الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

روز دوازدهم...

برای هر روز خداوند را به یکی از نام‌هایش نیایش می‌کنیم.شرح آن نام مبارک را توصیف می‌خوانیم.همین طور چند آیه از کتابش قرآن. و برای هر روز عبارتی از امیرمومنان، و مناجاتی کوتاه از زبان روزه‌داران به درگاه او...

روز دوازدهم ماه مبارک رمضان

یا عماد من لا عماد له (ای ستون استوار که تکیه‌گاهی ندارد) : حضرت سید‌الشهدا در دعای عظیم عرفه با خدا مناجات می‌کند:«ای خدا! تویی پناهم هر گاه که طرق زندگانی بر من مشکل شود و زمین با همه فراخی بر من تنگ شود و اگر رحمتت نبود هر آینه از هلاکت‌شدگان بودم.» و هر که را زمین تنگ شود و آسمان مانع، تکیه‌گاهی محکم و ستونی استوار نباید مگر حضرت حق جل و علا و تامل‌برانگیز آنکه خدا، آسمان را به ستون‌هایی افراشت که به دیده نیایند...

***

جزء دوازدهم: و بیشتر مردم، هر چند اصرار داشته باشى، ایمان نمى‏آورند! (103)

و تو (هرگز) از آنها پاداشى نمى‏طلبى؛ آن نیست مگر تذکرى براى جهانیان! (104)

و چه بسیار نشانه‏اى (از خدا) در آسمانها و زمین که آنها از کنارش مى‏گذرند، و از آن رویگردانند! (105)

و بیشتر آنها که مدعى ایمان به خدا هستند، مشرکند! (106)

آیا ایمن از آنند که عذاب فراگیرى از سوى خدا به سراغ آنان بیاید، یا ساعت رستاخیز ناگهان فرارسد، در حالى که متوجه نیستند؟! (107)

بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوى خدا دعوت مى‏کنیم! منزه است خدا! و من از مشرکان نیستم!» (108)(یوسف)

***

از پیشینیان خود پند گیرید، پیش از آنکه آیندگان از شما پند گیرند. این دنیای نکوهش شده را رها کنید، زیرا مشتاقان شیفته‌تر از شما را رها کرد.... (خطبه 32 نهج‌البلاغه)

***

تکیه می‌کنم به تو. تکیه‌گاه من تویی. به هر چه تکیه کنم سخت سست است. به هر چه تکیه کنم از میان رفتنی است. به هر چه تکیه کنم ناپایدارتر از آنست که بتوان به او تکیه کرد. تکیه‌گاه من تویی، چون بهتر از تو تکیه‌گاهی نیست. تکیه‌گاه من تویی چون من به جز تو به کسی اعتماد ندارم. تکیه‌گاه من تویی چون کسی جز تو پایدار نیست؛ به ناپایدار چون تکیه کنم؟

ما آدم‌های بی‌کس دو دسته‌ایم. یا از بی‌کسی خود خبر داریم یا بی‌خبریم. من کوشیده‌ام چشمانم را باز نگه دارم. کوشیده‌ام فریب خوددم را نخورم. کوشیده‌ام فریب جهان را نخورم. کوشیده‌ام همیشه ببینم و بدانم تکیه‌گاه و پناهی ندارم.تو تکیه‌گاهم باش...

***

خدایا!

ما را اسباب عزت اولیاء‌ات قرار ده، نه بانی و بهانه ذلت‌شان ...

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 16:19

ای شما!ای تمام عاشقان هر کجا!

از شما سوال می کنم:

نام یک نفر غریبه را در شمار نام هایتان اضافه می کنید ؟

یک نفر که تا کنون

رد پای خویش را، لحن مبهم صدای خویش را،

شاعر سروده های خویش را نمی شناخت

گرچه بارها وبارها

نام این هزار نام را

از زبان این وآن شنیده بود

یک نفر که تا همین دو روز پیش

منکر نیاز گنگ سنگ بود

گریه ئ گیاه را نمی سرود

آه را نمی سرود

شعر شانه های بی پناه را نمی سرود

حرمت نگاه بی نگاه را نمی سرود

وسکوت یک سلام در میان راه را نمی سرود

نیمه های شب نبض ماه را نمی گرفت

روز های چار شنبه ساعت چهار بارها شماره های اشتباه را نمی گرفت

ای شما!ای تمام نام های هر کجا !

زیر سایبان دستهای خویش

جای کوچکی به این غریب بی پناه می دهید ؟

این دل نجیب را، این لجوج دیر باور عجیب را

در میان خویش راه می دهید؟


سید در میان قنوت هایت
د رمیان ربنا گفتن هایت
....
دعام کن
اگر یادت بود اگر یادت به ما هم بود
یا علی مددی

سلام علی جون

حدیثی دیدم از امام موسی کاظم(ع) که فرمودند سریع الاجابه‌ترین دعا، دعای مومن در پشت سر مومن دیگر هست... حالا اگه ماها رو قاطی مومنین حساب کنند یک وظیفه دو طرفه برامون پیش می‌یاد!

دلم برات تنگ شده
برقرار باشی

یاعلی

[ بدون نام ] دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 16:20

قبلی من بودم
(محض ریا اسم ننوشتم)
علی- مدینه ۸۷

نه... انگار قرار نیست اون لحظات زیبا از خاطرم فراموش بشه...
ممنونم ازت

یاحق

سید دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 23:19

سلاااام

حال شما؟
قبول باشه انشاالله...

وظایفمون!

یاعلی

صبح نزدیک است و ...

سلام سید
چی قبول باشه؟!!!

شافی چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 23:24 http://hovalshafi.persianblog.ir

سلام
نمیدونم چرا اومدم اینو بگم!!
نهاد رهبری در نمایشگاه قران غرفه داره و نهج زیبایی چاب کرده...همچین کوچیک و جم و جور.. نهج واقعا از اون کتابایی که ادم باید مثل فران همراهش داشته باشه..
یه ثقل خاصی داره....
دعا بفرمایید بند رو که محاتاجم

سلام
اتفاقاً اونجا سر زدم ولی نمیدونم چرا ندیدمش!
به نظر من هم لازمه ما بچه شیعه‌ها مثل قرآن ختم نهج البلاغه هم داشته باشیم.

ما دو تابیشتر از شما نیازمند دعا هستیم

یامهدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد