قل و دل...
به حق این صفات در تمام صحبت هاشون مصداق داره.
ممنون امین خان
التماس دعا زیــــــــــــــــــــاد

سلام
خیلی نامه دردآوری برای من بود.احساس کردم خیلی از مرحله پرتیم.حالا می فهمم که چرا وقتی حضرت ظهور میکنند گویی دینی جدید عرضه میکنند. اون وقت همین افرادی که کلی ادعاشون میشه جلوی حضرت می ایستند. خیلی وحشتناکه،نه؟

اسکالپل جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:58 http://scalpel.blogfa.com

اوخ اوخ بسیار سیاسی بود. مخصوصا پاراگراف اول که سبز نوشته شده!

سلام
امان از دست شما آقای دکتر!

بنت الهدی جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 18:54

سلام آقای امین
دو چیز هیچ وقت قدیمی نمی شود و برعکس
با گذشت زمان باید به آن دو چیز بیشتر تمسک جست:
یکی کلام و آیات خداوند تواناست و دیگری
سخنان و نصایح معصومین(ع) بزرگوار است...
البته برداشت ها و نکته هایی که هرکسی از این مطالب می گیرد ممکن است با دیگری متفاوت باشد..مهم خلوص هست که رمز هدایت است...
خیلی استفاده کردم .ممنونم.

سلام
کامنت قشنگی بود، ممنون
حق با شماست، علیرغم برداشت های مختلف خلوص می تونه عامل موفقیت باشه.خدا توفیق مون بده

یاحق

فاطمه جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 18:59 http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام
یادمه سال اول دانشگاه درسی داشتیم به نام مدیریت اسلامی که خطبه ها و نامه های نهج البلاغه رو می خوندیم ... خیلی وقت بود که از نامه های نهج البلاغه فاصله گرفته بودم ولی این پست شما که قسمت هایی از این نامه ( نامه 53 که نامه ای نسبتا طولانی هست و به همه امور اداره کشور پرداخته ) رو گذاشتید باعث شد که برم و کل نامه رو بخونم ...
علاوه بر اون قسمت هایی که شما از این نامه گذاشتید منم یه قسمت هایی از این نامه رو توی یکی دو تا کامنت میگذارم (البته با ترجمه عبد المحمد آیتی ) ... ان شا الله که دوستان خودشون کل نامه رو مطالعه می کنند ...

بازم ممنونم بابت حسن انتخابتون ...

سلام فاطمه خانم
چه درس قشنگی داشتید، حیف که ما باید حرف چند تا آدم خوب رو بشنویم که متاسفانه چیزی از خواسته های نسل جدید سرشون نمیشه! چی میشد این روحانی های ما هم یه تکونی به خودشون می دادند و با زمونه خودشون رو تطبیق میدادند!
جاتون خالی چند وقته دارم شرح نامه 27 امیرالمومنین(ع) به محمد ابن ابی بکر رو راجع به حکومت مصر، از زبان دکتر انصاری نگاه میکنم.متاسفانه فقط افسوسه که می خورم! جداً ما خیلی از مرحله پرتیم.

ممنون از حضور گرم تون

فاطمه جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 19:02 http://ghazal2005a.persianblog.ir

ای مالک خود را برای جنگ با خدا بسیج مکن که تو را در برابر خشم او توانی نیست و از عفو و بخشایش او هرگز بی نیاز نخواهی بود ...

اما ستون دین و انبوهی مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان ، عامه ی مردم هستند پس باید توجه تو به آنان بیشتر و میل تو به ایشان افزون تر باشد ...

با بخیلان رای مزن که تو را از جود و بخشش باز دارند و نه با حریصان زیرا حرص و طمع را در چشم تو می آرایند که بخل و ترس و آزمندی خصلت های گوناگون هستند که سوظن به خدا همه را در بر دارد . بدترین وزیران تو ، وزیری است که وزیر بدکاران پیش از تو بوده است و شریک گناهان ایشان . مبادا که اینان همراز و همدم تو شوند زیرا یاور گناهکاران و مددکار ستم پیشگان بوده اند در حالیکه تو می توانی بهترین جانشین را برایشان بیابی از کسانی که در رای و اندیشه و کاردانی همانند ایشان باشند ولی بار گناهی چون بار گناه آنان بر دوش ندارند ، از کسانی که ستمگری را در ستمش و بزهکاری را در بزهش یاری نکرده باشند رنج اینان بر تو کمتر است و یاریشان بهتر و مهربانیشان بیشتر و دوستیشان با غیر تو کمتر است ...

چقدر فوق العاده است این نامه
واقعاً ازتون ممنونم

فاطمه جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 19:03 http://ghazal2005a.persianblog.ir

و نباید که نیکوکار و بدکار در نزد تو برابر باشند زیرا این کار سبب می شود که نیکوکاران را به نیکوکاری رغبتی نماند ولی بدکاران را به بدکاری رغبت بیفزاید با هر یک چنان رفتار کن که او خود را بدان ملزم ساخته و بدان بهترین چیزی که حسن ظن والی را نسبت به رعیتش سبب می شود نیکی کردن والی است در حق رعیت و کاستن است از بار رنج آنان و به اکراه وادار نکردنشان به انجام دادن کارهایی که بدان ملزم نیستند و تو باید در این باره چنان باشی که حسن ظن رعیت برای تو فراهم آید زیرا حسن ظن آنان رنج بسیاری را از تو دور می سازد . به حسن ظن تو کسی سزاوارتر است که در حق او بیشتر احسان کرده باشی و به بدگمانی آن سزاوار تر که در حق او بدی کرده باشی . سنت نیکویی را که بزرگان این امت به آن عمل کرده اند و رعیت بر آن سنت به نظام آمده و حالش نیکو شده است مشکن و سنتی میاور که به سنت های نیکوی گذشته زیان رساند ، آنگاه پاداش نیک بهره کسانی شود که آن سنت های نیکو نهاده اند و گناه بر تو ماند که آنها را شکسته ای تا کار کشورت به سامان آید و نظام های نیکویی که پیش از تو مردم بر پای داشته بودند برقرار بماند ...

ان شا الله دوستان خودشون کل نامه رو مطالعه میفرمایند ...

سیدامیرحسام جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 21:36 http://gharogati.blogsky.com/

سلام
حال شما؟ با رفقا چه کار می کنید؟!
این علامتا رو که این بار درست نوشتم!
اون عکس رو هم درستش کردم دستت درد نکنه!

آقا کلام حضرت مولاست دیگه! من تنها چیزی که میتونم بگم اینه:
روحی فداک یا مولای
--------------------
امین جان به نظر من بعضی ها اگه خود آقا بیان و براشون حرف بزنن! بازم کار خودشون رو انجام می دن! و هیچ فایده ای نداره!
راستی شرمنده! آپ کردم دعوتتون نکردم! هر چند که شما صاحب خونه اید!
فکر مشغول شد! با خوندن یه پاسخی!
راستی یه دعا باست کردم یه سر اون ورا بزن!
من رو یه مقدار دعا کنید، که یه مقدار سر عقل بیام!

صبح نزدیک است و ...

سلام امیر حسام گل
شما با رفقا چی کار می کنی؟!

اینو گفتی یاد یکی از جملات یکی از آقایون معروف افتادم که اسمش رو نمی برم.ایشون گفتند اگه امام زمان (عج) ظهور کنند اول ازشون خط و خطوط سیاسی شون رو می پرسیم، اگه به ما خورد اونوقت قبولش می کنیم!!! جداً باورت میشه این حرفو زده؟!
آری برادر، صبح نزدیک است.

یه آشنا شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:14

سلام امین آقا
نگید این حرفا رو. حتما تعریف من از پشت کردن با تعریف شما از پشت کردن کاملا از هم متفاوته...
مگه شما این حدیث پیامبر در مورد امام علی رو نشنیدین که می گه: "لا یحبک الا مؤمن ولا یبغضک الا منافق."
نمیدونم چرا با من اینقدر ضد شدین...
مثل اینکه شکایت از حرفای ما به اینجاها هم کشیده... سید، شما هم بله؟
ای بابا، من غرضی نداشتم به خدا...

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، ...وَ وَفِّقْنى اِذَا اشْتَکَلَتْ عَلَىَّ الْاُمُورُ لِأَهْداها، وَ اِذا تَشابَهَتِ الْأَعْمالُ لِأَزْکاها، وَ اِذا تَناقَضَتِ الْمِلَلُ لِأَرْضاها.
-----------------------------
با حرفت موافقم. کدوم یک از مبانی اسلام داره "کاملا درست" اجرا می شه که سیاستش درست اجرا بشه...؟
شما به مسئله حجاب نگاه کن. امروز بخش غیر قابل اغماضی از جامعمون نگاه سنتی و دینی به حجاب رو قبول ندارن! در حالی که اتفاقا حجاب مورد اتفاق شیعه و سنی و قطعا بخشی از دستورات دین مبین اسلام هست.
اگه حکومت دارهامون می تونستند به این دستورات مولا عمل کنن که می شد جامعه آرمانی و دیگه بحثی نمی موند...!
از شما و از سید می خوام که واسه هوشیار شدنم دعا کنید...
یاعلی

سلام بر آشنا عزیز خودم!
ضد شدن؟! شوخی نکن! منظورم از چیزی که در ابتدای پستم نوشتم به هیچ عنوان چیزی نبود که شما برداشت کردی.
من گفتم الآن زمانی شده که ما مسلمونا (به طور عام عرض میکنم، کسی منظورم نیست)درعینی که بسیار ادعای دین داری داریم ولی بسیار با اصلش فاصله داریم."بعنوان نمونه" در حوزه سیاست؛ متن نامه مولا رو با شرایط کنونی سیاسی کشور برای مقایسه گذاشتم.البته نکته ظریفی این وسط هست و اون همونیه که خانم بنت الهدی اشاره کردند؛ اختلاف برداشت!
حالا با این مقدمه منظورم این بود که نکنه ماها هم منافق باشیم و خودمون خبر نداشته باشیم!!! تقصیر من شد که توضیح کامل ندادم.این جمله ای که در پست آوردم کوچکترین ارتباطی با بحث من و شما در وبلاگت نداره!
امیدوارم رفع سوء تفاهم شده باشه؛ همینه که میگم این صحبت ها باید رو در رو باشه و نه مجازی!

من ازت عذرخواهی میکنم

خیلی مخلصیم

ع.ر.وطن دوست شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:20 http://123tamam.blogsky.com

سلام بر داداش خودم!

یه متنی بذار که نقد کردنش از ما بر بیاد! :دی

من که هیچی! بابام هم بیاد مگه کلام مولا رو میشه ایراد گرفت

دستت درد نکنه
کجایی؟ کم پیدایی! چند بار پیام فرستادم!

منم هر دو رو اپ کردم
یا علی

سلام علیرضا
حالا چرا نقد، اینو باید به گوش جان نیوش بکنی (!) تا اگه خدایی نکرده مسئول جایی شدی ازش استفاده کنی! (منظورم از خدایی نکرده اینه که به خاطر سنگینی مسئولیت یه وقت خطا نکنیم و گرنه ما روی شما برای ریاست جمهوری برنامه ریزی کردیم!)

مهدی شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:59

سلام امین جان و سلام به همه
از این متنی که گذاشتی فقط با خوندنش باید گریه کرد به حال خودمون به حال دیگران به حال جامعه و ..............اما اینجا گریه کردن بسه کافیه باید دست به عمل زد آنقدر این ملت گریه کردن و باعث شدن جامعه پس رفت کنه که دیگه حال آدمی از گریه بد میشه!!!!!!
انشاالله توفیق دیداری حضوری شد واست میگم قضیه چیه!اما نصف بیشتر به نظرم کم کاری خود مردم استانه! و دلیلش باز هم وقتی که دیدیمت مثل همه دلیل های دیگه شایدم یه قرار اینترنتی گذاشیم و انجا بحث ها باز تر شد!
موضوع دیگه بحث حجابه بچه ها این بحث دالائل بیشماری داره قاطیش نکنیم!
راستی آقا سید اسم برادر زاده نو رسیده ما هم محمد امین شده یادم نبود بگم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جمله تکراری منو می خواستی چکار؟وقتی خودت این همه خوب مینویسی و متن انتخاب میکنیی؟
خوب درس بخون

سلام آقا مهدی گل
من که خیلی مشتاق دیدارم، انشاالله به زودی
امیدوارم هر چه سریع تر مشکلات خوزستان حل بشه، واقعاً حیفه که این سرزمین مقدس در این وضعیت بمونه.

آقا تبریک میگم این هوا! عمو هم که شدی، باید شیرینی بدی! حتماً میدونی که اسم کامل من هم محمد امین هست.انشاالله قدمش پر از خیر و برکت برای شما و خانواده باشه.
خیلی خوشحال شدم مهدی جون
التماس دعا

یه آشنا شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:41

سلام
نه امین جان، منم همین رو برداشت کردم. فهمیدم که خطاب به همه کسایی هست که ادعای سیره ائمه رو دارن ولی به اون عمل نمی کنن! در واقع اینجوری: ماهایی که به سیره ائمه اعتقاد داریم ولی به اون عمل نمی کنیم، منافقیم!
ولی صحبتم سر اینه که عمل نکردن به سیره ائمه، لزوما پشت کردن به اون نیست. واسه همین اون حدیث پیامبر در مورد امام علی رو آوردم که توش به صراحت بیان کرده: هر کسی نسبت به امام علی بغض و دشمنی داره منافقه!
در ضمن معذرت خواهی نیاز نبود، من که از شما دلگیر نبودم.
کس دیگه ای هست که همچنان از من دلگیره...

سلام
خب الحمدلله
ولی طبیعتاً اون منافق با این منافق فرق میکنه!!! مثل شرک می مونه، همه ما، کمتر با بیشتر، یه جور شرک داریم.منظورم همون بحث شرک جلی و خفیو... که علما میگن.

خیلی مخلصیم
یاحق

سیدامیرحسام شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 19:02 http://gharogati.blogsky.com/

سلام
بر دو برادر عزیزم!
چون این بحث ما اینجا هم کشیده شد و به خونه برادرم امین آمد! به هر دوتون سلام دادم!
برادر آشنا! من هیچ وقت برای دشمنانم هم بد نخواستم! چه برسه به دوستان و برادران!
دیگه از قدیم رسم هست- دونفر که دعواشون میشه (حالا به هر نوعی) شکایت رو پیش یه دوست و بزرگتر سومی می برن.
دیگه آشنا ببخش اگه یه مقدار غیبتت رو کردیم!!
جاداره چون بحث به خونه برادرمون امین هم کشیده شده من از حرفای تندم هم از آشنا معذرت خواهی کنم! مفصلا توی خونه خودشون حرف زدم!
آقا ما غیبتتون رو هم که کردیم با لفظ رفیق خطابتون کردیم! یعنی اینکه ما دوستتون داریم و هنوزم باهاتون برادریم!!
همون طور که تو خونه آشنا گفتم خیلی از رفاقت ها همین جوری شروع شده و ریشه پیدا کرده!
انشاالله که برادرای خوبی برای هم باشیم!! و حق برادری رو بجا بیاریم!
همون طور که امین گفت. چون رو در نیستیم از این سوء برداشت ها بوجود می یاد دیگه.
ختم سوء برداشت ها با:

اللهم صل علی محمد و آل محمد


صبح نزدیک است و ...

سلام سید
خب این کامنت برای من نیست!

رستگار یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 00:07 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام
امین آقا این پستا رو می ذارین که دل ما و خودتونو بسوزونین یا بازم داستان تخیلی تعریف می کنید :) :دی

سلام
امممممممم، شاید هر دو!

مهدی دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:39

سلام خوبی که
حکایت دیدار ما هم حکایت جالبی خواهد داشت حتما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!منم مشتاقم بسیار!
در مورد خوزستان فقط میتونم بگم این استان خیلی بیچاره است به تمام معنی!
امین ما زمان جنگ (تگر چه پاین جنگ من بچه بودم اما تا حدی یادمه)اگر چه وضمون بد بود اما بدترین وضعیت الان که همذات پنداری -دانستن دردها هست اما کسی بهش عمل نمی کنه بودجه نیست نداریم نماینده ها بی عرضه هستن و..............
من اختامیه تئاتر ایرن زمین بودم حضور داشتم هر چی زدیم تو سرمون این جشنواره لغو نشه نشد خود نمایندهای احمقمون هم به این وضع دامن زدن و.............
چهرشنبه پیشنهاد کارداشتم دوباره.رد کردم.رو حساب همین مسائل بود که دیگر سراغ فعالیت اجتماعی نمیرم وگرنه من که تو کار خودم استاد بودم به جران میگم علیرغم سن کم تو کار خودم حرفه ای ترین بودم اما کو اون انگیزه
اینجا انگاری هیچی سر جاش نیست
انگار کسی ما رو دوست نداره
۳۰۱۰۴۰مطلبی رو توی نظرات در مورد رشادتهای زمان جنگ نوشته بو د دلم میخواست فریاد بزنم چرا اینقدر میگید و یاد میکنید اما وقت عمل هیچ..................
(اگر چه خیلی ها زمان جنگ خوزستانی نبودن اما مقاومت اصلی متعلق به مردمی بود که استانهاشون درگیر بود)و..........
بخوام بنویسم میشم مثنوی و...........
خیلی امین جان سخته این چیزا رو درک کنی و تاب بیاری و نتونی کاری بکنی بی تفاوتی رو ببینی و دم نزنی و گوشهایی که دیگه از سر عادت شنیدن صدای بلند بی تفاوت شدن و چشمهاییی که نمی بینن و زبانهایی که به کام چسبیدنو............................
نی نیمون خیلی وقته بدنی آمده۴ ماه چند بار گفتی آقا داداشت اسمش مهدی است گفتم منم اینو بگم به اون در....[:S042:
خوب درس بخون

سلام
چی بگم... آینده ایران زمین بدست خود ماست.هر کسی هر جایی که هست اگه برای آبادانیش تلاش بکنه همه چیز درست میشه.مسئولیت شما سنگین تره!

یاعلی

س.ح دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:46

سلام..خوبین؟
چند روز پیش اومدم اینجا و خوندم این متن بی نقص رو
ولی میتونم بگم که فقط ازش استفاده کردم..نمیتونم نظری در موردش بدم
ای کاش اصل کاری ها اویزه گوششون کنن
ممنون که خبر دادین اقای امین
التماس دعا

سلام
من هم برای عبرت گرفتن این متنو گذاشتم، البته روی سخن بیشتر با مسئولین هست.
ممنون از حضورتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد