الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

۲۷- من چه دانم...

سلام به همه دوستان عزیز،

با اجازه‌تون یه چند روزی برای تغییر آب و هوا میرم مسافرت.برای اینکه سنت هفته‌ای یه پست رو حفظ کرده باشم این هفته زودتر به روز می‌کنم.عید غدیر رو هم پیشاپیش تبریک میگم.پیشنهاد می‌کنم خطبه غدیر رو یکبار دیگه با دقت نظر بخونید؛ واقعاً فوق‌العاده است.

راستی، ما سیدها باید عیدی بدیم یا بگیریم؟!

***

جای شعر خیلی توی وبلاگم خالی بود.گفتم در این پست چندتا شعر رو که خیلی دوست دارم براتون بذارم. این شعر مولانا عجیب به دل من نشسته ؛ مخصوصاً حالا که احساس می‌کنم درجه معنویت خونم اومده پایین...

این شعر رو اگه با صدای استاد شهرام ناظری شنیده باشید می‌فهمید چرا انتخابش کردم( لینک دانلود):

           مرا گویی که رایی من چه دانم          چنین مجنون چرایی من چه دانم

            مرا گویی بدین زاری که هستی         به عشقم چون برایی من چه دانم

            منم در موج دریاهای عشقت             مرا گویی کجایی من چه دانم

            مرا گویی به قربانگاه جان ها           نمی ترسی که آیی، من چه دانم

            مرا گویی اگر کشته خدایی              چه داری از خدایی، من چه دانم

            مرا گویی چه می جویی دگر تو         ورای روشنایی، من چه دانم

            مرا گویی ترا با این قفس چیست        اگر مرغ هوایی، من چه دانم

            مرا راه صوابی بود گم شد             ار آن ترک خطایی، من چه دانم

            بلا را از خوشی نشناسم ایرا           بغایت خوش بلایی، من چه دانم

            شبی بربود ناگه شمس تبریز           ز من یکتا دوتایی، من چه دانم  

***

و اما شیخ اجل:

سر آن ندارد امشب که برآید آفتابی       چه خیال‌ها گذر کرد و گذر نکرد خوابی

به چه دیر ماندی ای صبح که جان من برآمد       بزه کردی و نکردند موذنان ثوابی

 نفس خروس بگرفت که نوبتی بخواند       همه بلبلان بمردند و نماند جز غرابی

 نفحات صبح دانی ز چه روی دوست دارم       که به روی دوست ماند که برافکند نقابی

 سرم از خدای خواهد که به پایش اندرافتد       که در آب مرده بهتر که در آرزوی

 آبی دل من نه مرد آنست که با غمش برآید       مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی

 نه چنان گناهکارم که به دشمنم سپاری       تو به دست خویش فرمای اگرم کنی عذابی

 دل همچو سنگت ای دوست به آب چشم سعدی       عجبست اگر نگردد که بگردد آسیابی

 برو ای گدای مسکین و دری دگر طلب کن       که هزار بار گفتی و نیامدت جوابی

***

هر چند بین من و حافظ جریاناتی هست و ما دوتا چشم دیدن همدیگه رو نداریم ولی حالا! :

دست از طلب ندارم تا کام من برآید
یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر
کز آتش درونم دود از کفن برآید
بنمای رخ که خلقی واله شوند و حیران
بگشای لب که فریاد از مرد و زن برآید
جان بر لب است و حسرت در دل که از لبانش
نگرفته هیچ کامی جان از بدن برآید
از حسرت دهانش آمد به تنگ جانم
خود کام تنگدستان کی زان دهن برآید
گویند ذکر خیرش در خیل عشقبازان
هر جا که نام حافظ در انجمن برآید

 


نظرات 29 + ارسال نظر
د سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 23:49 http://personalnotes.mihanblog.com/

باید عیدی بدیم. اما چی؟ اونم در فضای مجازی!

واقعاً چی؟!

301040 سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 23:52 http://301040.blogsky.com

دانلود کردم آهنگ رو.
ولی گوش نمی دم. می ذارم امشب، موقع خواب، همه چراغا رو خاموش می کنم، بعدش می زنم به بدن! :)

سلام علی جون
یعنی تو فکر می‌کنی میشه با این آهنگ خوابید؟! برای از خواب پریدن مناسب تره!

مهرگان چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 00:24 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خوب هستین حاج آقا؟
پیشاپیش عید ولایت رو تبریک میگم
شما سیدها انشالله عیدی خودتونو از جد بزرگوارتون میگیرن (انشالله)
اما طبیعیه که عیدی باید بدین!!

اشعار قشنگی بود. ما هم چند بیتی از این بزرگواران به مناسبت پیش رو میاریم :

مولوی (با اینکه من دل خوشی ازش ندارم):

زین سبب پیغمبر با اجتهاد
نام خود و آن علی مولا نهاد

گفت هر کاو را منم مولا و دوست
ابن عم من علی مولای اوست...


شیخ عجل هم میفرمایند:

سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد(ص)

اماحافظ : فکر کنم فاطمه خانوم (مرا با برکه ام بگذار) با حافظ بیشتر مانوس باشن

عیدتون مبارک

عیدی فراموش نشه

سلام،
دست شما درد نکنه از عیدی تون، ما چی باید عیدی بدیم؟!
***
مولوی فوق العاده است؛چرا دلخوشی ازش ندارید؟

سعدی خیلی هم "عجله" نداشته‌ها!

فاطمه چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:22 http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام

راستش من به یاد ندارم که عید غدیر رو عیدی داده باشیم همیشه عیدی گرفتیم ...

کامنت ناتمام مهرگان خانوم رو انگار من باید تمام کنم و مصداق کار آن کرد که تمام کرد بشم ... خب منم به مناسبت عید غدیر این بیت رو از حافظ براتون میذارم که :

حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان به صدق
بدرقه ی رهت شود همت شحنه ی نجف ...

پیشاپیش عیدتون مبارک
روزگارت باد شیرین !شاد باش

سلام
عوضش من همیشه عید‌های غدیر حسابی از سوی دوستان پیاده شدم!

ممنون از شعر زیباتون

رستگار چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:06 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام
عید شما هم پیشاپیش مبارک
مسلما ما از شما عیدی می خوایم!
( یعنی چی می تونه باشه؟! اونم تو این دنیای مجازی!)
برای عیدی شما همین بس که چنین جد بزرگواری دارید. اینطور نیست؟!

دم مولانا و حافظ و سعدی و ... جمیعا گرم!
دم شما و مهرگان خانوم و فاطمه عزیز هم به خاطر حسن انتخابتون گرم و مستدام باد!

راستی سفرتونم بی خطر باشه انشاالله

سلام
ممنون از لطف تون
دعا بفرمائید

مهدی چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:04

سلام آقا سید محمدامین جان
عید شما هم مبارک باشه
من ک نمیدونم عیدی میخوام شدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بعد هم حاج آقا کی وقت کنکور میره مسافرت؟درس درس درس (ضد حالم من نه)
من تازه آخر این هفته میرم دوره!میخواستم 1مطلب بفرستم واست میلتو نداشتم!!!!!!!!!!!!!!1وصله گشتم نبود!!!!!!!!!!11(از حق نگذریم دوباره اینقدر پکر بودم که نوشتنم نمی اومد
خوش بگذره

سلام
کی میره مسافرت؟ من!
انشاالله موفق باشی
آدرس من هم اینه:
aminnajibi@gmail.com

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:37 http://123tamam.blogsky.com

سلام!
اقا!!!
ما اصلا اهل عیدی معنوی نیستیما!!!
حواست باشه!!
ما کاسبیم! نقدی کار میکنیم!!

خلاصه! ورنداری چنتا جمله عربی کادو کنیاا!!!

حاجی! این اهنگه خیلی هیجان داره! خوراک قرصهای روانگردانه!!!
تهران که بودم صداشو زباد میکردمو تخته گاز ،با سرعت 65 km از پیر مردا عقب میموندم!!

داداشم!عیدت مبارک! سفرت بی خطر
یا علی

سلام
پس آب مون توی یه جوب(!) نمیره!
همین طور ادامه بده!

بنت الهدی چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:17

سلام آقای امین
شما در این موقع میخواین برین مسافرت؟؟؟

(از طرف یک استرس دهنده)

شعرهای زیبایی بودند منم مثل خانم مهرگان زیاد با مولوی جور نیستم ولی با اون دو یه جور کنار میایم


شعرهای زیبایی بودند ..روحمونو جلا داد..
ولی این چیزا باعث نمیشه که ما از گرفتن عیدی صرف نظر کنیم

سفرتون به خیر.

سلام علیکم!
برعکس شما من با جناب حافظ مشکلات اساسی دارم، تقصیر من هم نیست ها! اون اول شروع کرد!

یاحق

رمضان چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:55 http://mighat61.blogfa.com

سلام بر اقا امین سید بزرگوار
من یک باجناق سید دارم و ممعمولا شب های عید غدیر هر سال با دعوت یا بدون دعوت منزل ایشان تلپ هستیم. عیدی هم می گیریم
باتوجه به اینکه در این هدکده ی مجازی ما نمی توانیم از شما عیدی مادی بگیریم لطف کنید به ما عیدی معنوی بدهید که خیلی هم سودمند تر است برای ما و به ان محتاج تریم . من هم پیشاپیش این عید سعید را به شما تبریک می گویم. شاد باشید.
سر ارادت ما و آستان حضرت دوست
که هر چه بر سر ما می رود ارادت اوست

سلام آقای کاوسی عزیز، عیدتون مبارک
تلپ شدن بدون دعوت هم صفای غریبی داره!
این عیدی معنوی که گفتید یعنی چه؟! :)

مهرگان چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:24 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
بله عجله نداشته
اجل داشته!!!

سلام علیکم!
:)

یه آشنا چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 14:00

سلام امین دوست خوبم
عید شما هم بسیار بسیار مبارک
ایشالا ولایت پذیریمون روزبروز بیشتر بشه!
آهنگه خیلی عالیه... نمی دونم چرا تا حالا بهش بر نخورده بودم...؟
خوب عیدی چی بهمون میدی آقا سید؟
من که میگم یه شب همگی با هم بریم لاسوگاس!
چطوره؟

سلام آشنا
خوبی انشاالله؟
آمین...
تا حالا نشنیده بودی؟ خب پس عیدی شما جور شد! میمونه بقیه :)
پیشنهاد خوبیه،بزن بریم!

یه آشنا چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 14:03

ولی شوخی کردم

همین دعایی که ما ملتمس اون هستیم و شما برای هدایت و آدم شدن ما می کنی از تموم هدیه ها سر تره...
پس فراموش نشه
یاعلی

شما کارت درسته، خدا باید همه رو هدایت کنه، من هم که ته صفم بیشتر بهش نیاز دارم!

س-ف چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 23:26

سلام...
۱)عیدتون خیلی خیلی مبارک باشه.
۲)دعا یادتون نره.
۳)منم از عیدی ام به هیچ عنوان نمی گذرم!
۴)ان شا الله که سفر بهتون خوش بگذره و با انرژی مضاعف بر گردید سر درس و مشق تون
۵)شعر ها هم یکی از یکی عالی تر بود.
۶)من با ۳ شاعری که ازشون یاد کردید دوستم٬اما حافظ خیـــــــــــــــلی خوبه!
۷) ...

سلام:
۱- چه عیدی هست این عید، مبارک باشه برای همه.
2- با من هستید؟!
3- اتفاقاً بنده هر سال به دوستان حقیقی عیدی دادم طوریکه خودشون هم تعجب کردند! ولی دوستان مجازی رو چی کار میشه کرد؟!
4- خوش که گذشت، جای شما خالی... ولی نه جاتون خالی نبود چون من تقریباً داشتم یخ میزدم و 67% زمان (با محاسبات دقیق!) رو در کنار بخاری گذروندم! تازه هنوز زمستون نشده ولی من بیش از حد تصور سرمایی هستم.
5- من که نگفتم که تعریف می کنید!
6- حافظ! این جناب حافظ با این همه طرفدار اگه انتخابات شرکت می کرد رای می یاورد! ... من که بهش رای نمی‌دادم!
7-...!
8- به نظر شما چرا عدد یک رو فارسی نوشت و بقیه رو انگلیسی؟! قدرت خدا رو ببین!

داود پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 20:29 http://yaran1388.blogsky.com

سلام امین جان
عید غدیر بطور ویژه بر شما مبارکباد...
به دلیل همین ویژه بودن هم شما باید عیدی بدی و این شوخی بردار نیست
سفر خوش بگذره سید...
از شعرهای زیبایی هم که گذاشتی استفاده کردم ممنون. خدانگهدار

سلام بر آقای حیدری عزیز!
قربان شما امر بفرمائید، به قول شاعر "از تو به یک اشارت از ما به سر دویدن!"
جداً عیدی مجازی چی می‌تونه باشه؟!

سیدامیرحسام جمعه 13 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:47 http://gharogati.blogsky.com/

سلام
به به!
خودمونیم ها! اهل شعر هم بودی و نمی دونستیم!
یادم یکی از این بزرگوارا خیلی تاکید می کرد که برید ببینید ادبیاتمون چه خبره!
حافظ مولوی سعدی...

امین حجم این فایلتون هم خیلی زیاد بود! فکر کنم کیفیتش بجای ۶۴ - ۵۱۲ بود ها!!
ما که گشتیم فرمت wma رو پیدا کردیم اونم با حجم 2 مگابایت و بعد دانلودش کردیم.
راستی تو مشکلت با حافظ چیه؟!!
فکر کنم هر وقت آمدی فال بگیری
حافظ هم حالت رو گرفته!!{خنده}
احتمالا یه مواقعی میری که حافظ یه مقدار ناراحته!{خنده}
حالا بگو مشکلت رو شاید بتونیم یه جورایی با حافظ کنار بیاییم!
بابا بعضی ها دلتنگی هاشون رو با حافظ درمان می کنن!
داروی ضد افسردگی هم هست!
-------
می بینم که بچه ها روشون نمی شه بگن؟!!اما من میگم:
حالا دیگه می خوای عیدی ندیدی بلند می شی مسافرت...!!؟ {خنده}
خجالتم خوب چیزیه!!؟{خنده}
دیگه اگه از گیر بچه ها در بری! از گیر من که نمی تونی!
بالاخره هم خونیم دیگه! می خواهیم تو چشم هم نگاه کنیم دیگه!
دست پیش گرفتم پس نیافتم!!!
{اینم از ترفندای سیداس دیگه! توپ می ندازیم خونه یه سید دیگه به نام امین!(خنده)}

انشاالله خوش بگذره و دوستان رو هم فراموش نفرمایید

---------------------
پیشا پیش جشن بلوغ دین مبین اسلام رو هم تبریک می گم.
--------------------

صبح نزدیک است و ...

سلام امیر حسام
عید گذشته‌ات مبارک!
تو هم عیدی می‌خوای ؟!!! خوبه خودت اشاره کردی، دست پیش گرفتی که ...! :):):)
حافظ؟ من که هیچوقت اعتقادی به فال نداشتم اون هم با ورژن حافظ! ولی ایشون به تلافی خیلی خواستند جلوی منو بگیرند که خوشبختانه به یاری خدا و همت بچه‌ها (!) در این توطئه شکست خورده؛ فعلاً که 2-0 عقبه!
موسیقی اگه کیفیت نداشته باشه که به درد نمی‌خوره! خود آهنگش هم طولانیه، نزدیک 7 دقیقه، شما به بزرگواری‌تون ببخشید(اینجا چرا شکلک نداره پس؟!)

سیدامیرحسام جمعه 13 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 15:37 http://gharogati.blogsky.com/

دوباره سلام
عیدی نمیدی هان!!؟
یه نخودچی خورونی برات راه انداختم که وقتی ببینی هر چه سریع تر قبل از اینکه عید بشه/عیدی همه بچه ها رو براشون پست می کنی در خونشون!{خنده}


صبح نزدیک است و ...

:)))

فروغ جمعه 13 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 23:44 http://ghsedak.blogsky.com

سلام
منم عید غدیر رو بهتون تبریک می گم
و امیدوارم که سفر خوبی داشته باشین
شعرهای زیبایی انتخاب کرده بودین
موفق باشین

سلام
عید شما هم مبارک باشه این هوا!
مرسی که سر زدید

س.ح شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:41

نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد

ناشر حکم ولایت به ولی می نازد

گر بنازد به علی شیعه ندارد عجبی

عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد


حالا که یه نفر پیدا شده که میشه ازش عیدی گرفت..اون هم شب عید گذاشته رفته..عجباااااا

عیدتون مبارک

سلام
یعنی شما تا حالا نتونستید از یک سید عیدی بگیرید؟!
این سیدها هم انگار هیچ ژنی از امام حسن (ع) به ارث نبردند!
...
به همه دوستان اعلام می‌کنم عیدی همین طوری نمیشه! رسم اینه که صله رحم می‌کنند بعد عیدی می‌گیرند! (صله رحم مجازی هم حساب نیست!)
:):):):):)

بنت الهدی شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 13:48

سلام آقا سید امین

عید بزرگ غدیر خم مخصوص بر شما
سید بزرگوار مبارک

..علی در عرش بالا بی نظیر است
علی بر عالم و آدم امیر است
به عشق مولایم نوشتم
چه عیدی بهتر از عید غدیر است
...

یا علی.

سلام
به به! به‌به!
چه "عیدی" بهتر از عید غدیر است؟! مشکل حل شد! خود عید غدیر خودش بهترین عیدی هست (چرا این جوری منو نگاه می‌کنید، مگه این طوری نمیشه شعر رو خوند؟!)

بسیار بسیار ممنون، عید شما هم پسا پیش (یعنی با تاخیر) مبارک باشه!

بهار شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 18:37

سلام آقاسید
عیدتون مبارک باشه
سیدا عیدی میدندمنم که خیلی زرنگ برای عیدی گرفتن بار اول کامنت گذاشتم
ولی شما خیلی زرنگ تر بودی وقت عیدی دادن رفتی مسافرت
حالا می خواستم ادرس خونتونو بگیرم بیام عید دیدنی
نشد که
التماس دعا
امیدوارم مسافرت خوش گذشته باشه
انشاالله ارشدم قبول بشید

سلام
چه عجب! با حضورتون اینجا منور زدید!
عیدتون مبارک باشه، اساسی!
باور بفرمائید بنده هم خبر نداشتم به اتفاق خانواده داریم میریم مسافرت، یه کنکور آزمایشی هم روز جمعه داشتم که رفت هوا!

س-ف دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 23:41 http://swan.blogsky.com

به به امین خان!
سلام٬رسیدن به خیر
کامنت تون رو تو وبلاگ اقای حیدری دیدم.فهمیدم برگشتید.اومدم بهتون سر بزنم.
راستی شما رو می شه جز دانشجویان محسوب کرد؟
در هر صورت:
روز دانشجو مبارک

سلام
من هنوز لیسانسم تموم نشده، پس بله، میشه!

من هم به شما این روز فرخنده و میمون رو تبریک میگم!!!

سیدامیرحسام سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 00:00 http://gharogati.blogsky.com/

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته...
حال شما آ سید امین؟
آقا رسیدن بخیر.

امین جان خیلی خیلی خیلی... شرمنده.
دیگه ما رو از بابت غیبت حلال کنید!
شرمنده!
تو وبلاگم ذیل نظرتون یه نامه طولانی جهت معذرت خواهی ازتون نوشتم.
انشاالله که عفو بفرمایید.
نبخشی من خوابم نمی بره ها!!
شاید دیگه فردا نبودیم!
آدمی زاد دیگه!

صبح نزدیک است و من غافل

سلام امیر حسام
تعریف غیبت اینه که پشت سر کسی حرفی زده بشه که طرف خوشش نیاد، خب، با این تعریف:
1- پشت سر نبود و کاملاً چشم تو چشم بود!
2- من بیشتر از استدلالت برای فرار از عیدی دادن خندم گرفت!

بنابراین غیبت حساب نمیشه، برو حالشو ببر! :)
التماس دعا

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 00:04

میگم نفرینمون نکنی ها!!{خنده}
سیدا یه مقدار زود جوشن!
آره دیگه ...

صبح نزدیک است و من غافل!

:)

س.ح سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:17

سلام
رسیدن بخیر..
ما عیدی گرفتیم ولی هر سیدی لطف خاص خودش و داره عیدیش
عجب..

سلام
ممنون
مسلماً همین طوره

داود سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 19:40 http://yaran1388.blogsky.com

سلام امین جان
عیدی مجاری میتونه دعای یه سید با حال در حق دوستاش باشه علی الخصوص وقتی که سیمش وصله...
روز دانشجو مبارک...
این همه شکلک! حیف که گل توش نیست...
پس هزاران شاخه گل نثار همه دانشجویان عزیز مخصوصا سادات گرانقدر. یا علی

سلام آقای حیدری
گل گفتید!
ممنون از لطف‌تون

داود سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 19:42

سلامی دوباره و اصلاحیه
عیدی مجازی درسته.

:)

بنت الهدی سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 21:30

سلام آقا سید
رسیدنتون به خیر
بله درسته عیدی بهتر از عید غدیر نیست
از خدا حب اهل بیت رو برامون بخواین.
یا علی
التماس دعا

سلام
مرسی هدی خانم
شما هم همین دعا رو در حق ما بکنید

یاحق

هدی چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 22:57 http://elmoservat.blogfa.com

سلام آقای امین
نه ...خوش به حال من که طرفدار ایشونم.
ممنونم.

سلام
این هم یه طرز نگاهه ☺☻☺☻
برقرار باشید

سیدامیرحسام پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 13:33

سلام
همین جوری آمدیم یه سر بزنیم و ...

صبح نزدیک است و ...

سلام
قبلش یه زنگی میزدی آماده میشدیم :):):)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد