الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

۳۶- کنکور، خواب، Gmail و باقی قضایا!

سلام ویژه به همه دوستان عزیز،

از همه دوستان که از راه‌های دور و نزدیک جویای احوالات کنکوری بنده بودند کمال تشکر و قدردانی رو دارم، نقطه!

کنکور عمران امسال عجیب غریب بود، برعکس ذهنیت همه، درس‌های قدیمی فوق‌العاده ساده و گاهی از تست‌های سال‌های قبل و درس‌های جدید اضافه شده بسیار سخت بود؛ من بعید می‌دونم کسی بتونه بیشتر از 20% این درس‌ها رو بزنه. البته اینجا ایرانه، سرزمین عجایب!

بگذریم، یه مطلبی داشتم درباره خواب می‌خوندم و به نظرم جالب اومد.کلاً خواب همیشه جزء علامت سوال‌های انسان در طول تاریخ بوده. حتماً واستون پیش اومده که خواب‌های عجیبی ببینید که بعدها در زندگی واقعی‌تون اون خواب تعبیر شده باشه. دوست دارم این ماجراهای جالب رو برامون تعریف کنید. خب، بسم‌الله، کی شروع میکنه؟ قراره به سبک "س.ح" به بهترین خواب جایزه بدیم!

راستی، در ادامه مطلب می‌تونید اون مطلبی رو که اشاره کردم ببینید.

 

پ.ن.1: برعکس چیزی که فکر می کردم بعد از کنکور سرم بیشتر شلوغ شده؛ به امید خدا قراره حضور مقتدرانه‌ای در مسابقات بین‌المللی بتن تبریز داشته باشیم. فکر کنید، مسابقات کانوی بتنی(قایق بتنی) به طول شش متر! هر چند برای اولین بار این مسابقات برگزار میشه ولی حتماً تجربه جالبی خواهد بود. اگه ریا نشه باید بگم تیم ما ید طولایی (وشاید هم بیضایی!) در مسابقات بتن دانشجویی داره و طی این سال‌ها مقا‌م‌های زیادی کسب کردیم. اسلاف ما هم قبل از بحث تحریم  ایران در مسابقات انجمن بتن امریکا(ACI) تونسته بودند 2 مقام اول رو در ینگه دنیا بدست بیارند!

پ.ن.2: به نظر شما اینکه Gmail رو بستند مشکلی شرعی نداره؟! جدی میگم، به نظر من این تجاوز آشکار به حقوق مردم هست. علیرضا بازرگان عزیز، در ادامه پست " تخریب محیط زیست نشانه بی دینی است " بد نیست از همین منظر به این موضوع نگاه کنی. دوستان در این باره چی فکر می‌کنند؟ این مورد بعلاوه مواردی از قبیل پارازیت‌های مضر برای انسان‌ و ... به نظر شما از نظر اسلام چه حکمی داره؟ لطفاً عینک سیاست رو هم بردارید و از دید انسانی به موضوع نگاه کنید!

حقایقی شگفت انگیز و جالب در مورد خواب دیدن که نمی‌دانستید

آیا تابحال خواب خود را فراموش کرده اید؟ آیا دچار بختک شده اید؟ خوابهای رنگی چطور آیا تا بحال دیده اید؟ در این پست ۱۰ موضوع جالب در مورد خواب دیدن را عنوان نموده ام.

۱- خواب دیدن افراد نابینا
کسانی که بعد از تولد نابینا می‌شوند می‌توانند تصاویر را در خواب ببینند. افرادی که نابینا به دنیا می‌آیند نمی‌توانند در خواب تصاویر را ببینند، اما نابینایان خوابهایی به شفافی افراد بینا دارند، که البته شامل حواس پنج گانه دیگر مثل شنوایی، چشایی، بویایی، لامسه و حتی عواطف حسی است. تصور کردن این امر برای انسانهای بینا مشکل است اما احتیاج بدن به خوابیدن به قدری زیاد است که  می تواند به طور مجازی تمامی موقعیت های فیزیکی را تا مرحله به وقوع پیوستن آن به کار گیرد.

۲- ۹۰درصد خوابها فراموش می‌شوند
نیمی از رویاها در همان ۵ دقیقه اول پس از برخاستن از خواب و ۹۰% آنها پس از ۱۰ دقیقه فراموش می‌شوند. یک روز صبح، شاعری معروف به نام ساموئل تیلور کلریج با یک رویای خیلی عجیب و غریب ( بر اثر استعمال مواد مخدر) بیدار شد. کاغذ و قلم را برداشت تا هرچه در خواب دیده بود را یادداشت کند. این اثر “کوبلا خان” تبدیل به یکی از اشعار معروف انگلیسی شد. شعر او در بیت پنجاه و چهارم به وسیله ی فردی از شهر پارلاک قطع شد. کلریج قصد داشت شعرش را ادامه دهد ولی نتوانست بقیه خوابش را به یاد بیاورد، این اثر هیچ وقت کامل نشد.
یک مورد عجیب و غریب دیگر داستانی برخاسته از خواب به نام “دکتر جکیل و آقای هایدویلست” اثر رودبرت لوییس استیونسون بود. داستان ماری شلی فرانکشتاین نیز زاییده ی خیالی یک رویاست.

3- همه ی مردم خواب می‌بینند
تمامی افراد (به جز مواردی از بیماری های شدید روانی) خواب می بینند. اما زنها و مردها رویاها و عکس العمل های  متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. مردها تمایل دارند درباره ی سایر هم جنسان خود خواب ببینند در حالی که زنان در خوابهایشان به طور مساوی دیگر زنان و مردان را می‌بینند.

4- خواب دیدن از بروز جنون جلوگیری می‌کند
در آزمایش جدیدی که درباره ی خواب بر روی تعدادی دانشجو انجام گرفت، مشاهده شد دانشجویانی را که در لحظه شروع خواب دیدن بیدار کردند (بعد از بیدار کردن به آنها اجازه داده شد که ۸ ساعت دیگر بخوابند) همگی دارای عدم تمرکز حواس، زودرنجی و کج خلقی، توهم و حتی بعد از ۳ روزنشانگر علائمی از جنون بودند. در نهایت وقتی به آنها اجازه داده شد که چرتی بزنند، ذهن آنها زمان از دست رفته را ترمیم کرد و سطح کارایی خواب آنها را افزایش داد.

5- فقط شناخته شده‌ها  به خواب ما می‌آیند
رویا ها مکرراً از نقش بازی کردن افراد غریبه پر می‌شود. ذهن ما چهره ی افراد غریبه را در عالم رویا نمی‌سازد بلکه آن چهره های افراد حقیقی هستند که ما در طول زندگی دیده ایم ولی آنها را به خاطر نمی‌آوریم یا نمی شناسیم . برای مثال شیطان خون آشامی که در آخرین خوابتان دیده اید ممکن است شخصی بوده باشد که وقتی بچه بودید شما را کتک زده و یا با پدر شما بحث و مشاجره کرده است!همه ی ما در طول زندگی چهرۀ صدها هزار نفر را دیده ایم، بنابرین ذهن ما منبع بی پایان شخصیت هایی است که هنگام خواب دیده می شوند.

6- همه افراد خوابهای رنگی نمی‌بینند
12
٪ افراد بینا فقط خوابهای سیاه وسفید و بقیه افراد تمامی رنگها را در خوابهایشان می‌بینند. مردم موضوعات مشترکی را در رویاهایشان می‌بینند. مثل موقعیتهای مربوط به مدرسه، تعقیب شدن، درجا دویدن، سقوط کردن، دیر رسیدن، دیدن مرگ کسی که زنده است، پرواز کردن، مردود شدن در امتحان و یا تصادف با اتومبیل. علت اینکه چرا به افرادی که خوابهای مربوط به درگیری و ناآرامی و مرگ را رنگی می‌بینند، فشارها و ضربه های روانی بیشتری وارد می‌شود، هنوز ناشناخته است.

7- خوابها آنچه که می‌بینیم نیستند
اگر شما درباره ی چیز خاصی خواب می‌بینید، الزاماً همیشه آن چیزی نیست که در تصویر می‌بینید. خوابها با زبانی بسیار سمبلیک با آدمی سخن می‌گویند. ذهن نیمه هوشیار شما می‌کوشد تا رویاهایتان را با اشیاء مشابه آن مقایسه و تلفیق کند.
مثل سرودن یک شعر و استفاده از آرایه ی تشبیه :
  -
مورچه ها مثل ماشینی که هیچ وقفه ای ندارد کار می‌کردند.
ولی شما هیچ وقت چیزی را با خودش مقایسه نمی‌کنید. به طور مثال هرگز نمی‌گوییم: آن غروب زیبا مثل غروبی زیبا بود. بنابرین ذهن شما ممکن است از هرسمبلی برای هر شیء استفاده کند ولی کمتر اتفاق افتاده که خود شیء سمبل خودش باشد.

8-  ترک کنندگان دخانیات رویاهای واضحتری می‌بینند
کسانی که برای مدت طولانی سیگار می‌‌کشیدند و اکنون آن را ترک کرده اند، رویاهای شفاف تر و پاک تری نسبت به گذشته می‌بینند. طبق تحقیقات مجله روانشناسی ناهنجاری: در میان ۲۹۳ ترک کننده که ۱ تا ۴ هفته از دوره ترک  آنها گذشته، ۳۳% آنها حداقل ۱ بار خوابهایی مربوط به استعمال دخانیات را دیده اند. در بیشتر این خوابها، این افراد خودشان را در حال مصرف می‌دیدند و احساسات بسیار شدید منفی مثل، وحشت و اضطراب و گناه به آنها دست می داد.همچنین ۹۷% ترک کنندگان تنباکو در مدت استعمال این خوابها را نمی‌دیده اند و عمدتاً فقط در دوران ترک مواد این خوابها دیده می‌‌شده است.این خوابها شفاف تر از خوابهای معمول بوده و مهمترین علامت مشترک ترک تنباکو گزارش شده است.

9- محرکات بیرونی به رویاها حمله می‌کنند
خیلی از ما فرایندی به نام تداخل خواب را تجربه کرده ایم. مثلاً هنگامی که صدایی را بیرون از عالم خواب شنیده ایم، به نحوی با خواب ما تداخل پیدا کرده است. مثالی مشابه این است که وقتی شما به صورت فیزیکی و در واقعیت تشنه هستید  ذهن شما این احساس را با خوابتان تلفیق می‌کند. سپس به صورت مداوم پارچ های بزرگ آب را می‌نوشید و خود را سیراب می‌کنید، دقایقی بعد دوباره تشنه می‌شوید و آب می‌نوشید، تشنه می‌شوید آب می‌نوشید و این چرخه تا وقتی بیدار می‌شوید تکرار می‌شود تا اینکه در عالم واقعیت آب بنوشید.

10- طی خواب بدن فلج می‌شود
می‌خواهید باور کنید یا نه، بدن شما در حقیقت هنگام خواب فلج می شود. به نظر می‌رسد این اتفاق از حرکت ناخواسته ی بدن و به نمایش گذاشتن رویاها جلوگیری می‌کند. بر اساس مقاله ی خواب در ویکی پدیا : غدد شروع به ترشح کردن هورمونی می‌کنند که به القای خواب کمک می‌کند،  نورونها سیگنالهایی را به نخاع می‌فرستند که  که باعث آرامش بدن می‌شود و کمی بعد بدن بی حس و فلج می شود.

بیشتر بدانید :
 -
وقتی خروپف می‌کنید، نمی‌توانید خواب ببینید.
 -
کودکان نوپا تا وقتی به سن ۳ سالگی برسند درباره ی خودشان خواب نمی‌بینند . آنها عموماً در همان سن تا ۷ یا ۸ سالگی شان کابوسهای بیشتری نسبت به بزرگسالان می‌بینند.
 -
اگر شما را به طور ناگهانی از خوابی کوتاه بیدار کنند، رویاهای واضح تری را نسبت به وقتی که تمام شب را خوابیده اید به یاد می‌آورید.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ

 

نظرات 23 + ارسال نظر
خودم شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 15:08 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

این ادامه مطلب چه با کلاس شده!

301040 شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 15:29 http://301040.blogsky.com

خوشحالم که کنکورت گذشت و زنده از زیر بار فشارش در اومدی
:)

منم دعا کن دوست قدیمی

سلام،
خوبی؟
کنکور که سهله، من برای المپیک می‌جنگم!
خیلی هم سخت نبود، هر چند مدیریت نخوندم ولی مدیر خوبی برای زمانم بودم!

نگفتی نظرت راجع به پ.ن.2 چیه

301040 شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 15:35 http://301040.blogsky.com

در ضمن یکی از دوستان نزدیک من در خواب قرآن حفظ کرد یک شب.
البته همه ی قرآن رو نه، نصف سوره ی واقعه رو در خواب حفظ کرد.

احسنت!
خدا دوستش داشته...

داود شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 22:32

سلام امین جان

خسته نباشی...

قطعا با مدیریت درست بر زمان موفق بودی...

انشا الله در همه مراحل زندگی موفق باشی...

اینو میدونم که خیلی از شهدا هنوز در خواب با خانواده شون دیدار میکنن...گره از مشکلاتشون باز میکنن...

انشاالله دست ما رو هم بگیرن...

یا علی

سلام و دود بی کران

ممنون از لطف‌تون
ببینیم خدا چی برامون می‌خواد، کنکوری نبود که حق به حق دار برسه...!

جالبه، آقای حیدری اگه مواردی سراغ دارید برامون بگید، من چند تا توی مجله امتداد خوندم ولی متاسفانه باری خیلی وقت پیش بود و فراموش کردم

آمین

یاعلی

ع.ر.وطن دوست یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:06 http://123tamam.blogsky.com

سلام!

امین گلللللل! چطوری پسر!
حبستو بکشم !! قناری!!!! :)
اقا خسته نباشی!
میبینم که حسابی وزن کم کردی!! :دی

انشا...ا که شیری و نعره کنان این کنکور رو زمین گیر کرده باشی!! :دی

بگذار خواب رو بعدا تعریف کنم چون باید کمی خمع و جورش کنم! خواب تعبیر نشده هم قبوله؟

اقا ! جی میل بد بخت هم فیتیله اش رو کشیدن پایین؟! :
خوش بحال ما خارجی ها!! :))

یا علی

سلام بر علیرضای گل،

تو دیدی یه روز حال من خوب نباشه، نه! دیدی؟!

اتفاقاً حدود 5 کیلو توی این 5 ماه اضافه کردم! هر ماه یک کیلو.

منتظر خواب شما هستیم.
آقا ما پ.ن رو برای ابراز همدردی ننوشتیم! جداً به نظرت این اشکال شرعی نداره؟

هدی یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:58

سلام آقای امین
خدا رو شکر کنکورتون به سلامتی دادین..انشاءالله نتیجش موفقیت آمیز باشه...
خواب من بهترین خواب نیست مطمئنا !
که جایزه بگیرم ولی یادمه دوران دبیرستان بودم و ریاضی جز درسهای شیرین برای من بود که با حل مسئله هاش لذت می بردم ولی یه شب هرچه قدر فکر کردم جواب مسئله ای رو پیدا نکردم و اون شب خوابیدم تو خواب تک تک راهای حل مسئله و روش گام به گام حل کردنش رو دیدم . صبح که بیدار شدم درست بود اون جوابی که تو خواب دیده بودم.
در مورد جی میل هم من خودم دارم و بسته شده.
از نظر اسلام حرفی نمیتونم بزنم ولی از نظر شخصی خودم برام ناراحت کننده بود چون با چندتا از استاید دانشگام در مورد مسئله ی کاریم رابطه داشتم والان جواباشون و ...از دسترسم خارج شده!
موفق باشید
حق نگهدار

سلام
اول از شما تشکر می‌کنم که به پیشنهاد من لبیک گفتید!
دوستان عزیز انگار فراموش کردند که قراره رویاهای صادقانه‌شون رو تعریف کنند!!!

برعکس شما ریاضی همواره جزء درس‌هایی بوده که من چشم دیدنشون رو نداشتم! (جالبه حالا من مهندسی می‌خونم و شما نه!) خیلی عالیه، خدا این جور اتفاقات رو نصیب ما هم بکنه!

و اما جی-میل، خب چه دلیل واضح‌تر از اینی که اشاره کردید؟ من کاملاً معتقدم که این کار آقایون مصداق کامل کار غیر شرعی و غیر اخلاقی هست (مثل خیلی دیگه از کاراشون!☺☻) چرا باید در این باره تردید کرد؟ حتی اگه یک نفر هم دچار مشکل بشه و کارهای عادیش رو نتونه انجام بده آقایون باید اون دنیا پاسخگو باشند.

حق نگهدارتون

مهرگان یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 13:25 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام!!!

صل علی محمد حاج آقا امین خوش آمد
بازگشت پر شکوه و افتخار آمیز جنابعالی را به دنیای مجازی و جمع دوستان وبلاگی خیر مقدم عرض میکنیم

از طرف هیئت وبلاگی جنوب ایران

حاج آقا اول بفرمایید جایزه اش چیه ؟؟؟
پس واقعا جی میل بسته شده یکی از دوستان میگفت ولی من جدی نگرفتم . چون مدتهاست ازش استفاده نکردم

راستی حاج آقا موقع دادن شیرینی قبولی به گردنتونه اگر ما رو از قلم بندازین!!(فکر کنم از دزد دریایی درست استفاده کردم)

راستی لانگ جان سیلور همون دزد دریایی تو داستان جزیره گنجه !!

موفق باشید

سلام
خوبید انشاالله؟ نبودنتون خیلی به چشم می‌یومد.روح اون عزیز از دست رفته شاد...

از لطف‌تون ممنون، من الآن باید منبر برم؟!!!

جایزه؟ مثل اینکه جایزه خانم س.ح خیلی بهتون مزه کرده‌ها! حالا شما بفرمائید بعداً با هم کنار می یایم! (این کلمه آخری رو موندم بودم چطوری تایپ کنم!)

نتایج اولیه اواسط اردیبهشت می یاد، ولی جداً خیلی کنکور بدی بود، پیش فرض‌های من بهم ریخت، سال‌های قبل اگه دو درس رو بالا می‌زدید رتبه خوبی می یاوردی ولی امسال این طوری نمیشه...

پس جناب لانگ جان سیلور ایشون تشریف دارند، من فکر کردم باید توی "دزدان دریایی کارائیب" دنبالش باشم!

سلامت باشید

د یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 16:54

سلام.
در مورد پ.ن2: اول اینکه نمیشه عینک سیاسی را برداشت اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، همین طور که برای اینکه خود گوگل خیلی از سرویس ها را از ایرانی هادریغ میکنه یک مسئله سیاسیه! از نظر اینکه حکم اسلامی داره یا نه،« به نظر شخص من» با موضوع محیط زیست فرق اساسی داره. بیشتر باید با مسائل اجتماعی مقایسه اش کرد.
کاش که میشد کسایی که از این دست کارا میکنند لااقل یه توضیحی ارائه میدادند. توضیحی که قابل قبول باشه برای مختل شدن خیلی از کارهای مهم.

سلام
این هم نکته‌ای واسه خودش هست ولی به نظرم این دو مورد زیاد به هم مربوط نیستند.
مسئله اینه که افراد زیادی هستند که کاراهای مهم زندگی شون رو با ای-میل انجام میدند، مخصوصاً در این دوره زمونه.جی-میل در ایران 18 میلیون کاربر داره که رقم بالایی هست.
برای این کار آقایون هیچ دلیلی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و خودم به شخصه از حقم نخواهم گذشت.حتی دلایل سیاسی هم قابل پذیرش نیست، تازه حالا که 22 بهمن گذشته!
منظور من مقایسه محیط زیست با این مسئله نبود، منظورم این بود که با همون "دید روشن به مسائل جدید" باید به این مسئله نگاه کرد.اصلاً فلسفه دین همینه که همواره مسائل جدید رو در بر بگیره.بگذریم که خیلی هنوز درگیر مسائل 1400 سال پیش هستند و توجهی به این اصل مهم ندارند!!!
اصلاً به نظر من یکی از دلایلی که میگند امام زمان وقتی ظهور می کنند انگار دین جدیدی می یارند همین هست.
در هر حال این برای من مسئله خیلی جالبه
ممنون از حضور گرم تون، این خواب چی شد؟☺☻☺☻

رستگار یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 21:42 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام

کنکورتون به خیر! :)
ما کماکان دعا می کنیم که قبول بشید... شاید این وسط یه شیرینی هم به ما برسه... البته این دیگه به کرم شما بستگی داره!

دلمونو صابون زدیما!!!

در مورد خواب...
اول راهنمایی بودم یه دبیر عربی داشتم که اصلا ازش خوشم نمی اومد... کلاساش خیلی خسته کننده بود و فوق الاده سخت گیر بود و جزوه تکمیلیش هم خیلی از سطح راهنمایی بالاتر بود... یه شب خواب دیدم بارون شدیدی اومده و سیل راه افتاده یه چیزی شبیه تصوری که از طوفان حضرت نوح داشتم و این دبیرمون با یه کشتی بزرگ (بازم مثل همون تصوری که از کشتی حضرت نوح داشتم) میاد و بچه های کلاس ما رو نجات میده!!!
به جرعت می گم جزوه ای که ایشون تو سه سال راهنمایی به ما آموزش دادن باعث شد که نه تنها تو دبیرستان که تو کنکور هم مشکلی با عربی نداشته باشم!!
شاید ایشون عامل نجات ما از این درس نفس گیر عربی بود!

التماس دعا
یا حق

سلام

خانم ما همیشه معروفیم به دست و دلبازی! اگه به دعای خیر دوستان جای خوبی قبول بشیم چرا نباید شیرینی بدیم؟! اصلاً به آقای بازرگان میگیم اومد ایران یک جلسه به همین مناسبت تشکیل بدند!

کاملاً درست میگید،این دبیرهای سخت‌گیر هم نعمتی بودند، باعث میشدند درس‌هامون رو عمقی بخونیم.دبیر ادبیات من هم در این زمینه خیلی به کنکور من کمک کردند.خدا طول عمر بهشون بده.

کشتی نوح!!!!! ولی مثل اینکه ایشون خیلی زیاده روی کرده بودند!

موفق و سلامت باشید یاحق

کاوسی یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 23:08

سلام اقا امین
قبولی شما را از خداوند ارزومندم
ان شاا.. شما جوانان پاک و با استعداد بتوانید چرخ های تولید را هر چه بهتر در این مملکت امام زمان به حرکت دراورید

سلام علیکم
چه شود که عزیزان خدا برای انسان دعا کنند!

ممنون از لطف‌تون آقای کاوسی
ولی خودمونیم، این چرخ‌ها هم چرخ‌هایی هستند!

یاحق

مهرگان دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 00:41 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام مجدد
اندر احوالات جی میل:
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1492770&Lang=P

جواب سلام مجدد!

می‌بینید، طرف با زبون بی زبونی میگه چون Gmail رو نمی‌تونند کنترل کنند راحت‌ترین کار یعنی فیلتر رو انتخاب کردند!
دست بالا دست زیاده!

ممنون از لینک‌تون

هیفا دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:54 http://yatura.blogfa.com

سلام!
لطف کرده بودین و سر زده بودین...
شما هم که کنکوری بودین ... کنکور امسال رشته ی ما هم زیادی عجیب و غریب بود... طراح محترم با هماهنگی با خودشون تصمیم گرفته بودن از منابع سوال ندن... امیدوارم که شما موفق باشید!
حقایقی که درباره ی خواب ها نوشته بودین برام خیلی جالب بود جواب خیلی از سوال هام رو گرفتم
در مورد مسابقه هم چیزایی که من توی خواب می بینم بیشتر اضغاث احلام هست تا رویای صادقه! با این حال فکر میکنم و اگه مورد خاصی یادم اومد می نویسم !
درمورد سفر زیارتیتون فقط میتونم بگم خوش به حالتون ... طلب باید دو طرفه باشه... امام رضا (ع) که لطف و کرامت محض هستن حتما اشکال از منه!
بزرگواری می کنید اگه اونجا برای من هم دعا کنید!
انشالله با زیارت قبول برگردین!
حق یارتون!

سلام
گویا خیلی از دوستان کنکوری بودند و ما خبر نداشتیم! انشاالله همگی موفق باشیم
به نظر سنجی قبل از کنکور توجه کردید؟ به نظرم خواب‌هایی برامون دیده‌اند! یکی از سوالات برگزاری آزمون به صورت GRE (بدون اعلان منابع!) بود؛ خدا رحم کنه!
"اضغاث احلام"! یادش بخیر، لغت مورد علاقه معلم ادبیات برای درس املا بود!
من همیشه به دوستانی که میگند ما توفیق نداریم یک چیز میگم: ائمه (ع) همیشه پایه اند که دوستداران شون به زیارت‌شون برند، فقط مائیم که سخت می‌گیریم، کافیه یکروز برنامه رو خالی کنیم و بلیت تهیه کنیم! لازم هم نیست که شب هم بمونیم که هزینه جا و مکان بدیم.

قطعاً دوستان رو فراموش نخواهم کرد. بعضی‌ها باید مثل منبرند به مشاهد شریفه تا سیم شون وصل بشه، بعضی‌ها هم از همین جا کانکت هستند! پس شما هم ما ر از دعا فراموش نکنید.

یاحق

یه آشنا دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:10 http://fellow.blogsky.com

سلام داش امین
احسنت به این موفقیت...
حاجی ما خواب موندیم دیر رسیدیم! خوابای خوب خوب هم می دیدیم! از اونایی که خودت می دونی....! و از تعریفش بنا به مسائل امنیتی (و اخلاقی) شرمنده ایم...!

راستی در مورد جی میل هم کاملا حق با شماست و منم تو کارشون موندم! (فکر کنم اولین باره که تو اینجور مسائل با شما موافقم!) منم به شخصه از حقم نمیگذرم...!

آرزوی موفقیت در ساخت قایق شش متری هم برای شما داریم.
ایشالا شما هم جزو افتخار آفرینان این مملکت بشید... و به خود کفایی ایران بیشتر کمک کنید.

واسه ما هم دعا کنید.
یاعلی

سلام بر محمد عزیز، خوبی؟
خواب موندن ایراد نداره، مهم اینه که "آخر کاری" خواب نباشیم.

☺☻☺☻☺☻ آره، بالاخره ما توی یک مسئله نقطه مشترک پیدا کردیم☺☻☺☻☺☻

انشاالله خدا کمک‌مون کنه، شما هم دعا کن موج "ترکوندن" ما به جایی آسیب نزنه!!!

خوشحالم کردی
یاحق

د دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 21:17

سلام.
با توجه به مورد
4- خواب دیدن از بروز جنون جلوگیری می‌کند
من عموماً خواب نمیبینم :دی
ولی خوابی را یادم میاد که در دوران کودکی دیدم، فکر میکنم دبستان بودم که جزو آرزوهای خیلی بزرگم رفتن به مشهد و مکه بود(به دلیل شرایطی خاص امکان سفر نداشتیم.) یک شب کعبه ای را در خواب دیدم که وسط اتاقی در خانه قدیمی مادربزرگم بود و من طوافش میکردم. یادمه که همان زمان این خواب خیلی خیلی برام ارزشمند بود، چون به طرز عجیبی هوای زیارت داشتم. به لطف خدا چند سال بعد(دوبار) قسمت شد و همراه خانواده مشرف شدم،انشاالله که به زودی زیارت همراه با معرفت قسمت همه مون بشه (فعلاً که میگن اعزام به عمره متوقف شده.)

س.ح سه‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 23:40 http://badbadakeabyy.persianblog.ir/

سلام اقای امین
خوبین ...؟
کنکور...اصلا ازش خوشم نمیاد...خیلی بی معنی بیای یه عالمه اطلاعات رو بریزی تو مغزت بعد هم تو یه امتحان چند ساعته همه رو خالی کنی..البته خودم هم همین چند روز پیش داشتمااا از ۸ صبح تا ۸ شب...
ایشالا که بهترین دانشگاهی که دوست دارین و صلاحتونه قبول بشین..
رویای صادقه که فکر نمیکنم دیده باشم..در مورد بعضی امور جزئی شاید بعضی مواقع یه چیزایی
دیده باشم..

اما یه نکته که میخواستم بگم این که
چند وقتی بود که مدام خواب میدیدم که دارم میرم مشهد
هر دفعه به یه شکلی بود یه بار پیاده..یه بار با اتوبوس ..یه بار هواپیما..خلاصه مثل این که امام رضا

بنده خدا دید من بدجوری تو نخشون هستم و دست از سرشون بر نمیدارم...ما رو طلبیدن و قرار هفته بعد
اگه خدا بخواد بریم مشهد..
فکر کنم ۵ سالی میشه که نرفتم..
..همین..
راستی جایزه چی هست؟

سلام
کنکور که بذات چیز خوبی نیست! شما درست می‌فرمائید.
خدا صبرتون بده، 12 ساعت!!!

خب رویای صادقه همینه دیگه، چی از این بهتر؟!
انشاالله به سلامتی برید و برگردید، در گوشی بگم امام رضا(ع) هم واسه فامیلا پارتی بازی کرده و قراره به امید خدا من هم امروز راهی مشهد بشم، یکبار هم 26 اسفند با خانواده انشاالله عازم هستیم، انشاالله.

جایزه؟ شما که سابقه دارید باید بدونید!

یاحق

مهدی چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:09 http://mafhh.blogsky.com

سلام
چطوری با معرفت؟
سلام
تاج گذاری حضرت ولیعصر بر اقا امین و تمام شیعیان مبارک

سلام مهدی، خوبی؟

انشاالله این آخرین سال باشه...
ما هم تبریک میگیم.ولی جداً خیلی بامزه هست.قبل اذان مغرب آهنگ غمناک با نی می‌زدند و بعد از اذان دوپس دوپس!!! دم‌شون گرم

میرسیم خدمت‌تون
یاحق

مهدی چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:53

سلام سید جان خوبی
خوشحالم که این کنکور واست تمام شد!مهندس ما هم که دانشگاه آزاد تو کارش نیست!
خواب؟من توی این کار خواب به جد موندم!نمی دونم چی میشه چه خواهد شد و چه کرده ام!
فقط میدونم وقتی در روز بچه خوبی نباشم!!!!!!!!!!!!شب خوابهای خوبی نمیبینم!شاید ناشی از این باشه که پیش از خواب خیلی خودم رو واکاوای میکنم!
درباره جی میل آقا سیدجان ما به این بسته شدنها دیگه عادت کردیم اینقدر هم داد زدیم کسی بهش توجه نکرد در نتیجه امیدوارم یه روزی هم ما مسئول شیم تا به دیگری توجه نکنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینجا هم چنان خاک آوده و حکایتی که بی توجهی به این خطه رو تکرار میکنه حالم داره از این ها .................
در حال حاضر ب آرامش نیاز دارم
همدیگر رو ید کنیم
خدا به همراهت

سلام آقا مهدی گل، خوبید انشاالله؟
دانشگاه آزاد رو که اصلاً ثبت نام نکردم، فقط ثبت نامش 30 چوق آب می‌خوره!
این پیش از خواب هم دنیایی هست واسه خودش، چه فکرهایی که آدم نمی‌کنه
بچه که بودیم که با لولو خورخوره توی خواب‌ چقدر ما رو می‌ترسوندند! چه دنیایی بود...
من یکی که دعا می‌کنم مسئول جایی نشم!
تعداد جلدهای این "حکایت" باید خیلی زیاد شده باشه...
پیشنهاد می‌کنم یک مسافرت برید، واقعاً خیلی خوبه.من با اجازه‌تون امروز راهی هشهدم، نائب الزیاره شما و دوستان هستم

یاعلی

مهدی چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:54

راستی نیازی به نشانه گذاری برای مایز من از آقا مهدی بالا نیست که؟هست؟

سلام دوباره
راستش روز اول شما 2 تا رو اشتباه گرفتم، ولی خب الآن دیگه معلومه دیگه!

مهدی چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:56

تمایز

:):):):):)

ع.ر.وطن دوست پنج‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:39 http://123tamam.blogsky.com

سلام!

اقا ! ما هر جور فکر کردیم که یه خواب تعریف کنیم که بهره برداری سیاسی از نشه، نشد که نشد! :))

بیخیال شدیم!

اقا این اینترنت حق مسلم ماست!
این دیگه چه وضعشه!!؟ همه چیو که دارن میبندن !

اگه به من باشه که میگم حرام اندر حرامه!!
خودشون میشینن پای سایتهای اونجوری بعد جی میل رو قطع میکنن!!:)

اقا! تنهایی؟!!!
زیارت قبول! دعا کن مارو!!

یا علی

سلام،
خوبی علیرضا؟!

خوابت هم سیاسیه؟ دمت گرم!!!

جداً جات خالی بود، اونجا خیلی توی فکرم می‌یومدی، انشاالله تابستون بازهم در خدمت شما هستیم.

تعداد این حق مسلم ها خیلی داره زیاد میشه، یکی باید بنویسه یادمون نره!

هنوز بی خیال این جی میل نشدند! عجب رویی دارند!

یاحق

داود سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 22:20 http://yaran1388.blogsky.com/

سلام امین جان

نمیدونم خواب دیدم کنکور ارشدت تموم شدی و اومدی یا تو بیداری بود!!!

کجا رفتی آقا سید عزیز... برا کنکور میخوندی بیشتر میدیدیمت!!!

دلمون برات تنگ شده...

یاحق

سلام و رحمت خدا
حاجی خودم هم نمی‌دونم خوابه یا بیداری! واقعاْ صد رحمت به کنکور!

می‌رسم خدمت‌تون

هدی چهارشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:43 http://elmoservat.blogfa.com

سلام و عرض ادب
شما دعوت شدید

سلام،
ممنون...تا چند لحظه دیگر...

هیفا پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:44

سلام!
نمیدونم برگشتین از زیارت یا نه ... اگه برگشتین که زیارتتون قبول باشه اگه هنوز اونجایین که خیلی برامون دعا کنین!
میلاد پیامبر(ص) وامام صادق(ع) رو تبریک میگم!
حق یارتون!

سلام
خیلی وقته برگشتم ولی خیلی سرم شلوغ شده.
جاتون خالی بود، حرم بسیار خلوت بود و دلنشین.انشاالله به زودی عزم زیارت کنید...
من هم این روزهای زیبا رو بهتون تبریک میگم

خدا به همراه‌تون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد