الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

روز سوم...

برای هر روز خداوند را به یکی از نام‌هایش نیایش می‌کنیم.شرح آن نام مبارک را توصیف می‌خوانیم.همین طور چند آیه از کتابش قرآن. و برای هر روز عبارتی از امیرمومنان، و مناجاتی کوتاه از زبان روزه‌داران به درگاه او...»



روز سوم ماه مبارک رمضان



یا رافع السماء(ای بالابرنده‌ی آسمان): خداوند رفیع الدرجات است و هر که بالایی و بلندی دارد از خدا دارد که عزت همگی از خداست «ان العزه لله جمیعاً» پس اگر آسمان را رفعت و بلندی است جز خداوند بر آسمان، کسی رفعتی نبخشیده است. در سوره رعد آمده است که «خداوند کسی است که آسمان‌ها را رفعت و بلندی داده است به ستون‌هایی که دیده نمی‌شوند.» و در حدیث رفیع کسا آمده است:«نیافریده‌ام آسمان افراشته و زمین گسترده و ماه منیر و خورشید نورانی و فلک چرخان و دریای جاری و کشتی روان را مگر در محبت این پنج تن (محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم‌السلام)

***

جزء سوم: اى کسانى که ایمان آورده‏اید! از آنچه به شما روزى داده‏ایم، انفاق کنید! پیش از آنکه روزى فرا رسد که در آن، نه خرید و فروش است (تا بتوانید سعادت و نجات از کیفر را براى خود خریدارى کنید)، و نه دوستى (و رفاقتهاى مادى سودى دارد)، و نه شفاعت؛ (زیرا شما شایسته شفاعت نخواهید بود.) و کافران، خود ستمگرند؛ (هم به خودشان ستم مى‏کنند، هم به دیگران). (254)

هیچ معبودى نیست جز خداوند یگانه زنده، که قائم به ذات خویش است، و موجودات دیگر، قائم به اوهستند؛ هیچگاه خواب سبک و سنگینى او را فرانمى‏گیرد; (و لحظه‏اى از تدبیر جهان هستى، غافل نمى‏ماند؛) آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آن اوست; کیست که در نزد او، جز به فرمان او شفاعت کند؟! (بنابراین، شفاعت شفاعت‏کنندگان، براى آنها که شایسته شفاعتند، از مالکیت مطلقه او نمى‏کاهد.) آنچه را در پیش روى آنها ( بندگان) و پشت سرشان است مى‏داند; (و گذشته و آینده، در پیشگاه علم او، یکسان است.) و کسى از علم او آگاه نمى‏گردد; جز به مقدارى که او بخواهد. (اوست که به همه چیز آگاه است; و علم و دانش محدود دیگران، پرتوى از علم بى‏پایان و نامحدود اوست.) تخت (حکومت) او، آسمانها و زمین را دربرگرفته; و نگاهدارى آن دو ( آسمان و زمین )، او را خسته نمیکند. بلندى مقام و عظمت، مخصوص اوست. (255)

در قبول دین، اکراهى نیست. (زیرا) راه درست از راه انحرافى، روشن شده است. بنابر این، کسى که به طاغوت ( بت و شیطان، و هر موجود طغیانگر) کافر شود و به خدا ایمان آورد، به دستگیره محکمى چنگ زده است، که گسستن براى آن نیست. و خداوند، شنوا و داناست) (256) (بقره)

***

دنیا و آخرت، هر یک فرزندانی دارند. بکوشید از فرزندان آخرت باشید، نه دنیا. زیرا در روز قیامت، هر فرزندی به پدر و مادر خویش باز می‌گردد. امروز هنگام عمل است نه حسابرسی، و فردا روز حسابرسی است نه عمل (خطبه 42 نهج‌البلاغه)

***

آسمان را تو برآورده‌ای. زمین انگار نه سنگریزه، که ذره‌ای غبار در میان این همه ستاره باشد.این همه ستاره و این ذره کوچک و ما آدم‌های خردتر از غبار روی این ذره! کدام هنرمندی به قدر تو زیبا می‌آفریند؟ کدام هنرمندی کنار زمین کوچکش، آسمان بی‌منتهای پرستاره‌ای می‌آفریند؟ به آسمان نگاه می‌کنم.زیبایی بی‌نظیری که می‌بینم، پیش آنچه از آسمان نمی‌بینم و تو آفریده‌ای هیچ است. چه خوب شد که تو چیزی را از یاد نمی‌بری وگرنه اگر زمین را در برابر عظمت آسمانت از یاد می‌بردی چه می‌کردیم؟ آسمان را تو برآورده‌ای و ما با هر چشم و با هر حدی از دانش که به آن نگاه می‌کنیم، یک چیز می‌بینیم؛ زیبایی و بی‌منتهایی تو...

 

نظرات 5 + ارسال نظر
تبسم جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 23:39 http://www.tabassom-16.blogsky.com

موفق باشی

سلام!

شما هم موفق باشید!

Shervin جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 23:50 http://www.linkbox999.mihanblog.com

سلام .وبلاگت خیلی توپه .حتما بهم یه سری بزن.

علیکم السلام
آقا جدی جدی شما از اینجا چقدر درمیاری؟!!!

حامیم شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 http://mehrmah.blogfa.com

http://www.erfan.ir/farsi/sahife/nsm_proj/main.php
سلام، تونستین به این یه سر بزنین، مخصوصن دعای 45 ام شاید به نظر زود برسد اما فکر کنم خیلی وقت ها زود دیر می شود.
سید خیلی التماس دعا دارم در این ماه پر برکت.
وبلاگت فوق العادست واقعن زحمت کشیدی ، ان شاءالله اجرت با حضرت صاحب علیه السلام .

سلام حسین
به سرعت میگذره حاجی... سه روزش رفت و امین همچنان خواب و امیدش به فردا...
آخ آخ، آدم کمی سرش به کار گرم میشه خیلی از قافله عقب می‌یفته... انشاالله از باقی مانده‌اش خوب خوب استفاده کنیم...
یا صاحب زمان و دوران، اغثنا...

یه آشنا شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:34

سلام سید امین

واقعا تشکر!
هر سه روز باهات همراه بودم، ولی به جز مناجات کاری دیگه ای نمی تونستم بکنم!
الان هم "یا رافع السماء" رو که دیدم یاد دعای 46 صحیفه سجادیه افتادم. حتما تو این شبا نگاهی بهش داشته باش و ما رو هم یاد کن!

این هم یه هدیه:
http://www.irfreeup.com/images/4s498jb75y0agbyvov7ev.mp3

یاعلی

سلام
ما که کاری نمی‌کنیم حاجی، زحمتش رو دیگران کشیدند و ما هم برای اینکه دوستان بی نصیب اینجا میذاریمش... من که خیلی لذت می‌برم، فرصت خوبی برای تفکر به آدم میده

شما و حسین خیلی زود دارید مارو یاد آخرش میندازید، نکنید این کارو! من هنوز استفاده آنچنانی نکردم!

آشنا! فعلاً که نور شما از ماها خیلی پر نورتره، پس دریاب!

یاحق

د شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:58

سلام.

قبول باشه انشاالله.

چقدر صفتی که امروز نوشتید زیبا بود. با اینکه با خوندنش احساسم این بود که چیزی نفهمدم، ولی به نظرم هم قشنگ بود هم عظیم.

---اگر کسی بود که مرجع و منبع خوبی یا توضیح بیشتری برای این صفت داشت منت میگذاره به ما اطلاع بده.

پ.ن: این مطالبی که هر روز دارید مینویسید را اگه تگی مثلاً با اسم «رمضان» بزنید بعداً منسجم قابل دسترسیه.

سلام
ممنون، و همچنین از شما

من کلاً احساس می‌کنم از نام‌های خدا چیزی نمی‌فهمم!!! ولی بی‌نهایت دلچسبند... یاد حرف دکتر انصاری در ابتدای تفسیر سوره حمد افتادم...«این اسماء، اسم اسم خدا هستند!» فکر کنید! اسم اسم خدا!

شاید آقای بازرگان(301040) بتونند کمک کنند، یادمه یک زمان تو هیئت‌مون راجع بهش(اسماء خدا) صحبت میشد... ایشون یک کتابی معرفی کردند که الآن خاطرم نیست

ج.پ.ن(!): امرکم مطاع! برای اولین بار رفتم توی قسمت موضوع بندی و این کارو کردم، تا حالا باهاش کار نکرده بودم، بانی خیر شدید!
الآن به صورت یک موضوع در کنار صفحه اومده

برای سلامتی و فرج آقا خیلی دعا کنیم

یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد