الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

۳۱- خدا...عشق...حسین


 



بخشی از سخنرانی دکتر محمد علی انصاری به مناسبت تاسوعا و عاشورا (لینک دانلود)




پ.ن۱ : دوستان عزیز، ما رو در دعای آخر مجالس روضه فراموش نکنید؛ اگه یادتون بره سر پل صراط گیرتون می‌اندازم، دیگه خود دانید!

پ.ن2 : از همه دوستان به خاطر کم پیدا بودنم در خونه‌های مجازی‌شون عذرخواهی می‌کنم. دو ماهی بیشتر تا کنکور باقی نمونده ... ممکنه سنت هفته‌ای یکبار به روز کردنم هم دچار جبر زمانه بشه! انشاالله بعد از کنکور جبران می‌کنم.


 

نظرات 27 + ارسال نظر
خدا همین نزدیکی هاست پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 18:48 http://kumail.blogsky.com

حسین احیاگر کلمه ی توحید است.
سلام. خوشحال میشم به وبلاگم سری بزنید.
التماس دعا

سلام بزرگوار
ما هم التماس دعا داریم

یاحق

سیدامیرحسام پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 21:40 http://gharogati.blogsky.com/

عشق به پایان رسیدُ خون تو پایان نداشت ...

سلام امین جان
عزاداری هاتون قبول باشه.
من رو یادت نره!
دارم دانلودش می کنم.
دستت درد نکنه.
درسا خوب بخون! ما هم دعا می کنیم یه جای توپ قبول بشی.

صبح نزدیک است و ...

سلام علیــــــــــــــــــکم!
خوبی پسر عمو؟
انشاالله خدا از همه‌مون قبول کنه.
ممنون از لطفت، این دعاها گذراست، باید دعاهای اساسی کرد؛ فرج آقا، عاقبت به خیری، شناخت حق و ... . از این دعاها هم برام بکنی نعمت رو بر من تمام کردی! (البته این هم باید باشه‌ها!)

خیلی خوشحال شدم حسام جون، اون روز به خانم بنت‌الهدی می‌گفتم، وقتی برای عوض شدن فضای درسی سری به اینترنت می‌زنم و کامنت‌های پر مهر و محبت دوستان رو می‌بینم خستگیم در میره.

یاحق

سیدامیرحسام پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 21:41

راستی به روزم...

صندوق پستی از تو جلوتره!

هدی پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 22:28 http://elmoservat.blogfa.com

سلام آقا سیــــــد
منم دارم دانلود میکنم
شما هم ما رو در دعاهاتون یادتون نره.
ما هم قابل باشیم دعاگوی دوستان خوبمون هستیم.
انشاءالله در کنکورتون موفق باشین.

سلام علیـــــــــــکم!
عزاداری‌ها قبول حق
سخنرانی امشب دکتر فوق‌العاده بود، بعیده این مطالب جای دیگه پیدا بشه.

ممنون از لطف همیشگی‌تون.خدا به همراه‌تون

مهدی پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 23:00

سلام لر آنکه با خونش غسل داده شد اسلام علیک ای مولای من سلام بر تو که من به سوی تو رو آورده ام
سلام خوبی سید جان
من که نتونستم دانلود کنم
اما درسو خوب آمدی همه درکت میکنن مگه نه دوستان؟
سید جان دعا یادت نره ما سر پل صراط میگیم سید اولاد پیغمبر دعای ما چی شد؟
هیچ عاشورایی درس نخوندم یعنی دلم به درس نرفت.
خدا به همراهتون

آقا مهدی، سلام و عرض ارادت!
لینک دانلود فکر نکنم مشکل داشته باشه، اصلاً همین الآن برات ای-میل می‌کنم.

اگه آدم کلاً دهه اول محرم درس بخونه باید تعجب کرد :):):):)

شما از بابت دعای ما خیال‌تون راهت باشه، نشون به اون نشون که امشب در بهترین لحظات مراسم یاد همه‌تون بودم.
یا علی مدد

یه آشنا پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 23:08 http://fellow.blogsky.com

سلام امین جان
خیلی وقته نیومدم دلم واست تنگ شده...

حاجی تهدید و اینا دیگه نداشتیما... بابا عفو کن دیگه...
دعا می کنم بهترین کنکور زندگیت رو بدی...
از طرف ما هم حسابی درس بخون
فعلا یاحسین

سلام محمد جان، خوبی؟
من واقعاً از همه دوستان شرمنده ام، این صندوق پستی آدمو تنبل میکنه، هر وقت دوستان بلاگ اسکای به روز میشند یه نامه برام می‌یاد و اطلاع میده.
میگم تو هم تنبل شدی‌ها! باز من یه بهانه دارم شما که عذری نداری!!!☺☻☺☻☺☻☺☻
ما منتظر به روز شدن وبلاگ قشنگت هستیم.
از دعای قشنگت ممنون، دعا میکنم لحظه لحظه زندگیت پر از نشاط باشه.شما مایه افتخار ما هستی.
فعلاً یا حسین

رستگار جمعه 4 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:02 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام
دعاگوی همه دوستان هستیم. شما هم ما رو از دعاتون بی بهره نذارید!
انشااله تو کنکور هم موفق باشید!

یا حـــــــسین

سلام
ممنون از لطف‌تون، از بابت من خیال‌تون راحت باشه!

یاحسین

ع.ر.وطن دوست جمعه 4 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:04 http://123tamam.blogsky.com

سلام!
چطوری امین جان؟!
امین!
یه دعای ویژه کنکور ارشد برات کنار گذاشتم! :دی

انشا...ا اگه وقت شد همین روزا بهت زنگ میزنم!
در دسترس باش

قربونت
التماس دعا!
یا علی

سلام
حالا کجا گذاشتیش؟!☺☻☺☻
اتفاقاً من هم کارت داشتم

داود جمعه 4 دی‌ماه سال 1388 ساعت 16:01 http://yaran1388.blogsky.com

سلام امین جان

امروز روز علی اکبر امام حسین(ع) است...انشاالله به حق علی اکبر در تمام مراحل زندگی و بخصوص کنکور ارشد موفق باشی...

البته اگه دعای قلبی خودمو بخوام در حقت بگم اینه که انشاالله این سید جوون ما با علی اکبر حسین (ع) محشور بشه...آمین

امین جان خیلی التماس دعا دارم مخصوصا وقتی عاشورا میخونی...

یا علی

سلام
ممنون آقای حیدری، چقدر دوست دارم این دعا رو. یه آمیـــــــــــــــــن بلند!

خدا توفیق شهادت رو به همه عاشقانش بده.
یاحق

مهدی جمعه 4 دی‌ماه سال 1388 ساعت 23:03

سلام خوبی سیدجان/
وای امین آقای حیدری چه دعایی برات گفتن!عجب!آقا ماهم می خوایم!ما هم دوباره آمین بلند میگیم!
کجایی درس که خوندم هیچ درس هم دادم!
تازه من تنهام بچه ها هم قراره بیان خونه ما درس بخونن!!!!!البته قراره جمیعا ببرمشون هیئت خودشون نمی دونن!
این شبها گمونم تا آخر عمرم در ذهنم باقی میمونه!با همه احتراماتش به دوستای خوبی که خدا بعد از خونه تکونی اساسی وجودیم بهم عنایت کرده! و مثل همیشه دوستشون دارم و بهشون افتخار میکنم !
خوب درس بخونین

سلام علیــــــــــــــــــــــــکم،
نمی‌دونید دعای یک جانباز بزرگوار چه لطفی داره! خیلی خیلی کیف کردم.آقای حیدری بازم از این کارا بکنید.
درس خوندن در دهه اول محرم؟ برای من یکی محاله، شما هم خودتون رو گول نزنید (!) آدم وقتی دلش جای دیگه‌اس درس نمی‌تونه بخونه آقا مهدی.
من هم خونه تکونی می‌خوام! فکر کنم یک سفر مشهد بعد کنکور چاره‌اش باشه.آخ دلم تنگ شده برای آقا...
یاحق

هدی شنبه 5 دی‌ماه سال 1388 ساعت 18:41 http://elmoservat.blogfa.com

سلام آقا سید امین
تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت
التماس دعا

سلام
شما همیشه منو شرمنده می‌کنید

من هم خدمت شما این ایام واقعاً پر خیر و برکت رو تسلیت میگم.(تعجب نکنید؛واقعاً پر خیر و برکت)
از آقا فقط کمی از نور هدایت رو برای همه مسئلت دارم.
یاحق

مهدی شنبه 5 دی‌ماه سال 1388 ساعت 21:59

سلام خوبی
آقا ما هم بودیم کلی ذوق زده میشدم !!!!!!آ
میدونی سید جان این دعا رو برات که خوندم یاد مفاتیحت افتادم!!!و.....................
آقا گول زدن و خوب اومدی!اواقعا اینجور بود. وقت کردی تنهایی به خودت برس!میای اهواز بعدشم مشهد قم هم که نزدیکه!راحت باش عزیز!
هم دیگه رو وقتدعا فراموش نکنیم.

سلام دوباره، مرسی
آخ آخ گفتی، این مفاتیح کوچولو رو گذاشتم کنار میز تحریرم تا همیشه کنارم باشه.هنوز که هنوزه واقعاً برام خیلی عجیبه، حیف که من خیلی بی‌لیاقتم.
حداقل فردا رو بی‌خیال درس بشید.وقت براش زیاده
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی! اول مشهد، بعد کربلای ایران.
وای، این کنکور بدم چقدر کار دارم که باید انجام بدم.

دعامون کنید زیاد

سید مرتضی یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:20 http://imami.persianblog.ir

سلامی به رنگ سرخی عصر عاشورا به دلی که عاشوراییست
مثل همیشه ،

چو چشمانتان شوق باران گرفت

نگاهی به قلب بیابان کنید ....

امام حسین علیه السلام فرمودند :
« نه ظلم کنید و نه پذیرای ظلم باشید. »
آزادگی درسی است که تمام آزادگان عالم درسش را در مکتب ابی عبد الله الحسین آموختند و الا در عالم آزاده ای وجود نداشت !

بدرود

سلام و درود خدا بر شما باد
جملات زیبایی بود، ازتون ممنونم.
خدا توفیق عمل بده

یاحق

مهدی یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:30

سلام
عجب سید جان کمی هم به فکر حسودی ما هم باش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لیاقتشو داری یقین دارم!نه از جمعه که دیگه درس نخوندم!
خدا به همراهت

سلام دوباره
حسودی نه، غبطه آقا مهدی!
حداقل سالی دوبار "باید" برای رها شدن از این های و هوی دنیا رفت پیش آقا علی ابن موسی الرضا (ع). من که این زیارت رو دوپینگ معنوی می‌دونم.روح آدم تازه میشه.
خدا قسمت‌تون کنه، البته بگم، تصمیم این کارها با خود آدمه، ائمه همیشه خوشحال میشند ما رو ببینند، پس طلبیدن همیشه هست، اراده ما ضعیفه!

حق یارت

۳۰۱۰۴۰ یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1388 ساعت 17:22 http://301040.blogsky.com

دیدی آخر سر هم نشد باهات بیام این مجلس!
ای بابا!

:):):)
ولی من ولت نمی‌کنم، برات می‌یارمش

مهرگان دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 00:14 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام

تا قلم لب بر مرکب میزند
بوسه بر جا پای زینب میزند

میگذارد سر به صحرای جنون
می نگارد نقشی از دریای خونن

کربلا می مرد اگر زینب نبود
شعه می پژمرد اگر زینب نبود.......... زنده یاد آقاسی


موفق باشید
در کنکور زندگی

سلام
خدا رحمت کنه مرحوم آقاسی رو، "کربلا می‌مرد اگر زینب نبود."

چه دعای خوبی کردید، موفقیت در کنکور زندگی.
شما هم دست از سر این دزد دریایی بیچاره برنمی‌دارید! ☺☻

یاحق

س.ح دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:17

سلام..
اقای امین خوبین؟
من هم مدتیه تو همین فکرم احتمالا که به دلیل امتحانات و پاره ای مسائل غیبت داشته باشم..
راستی یادتونه گفته بودیم یه لقب واسه خودتون انتخاب کنین شما هیچ پیشنهادی واسش ندارین؟

امیدوارم که ما رو از دعای خیر محروم نکنین که خیلی محتاجیم

سلام،
ممنون، انشاالله شما هم خوب باشید.
لقب؟ حالا که افتخار آشنایی حضوری پیدا کردم، شما رو با همون نام فامیلی‌تون صدا می‌کنم. قبلاً سخت بود با مخفف خطاب کردن!

به قول آقا مهدی ما به دعای همدیگه محتاجیم

ناصر دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 19:31 http://qwe121.blogfa.com

بله حرمت امام حسین وسید الشهدارا نگه نداشتند !!! حرمت قران وروز های عزیز را نگه نداشتند!!! حرمت ماه های حرام را نگه نداشتن !!!این افراد که به عزاداران حسین حمله می کنند وآنهارا مورد ضرب وجرح قرار می دهند.اگر مسلمان نیستند اقلا آزاده باشند .تکرار حادثه بی حرمتی به خانواده امام حسین .چه غم مضاعفی !!! برهم زدن عزاداری های های امام حسین کار مسلمانان هم نیست تا اینکه برسد کار شیعیان باشد !!! چه ستم مضاعفی !!! یا حسین خودت تنها مظلوم نبودی پیروان تو هم در این روز به شهادت رسیدن و به هل من ناصر تو لبیک گفتند. من این مصیبت عظمارا به شما خانواده های محترم عزیز از دست داده تبریک می گویم .شاد باشید وشاکر خدا باشید که دراین روز عزیزتان به لقا الله پیوستند .راه حل چیه ؟از هر دوطرف خواهش میشود برای حل این بحران فکری کنید . پیشنهاد دارم با انجام یک رفرندم عمومی وآزاد این مشکل را هرچه زودتر برطرف کنید.

جانا سخن از زبان ما میگویی
خیلی اوضاع بهم ریخته است...اینقدر گرد و غبار همه جا رو گرفته که حقیقت پنهان شده... اللهم عجل لولیک الفرج
بی‌خردی بعضی‌ها نتیجه‌اش همینی است که می بینیم.

سیدامیرحسام دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 19:45 http://gharogati.blogsky.com/

سلام
حال شما!
درسا خوبن! (منظورم درس ها بود! سوء تفاهم نشه! فردا نگید: حسام ...).
این رو سیاهه رو که فراموش نکردید.

آقا مشهد میرید- ما رو نمی برید؟!!

صبح نزدیک است و ...

سلام
سید ذهنت تا کجاها که نمیره!
ظرفیت محدود است! اگه قولش رو به دوستان نمی‌دادم حتماً خبرت می‌کردم.حالا وایستا شاید کنسلی داشتیم:):):):)

سیدامیرحسام دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 19:47

راستی این جلسه که قرار بود حضوری برگزار بشه (منظورم جلسه آقای بازرگان هستش) چی شد؟ برگزار شد؟

گفتم شما با هم رفیقید از شما بپرسم!

صبح نزدیک است و ...

سلام دوباره
بلی، برگزار گردید! به همه جا سرک کشیدیم، بعضی اوقات هم رفتیم سراغ بحث اصلی! شاید خود آقای بازرگان در وبلاگش بذاره، فعلاً که از حوصله رفته.

سید امیر حسام دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 22:39

دوباره سلام
باشه دیگه شما هم برا ما طاقچه بالا بذار!
بهم میرسیم هان!!

قبول دارم تا رفقای حقیقی باشن دیگه به مجازی ها نمیرسه!
البته این رو هم بگم ما هم با هر کی مشهد نمیریم هان!

انشاالله که سفر خوبی باشه.

صبح نزدیک است و ...

سه باره سلام!
شما سروری، ولی جدی گفتم، اگه قولش رو به بچه‌ها نداده بودم حتماً شما رو هم دعوت می‌کردم.می‌دونی، من هر سال سعی می‌کنم حداقل دوبار مشهد رو برم؛ یکبار با خانواده و یکبار با دوستان.در سفر با دوستان من نقش پدرخوانده رو دارم! دعوت از دوستان، خرید بلیت و رزرو جا با منه.دوستان هم قدم رنجه می‌کنند
خلاصه شرمنده دیگه

پس کی می‌خواد صبح بشه؟

سید مرتضی چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 22:42 http://imami.persianblog.ir

سلام علیکم!
حکیمی گوید:
هر آنکه آتشی از برای خلق افروزد ، خود در آن بسوزد . پس سزا نبود که خلقی خود را بسوزاند از برای تماشای مخلوق.
بدرود

هدی چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 23:08 http://elmoservat.blogfa.com

سلام و عرض ادب..
انشاءالله موفق باشید

ع.ر.وطن دوست جمعه 11 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:53

سلام!
چطوری امین جان؟
خوبی؟
کجایی بابا؟
کم پیدا شدی؟
همه چیز خوب پیش میره؟

قربانت
یا علی

س.ح شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:27

سلام اقای امین
خوبین
فکر میکنم که تصمیم گرفتین فقط به درس فکر کنین و نه چیز دیگه..
موفق باشین
یا علی

رستگار شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 23:59 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام امین آقا
مثل اینکه حسابی عزم رو جزم گردید!
من تو ایام کنکور به پیشنهاد مادرم یه دعایی رو بعد هر نماز می خوندم که به نظرم از نظر روحی خیلی کمکم می کرد! نمی دونم شایدم تلقینی بود!
در هر صورت بعد از تلاش این چیزا هم به عنوان مکمل اثرگذاره.
براتون می ذارم اگه دوست داشتید ازش استفاده کنید

بسم الله الرحمان الرحیم
سبحان من لا یعتدی علی اهل الارض به الوان العذاب٬ سبحان الرئوف الرحیم
اللهم اجعل فی قلبی نورا و بصرا و فهما و علما٬ انک علی کل شی قدیر

موفق باشید!

سلام و رحمت خدا

واقعاً ازتون ممنونم.

اللهم اخرجنی من ظلمات الوهم، و اکرمنی بنور الفهم، اللهم افتح علینا ابواب رحمتک و انشر علینا خزان علومک...

فاطمه یکشنبه 13 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام

خب مثل اینکه وبلاگتون دچار جبر زمانه شده ... به هر حال ان شا الله موفق باشید ...

روزگارت باد شیرین !شاد باش

سلام
ممنون، من از درس خوندن لذت می‌برم...امان از جبر زمانه!

یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد