الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

۵۰- مهمانی!

خداجون! من دیگه خسته شدم از این شهر شلوغ رنگارنگ که رنگی از تو نداره... خسته شدم از این همه هیاهو برای هیچ... خسته شدم از این همه دویدن‌های شب و روز... خسته شدم از این روزمرگی یکنواخت؛ روزمرگی که چه عرض کنم، روز- مرگی! خسته شدم از... ببخشید، چی فرمودید؟ این دعوت‌نامه رو بگیرم؟ حالا چی هست...؟ الآن بازش کنم؟

«بدین وسیله از شما بنده گنهکار دعوت می‌شود در مهمانی باشکوه رمضان که از مورخه پنج‌شنبه 21 مرداد به مدت یک ماه به صرف معنویات برگزار خواهد شد، شرکت فرمائید.ضمناً وسیله ایاب و نه ذهاب «از آنچه بودید» به «آنچه باید باشید» در تمام طول شبانه‌روز برقرار است.

همیشه چشم به راه شما بودیم...

پروردگار مهربانت»

****

یادش بخیر... پارسال توفیق داشتم که اولین روز ماه مبارک(به وقت عربستان!) رو در مسجدالحرام باشم... شنیدیم که بین مسلمانان عمره رمضانیه از عمره تمام ماه‌های دیگه ارج و قرب بیشتری داره... اما شنیدن کی بود مانند دیدن! واقعاً صحنه باشکوهی بود، طواف این همه بنده به دور خانه دوست... دیدن این صحنه کمی غم وداع رو برای آدم سبک‌تر می‌کرد... با موبایلم از چند نما فیلم گرفتم؛ برای من که دیدن چندین باره این صحنه‌ها قند در دلم آب میکنه... امیدوارم شما هم استفاده کنید.(کلیپ اول، کلیپ دوم، کلیپ سوم)

توجه: پیشنهاد می‌کنم توی این کلیپ‌ها رو در گوشی‌تون ببینید که کیفیت پائینش توی ذوق نزنه! در رایانه هم از اونجا که فرمتش 3GP هست احتمالاً نیاز به کدک خواهید داشت.

 

پ.ن.1: توی یک وبلاگ حدیثی از امام زمان(عج) دیدم که شوکه‌ام کرد...متاسفانه منبع نداشت ولی هیچ بعید نیست که درست باشه... «مردم به اندازه آب خوردن ما را نمی خواهند.» ... واقعاً مثل یک پتک هست روی سر آدم... توی این روزها که مهمان خدا هستیم و از همیشه براش عزیزتر خوبه برای آمدنش از ته دل دعا کنیم.

***

پ.ن.2: امروز به همراه روزنامه همشهری ویژه‌نامه بسیار زیبایی راجع به رمضان منتشر شد(کاری هست از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)... بذارید قسمتی از مقدمه‌اش رو براتون بذارم:« برای هر روز خداوند را به یکی از نام‌هایش نیایش می‌کنیم.شرح آن نام مبارک را توصیف می‌خوانیم.همین طور چند آیه از کتابش قرآن. و برای هر روز عبارتی از امیرمومنان، و مناجاتی کوتاه از زبان روزه‌داران به درگاه او...» به نظرم کار قشنگی اومد و به خاطر همین قصد دارم در هر روز ماه مبارک، مطالب مربوط به همان روز براتون بذارم.

پ.ن.3: دعا وظیفه هر مومن برای برادر ایمانی اوست... پس وظیفه‌تون رو فراموش نکنید!

 


نظرات 5 + ارسال نظر
دهان پاره چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 15:26 http://moanas.blogsky.com/

خیلی دیدگاه جالبی بود برای بیان خوبی های خدا و سختی های انسان
موفق باشین و التماس دعا

ممنونم
یاعلی

داود چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 16:15 http://yaran1388.blogsky.com/

سلام امین جان

حلول ماه ماه مبارک رمضان را به شما و همه دوستان این خانه تبریک و تهنیت عرض میکنم

من سعی میکنم به وظیفه ام عمل کنم...شما هم منو دعا کن...مخصوصا وقت افطار

یاعلی

سلام آقای حیدری

جداْ خیلی به این ماه امیدوارم... یه جورایی در حکم امتحانات مجدد شهریور برای تجدیدی‌های خرداد هست

خدا همه‌مون رو در انجام وظایف یاری کنه!!! چشم ما هم به دعاهای آبرودارهاست...

یاحق

سیدحسام چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 17:17 http://shia-book.blogsky.com/

سلاااام بر
" حاجی سال قبل و انشالله سال بعد!"

نه می خوام بدونم؟!
اصلا نثر رو حال کردی؟! (خنده)


آره آسید امین، برا همه این دعوتنامه میاد! مهم اینه که چه جوری دعوتش رو پاسخ بدی و اجابتش کنی!
انشاالله که امسال خرابش نکنم.

اصلا نمیدونی چه طور پریدم فایلا رو دانلود کردم؟!!!(خنده)
بعد عمری "حسام دانلود" بودن!(خنده) تا حالا با این اشتیاق فایل دانلود نکرده بودم!!
دستت درد نکنه!
یدونه ای داداش!

توی "وظایفت" نسبت به دوستان در ضیافت الهی هر شب، سحر، گاه، بی گاه، وقت و بی وقت و .... تجدید نظر بفرمایید؟!


قوووووربانت!
یاعلی

صبح نزدیک است و ...

سلام پسرعمو
سعی کن همیشه این جوری برام دعا کنی!

سید جون، لقب "حسام آپلود" بیشتر برازنده شماست، ناسلامتی همیشه شما آپلود می‌کنی و ما دانلود
راست میگی، این تصاویر برای من یکی که کلی خاطره هست، مخصوصاً اینکه در آخرین ساعات حضورمون در مکه بود...

تجدید نظر بفرمائیم؟!!!

قربون دایی!

یاحق

سیب چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 21:58 http://mehrmah.blogfa.com

سلام
با این حدیث آتشم زدی.....
خیلی التماس دعا.

علی غضنفری پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:31 http://www.kokmorgh.blogfa.com

چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد

چه نکوتر آنکه مرغی ز قفس پریده باشد



پر و بال ما بریدند و در قفس گشودند

چه رها چه بسته مرغی که پرش بریده باشد


اسمش فرصت آسمانی است
من دیدمش انصافا کار قشنگی بود ولی سید جان فقط قشنگ بود ...

عذر ما گیر و کم ما بپذیر ...
یا انیس من لا ...

خیلی ...
دعایی کن به حالم...
ع.م

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد