الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

روز هفتم...

برای هر روز خداوند را به یکی از نام‌هایش نیایش می‌کنیم.شرح آن نام مبارک را توصیف می‌خوانیم.همین طور چند آیه از کتابش قرآن. و برای هر روز عبارتی از امیرمومنان، و مناجاتی کوتاه از زبان روزه‌داران به درگاه او...


روز هفتم ماه مبارک رمضان

یا من خلق الموت و الحیوه (ای آفریننده مرگ و حیات) : مرگ، عدم نیست که خداوند آن را آفریده است و گویی در آفرینش مرگ بر آفرینش حیات سبقتی است. گویی خدا، مرگ را می‌آفریند سپس حیات می‌دهد و هر زنده‌ای، از قبل زندگانی خود، همسایگی با مرگ دارد تا آن روز که زمان فرا رسد و آن زنده را، از زندگی فناپذیر، خارج سازد و به زندگی همیشگی فرا خواند و دراندازد.

***

جزء هفتم: خداوند شما را بخاطر سوگندهاى بیهوده (و خالى از اراده،) مؤاخذه نمى‏کند؛ ولى در برابر سوگندهایى که (از روى اراده) محکم کرده‏اید، مؤاخذه مى‏نماید. کفاره این‏گونه قسمها، اطعام ده نفر مستمند، از غذاهاى معمولى است که به خانواده خود مى‏دهید؛ یا لباس پوشاندن بر آن ده نفر؛ و یا آزاد کردن یک برده؛ و کسى که هیچ کدام از اینها را نیابد، سه روز روزه مى‏گیرد؛ این، کفاره سوگندهاى شماست به هنگامى که سوگند یاد مى‏کنید (و مخالفت مى‏نمایید). و سوگندهاى خود را حفظ کنید (و نشکنید!) خداوند آیات خود را این چنین براى شما بیان مى‏کند، شاید شکر او را بجا آورید! (89)

اى کسانى که ایمان آورده‏اید! شراب و قمار و بتها و ازلام ( نوعى بخت‏آزمایى )، پلید و از عمل شیطان است، از آنها دورى کنید تا رستگار شوید! (90)

شیطان مى‏خواهد به وسیله شراب و قمار، در میان شما عداوت و کینه ایجاد کند، و شما را از یاد خدا و از نماز بازدارد. آیا (با این همه زیان و فساد، و با این نهى اکید،) خوددارى خواهید کرد؟! (91)

اطاعت خدا و اطاعت پیامبر کنید! و (از مخالفت فرمان او) بترسید! و اگر روى برگردانید،(مستحق مجازات خواهید بود؛ و) بدانید بر پیامبر ما، جز ابلاغ آشکار، چیز دیگرى نیست (و این وظیفه را در برابر شما، انجام داده است). (92) (مائده)

***


خدایا آبرویم را با بی‌نیازی نگه‌دار، و با تنگدستی شخصیت مرا لکه‌دار مفرما که از روزی‌خواران تو روزی خواهم و از بدکاران عفو و بخشش طلبم... (خطبه 225 نهج‌البلاغه)

***


من آدم هستم؛ موجودی میان مرگ و زندگی. هیچوقت مرگ و زندگی از من دست برنمی‌دارند. تا زندگی نبود، من هم نبودم. و از وقتی که آمده‌ام، مرگ هم آمده است. متوجهش باشم یا نباشم، دور و برم پرسه میزند، نگاهم می‌کند، گاهی هم برایم دست تکان می‌دهد. این دست تکان دادنش همان وقت‌ها است که کسی از نزدیکانم را می‌برد یا خطری می‌آید و من باز زنده می‌مانم و جان به در می‌برم.

هر چه نگاه می‌کنم، در این میانه جز تو نمی‌بینم. این زندگی را تو داده‌ای، آفریننده من، و نیز آفریننده زندگیم تو بوده‌ای. مرگ را نیز تو آفریده‌ای. تو اگر رخصت نمی‌دادی، که می‌توانست بر مخلوق تو نقطه پایان بگذارد؟

ای آفریننده مرگ و زندگی، زندگیم و مرگم را پاکیزه دار. کاری کن از هیچ کدام سرافکنده و پشیمان نشوم...


نظرات 4 + ارسال نظر
مهرداد سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 22:43 http://boudan.blogsky.com/

و هر یک در هر روز بهانه ای برای جمع همه ی ذراتم برای حرکتی بلند در بی نهایتش . . .

احسنت...

راضیه سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 23:58


خدایا به من زیستنی عطا کن که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای ز یستن گذشته است حسرت نخورم و مردنی عطاکن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم...برای اینکه هرکس آنچنان میمیرد که زندگی کرده است...

التماس دعا


سلام
دعای زیبایی بود،ممنون

یاحق

داود چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 http://yaran1388.blogsky.com/

سلام امین جان

خیلی جالب بود

ممنون از تلاشی که انجام میدهی...بزرگترین عبادت است

سیدجان دعامون کن

یاعلی

سلام آقای حیدری
قابل شما رو نداره!!!

محتاج دعا هستیم حاجی...

یاحق

هدی چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 17:30 http://elmoservat.blogfa.com

سلام آقا سید امین
چه کار خوبی رو شروع کردید
تازه متوجه شدم ..
استفاده کردم دست شما درد نکنه...
ما رو هم دعا کنید...

سلام

ممنون از لطف‌تون
التماس دعای متقابل...
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد