الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

92- آدم‌ها و اعتبارها...

دیروز که به سمت مسجد دانشگاه میرفتم حجم زیادی از بنرها و چندین و چند دسته ‌گل‌ بسیار مفصل نظرم رو جلب کرد. نزدیک که شدم متوجه شدم که پدر رئیس دانشگاه به رحمت خدا رفته و این همه بنر و دسته گل برای ایشون هست... اما چیزی دیگری منو به فکر فرو برد ... یاد چند وقت پیش افتادم که پدر یکی از نامی‌ترین اساتید و صاحب‌نظران کشور در زمینه مهندسی هیدرولیک که عضو هیئت علمی دانشگاه ما هستند فوت کرده بودند.(گویا پدرشون جزو علما و پرهیزگاران روزگار هم بودند)؛ یادمه فقط دو تا بنر جلوی ورودی دانشکده زده بودند و یک کاغذ A4 برای عرض تسلیت پشت در اتاق‌شون!  همین و بس! اما وقتی پدر رئیس دانشگاه فوت کردند قضیه کلی فرق کرد! واقعاً توی عمرم این همه بنر و دسته گل یکجا ندیده بودم!

پیش خودم فکر میکردم این همه تشریفات برای خود ایشون بود یا برای مقام و منصب‌شون؟!
مثلاً اگه ایشون یکی دو ماه پیش از سمت ریاست دانشگاه کنار میرفتند آیا باز هم این حجم عظیم بنرها و دسته‌گل‌ها رو می‌دیدیم؟! پاسخ خیلی سخت نیست! با چیزی که از اون استادمون ذکر کردم فکر میکنم جواب منفی هست!

برای خودم ماجرای جالب و تامل‌برانگیزی بود و درس‌های زیادی برام داشت.
مقام‌ها و مناصب به تعبیر قرآن بازیچه‌های این دنیا هستند...بازیچه‌ای که عده‌ای رو عجیب به خودش مشغول میکنه و نتیجه‌اش غفلت از آخرت و حتی گاهی نابودی تمام زندگی جاوید هست...اما... کسانی هستند که این «قدرت» براشون اعتباری دنیایی بیش نیست و  با چشم دل سرای آخرت رو می‌بینند. اونا  از همین «تجارت» بهترین استفاده رو میکنند و آخرت پرباری رو برای خودشون رقم میزنند...
 رِجَالٌ لَّا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَن ذِکْرِ اللَّـهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِیتَاءِ الزَّکَاةِ یَخَافُونَ یَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِیهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ ﴿النور: ٣٧﴾

انشاالله رئیس دانشگاه ما هم جزو دسته دوم باشه!


پ.ن.1: دوستان عزیز، برای سلامتی مادربزرگم دعا کنید...

پ.ن.2: اصلاً فکرش رو هم نمیکردم،یک تماس غیرمنتظره و یک دعوت غیرمنتظره‌تر... به امید خدا فردا عازم جنوب هستم... در کنار بهترین آدمای روزگار به یادتون خواهم بود!

نظرات 15 + ارسال نظر
مهدی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:57

سلام
لطف کردی امین جان
تا بوده همین بوده ...
اشکال از خودمونه امین

سلام!
جالب اینکه همه میدونیم و باز... همین دونستن کار رو سخت میکنه...!

پریسا جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 00:48 http://vahhm.blogfa.com

سلام
به چه جنبه جالبی از اون صحنه ای که دیدید فکر کردید!
نایب الزیاره ماهم باشید.......
اللهم ارزقنی شفاء.......
حق یارتون

سلام
کلاً تجربه جالبی بود...!
من که گفتم حتماً نایب الزیاره هستم!
به همه دوستان توصیه میکنم اگه امکانش رو دارند این سفر معنوی رو از دست ندند

یاحق

مهدی موحدی جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 14:26

سلام سید جان. قربان تو. چرا تنها. محمد رحیمی هست. محمد مرتضی زاده هست. محمد فرهمند هست. باقی ادوار هستند. وانگهی من هم انشاءالله از دوشنبه صبح به شما برادران عزیز می پیوندم. و جبران این مدت دلتنگی و بی تابی برای جنوب رو در دوکوهه در کنار شما به جا می آرم. القصه هستیم. یه کم با تاخیر. التماس دعا.

سلام
الکریم اذا وعد وفا...!

حسین جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 15:20 http://mehrmah.blogfa.com

سلام سید
پر روزی باشی.
خیلی التماس دعا.

سلام رئیس
قربونت رفیق

دو تا بیشتر!

هدی جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 20:06 http://elmoservat.blogfa.com

سلام آقا سید
ازتون شدید التماس دعا داریم...در مورد پستتون هم به نکته ی خوبی اشاره کردید ..کاش انسان ها در قید و بند پستها و مقام های دنیوی نبودند ..چیزی ماندنی هست که تقوا و پرهیزگاری است..
ان شاءالله خدا ،شفای عاجل و صحتی کامل به مادربزرگتون عنایت فرماید...

سلام علیکم
جای شما و همه مشتاقین خالی... سعی کردم این جای خالی رو کمتر کنم ولی بودن در اون بهشت کجا و نایب الزیاره داشتن کجا!!!

کاش نبودیم ولی هستیم... و کاش باور داشته باشیم که تنها توشه ما برای زندگی جاویدمون اعمال ماست...

دلگرمم به دعاهای دوستان
لطف کردید تشریف آوردید

د شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:16

سلام.
انشاالله این سفر معنوی برای همه افرادی مشرف میشوند سفر بسیار پربرکتی باشه.

گوگل وقتی سن را زیر 13 سال وارد کنیم ایمیل را میبنده، ایمیل ما هم اشتباها شامل چنین رخدادی شد، این بود که گفتم اینجا هم بنویسم، اگر نه «د» مدت هاست که حضور مجاری ندارد.

و من الله التوفیق.

سلام


یعنی ای-میل‌تون الآن بسته شده؟!
من و دوستان دیگه دوست داریم حضورتون رو توی فضای مجازی ببینیم... اینجا هم خط مقدم هست، این طور نیست؟

ممنون
التماس دعا

مهدی شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 13:32

سلام اخوی
هنوز با پست قبلیت در گیرم
دوتا بچه شعیه که من رو اسمشون قسم میخوردم
دل یه دختری رو جوری شکستن کا این دختر اصلا رویه زندگیش رو عوض کرده ومن تقریبا یک سال و نیمه که نتونستم کاری بکنم
اون هم انقدر این دو نفر رو قبول داشت کهبعد از اون ماجرا دیدش رو نسبت به اسلام عوض کرده میگه خوباشون که اینان وای به حال بداشون
امیدوارم ایننجا اینو بخونن و در صدد جبرانش یه کاری انجام بدن من به تصوری که اونا و توجیحی که برای کارشون دارن کاری ندارم
ولی میدونم باید حد اقل ازش دلجویی کنن
نه فقط به خاطر خودشون حداقل به خاطر اسلام
که کارشون باعث...
امین دعا کن
یا حق

سلام
همین برخوردهای ظریف هست که ممکنه باعث مسائل خیلی بزرگی بشه... واقعاً به همین راحتی هست! چقدر این چیزها رو من توی دانشگاه دیدم...
شیطان ملعون خوب سوراخ دعا رو پیدا کرده! بچه مسلمونا رو با "غرور و تعصب" راحت‌تر میشه از راه به در کرد...

M.M شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 18:12

سلام خوبید آقا سید!
انشالله مادر بزرگ هر چه زودتر بهتر شن
آقا میرین جنوب یکی ما رو هم ببره!ما جا موندیم تهران
کی نوبت به ما میرسه ؟
خوش بگذره

سلام
تشکر، با دعاهای شما

آب در کوزه و ما تشنه‌لبان میگردیم! :دی
خوش گذشت!

مهدی یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 17:01

سفر بی خطر اخوی

اینکه الآن دارم این سطور رو تایپ میکنم نشون میده دعات مستجاب شده

ملیحه سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:59

سلام
چه دقتی!!!!!ناراحت میشم وقتی قرآنو بدون تدبر میخونم.......

خوش به سعادتتون......متاسفانه من به خاطر یک کار که الان به بی ارزش بودنش پی میبرم نتونستم با دوستام برم و مجبور شدم تهران بمونم.......

التماس دعا
در پناه حق

سلام
قرآن رو حتی اگه روخونی هم بکنیم تاثیرگذار خواهد بود، نیاز به اثبات هم نداره، آدم خودش متوجه میشه...ولی اگه همراه با تدبر باشه دیگه نور علی نور میشه

این سفره هر سال پهن هست... انشاالله روزی‌تون بشه

یاحق

آدم برفی چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:35 http://samiraab.blogfa.com

درود
امیدوارم حال مادر بزرگتون هر چه زود تر خوب بشه
سال نو هم مبارک
امیدوارم جنوب خوش بگذره
کدوم شهر میری؟
سفر بی خطر

سلام
الحمدلله کمی بهتر شدند... اما از تقدیر خدا فراری نیست... تنها کاری که میشه کرد دعاست
جای شما و دوستان خالی، راهیان نور خیلی اسم پرمسمایی هست؛ سفری بود سرشار از معنویت، مثل همیشه!

اهواز...خرمشهر...آبادان... دزفول... سوسنگرد: مناطق عملیاتی خیلی نزدیک شهر نیستند. هر روز با اتوبوس به مناطق مختلف سر میزدیم

یاحق

فرد جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:57

شاید باورتون نشه حدود یک ساله به صورت مدام وبلاگتون رو دنبال می کنم

اما اهل نظر نوشتن نیستم

فقط خواستم بگم مرسی از مطالب
تا سال دیگه

سلام
چراغ خاموش خیلی هم بد نیست!

ممنون از لطف‌تون

د جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 20:59

حدوداٌ تا بیست روز دیگه بسته میشه انشاالله!! گوکل همون موقع دسترسی به میل را قطع میکنه، و تا سی روز بعدش کلاً میبنده.

خط مقدم....(ادعای بزرگیست.)
برای بنده که نبود، حداقل به این شکلش، انشاالله برای دیگران باشد.. جداً انشاالله باشد،
ورژن سیاسی قضیه هم میشود:
مسئولیت گرفتن تو حکومت دینی، باید به اندازه ی شب قدر(!)، معنوی و پر از خدا باشه!

لابد اگر این حضور هم چنین رنگ و بویی داشته باشد واجب میشود...

سلام
عجب... پس ما هم باید حواس‌مون رو جمع کنیم!
اون دفعه هم من میخواستم وارد جی‌-میل بشم از من شماره موبایلم رو خواست تا با تماس و دادن کد امنیتی امکان ورود داشته باشم؛ نمیدونم اینا با این همه ادعای حریم خصوصی چطور به خودشون اجازه چنین کارهایی میدند...

اگه ای-میل جدیدی ساختید و اگه تمایل دارید به ما هم خبر بدید...پیشنهاد من ایجاد اکانت "لایو" در سایت مایکروسافت هست. امکانات فوق العاده‌ای داره و تازه امکان "سینک کردن" سایر اکانت‌هاتون در جی‌میل و ... در اون دارید! (live.com)

ولی من فکر میکنم ادعای بزرگی نیست! زمان جنگ خط مقدم معلوم بود...اما الآن خاکریز دشمن توی خونه‌های ماست. توی این قضیه من شکی ندارم!
فکر میکنم حضور کم‌رنگ هم بهتر از بی‌رنگ باشه، این طور نیست؟

د شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:33

دارن یه سرویس مجانی میدن و خیلی طبیعیه که استفاده های خودشونو بکنن،
حریم خصوصی هم جای تامل خودشو داره.

توی هند فکر کنم بود که یک خدمتی را یکی از کشورها(چه اطلاعات دقیق و کاملی!!) ارائه داده بود مجانی که اول اصلاً بهش احتیاج نداشتن، بعداً که مردم به اون عادت کردند، انواع باجهای تاریخی را دادند که اون را ازشون نگیرند،
وقتی یه سرویس مجانی داده میشه باید آدم حواسش به خیلی چیزا باشه،
این موضوع هم با اسکن کردن کارت ملی میشد، ولی من نمیخواستم این کار را بکنم، هر چند به قول یکی از دوستان اونا هرچی از ما میخوان دارند.

فکر کنم مشخص بود با توجه به مصداق سیاسی ای هم که گفتم منظورم از ادعای بزرگ نیت ها و خلوصی هست که اینجا وجود داره، حتی کسی که بسیار هم تلاش کنه...

موضوع کم و زیاد نبود، شکلش بود که درست نبود.

و من الله التوفیق.

برقرار باشید...

حلما جمعه 4 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 13:58 http://parastaragahee.mahdiblog.com

سلام سید امین جان ،‌خب اینجوریاس دیگه تا یه مقام درست و حسابی نداشته باشی مثه اینکه این مردم نمیبیننت ؛ لازم به ذکره که همه ایجوری نیستنا ولی خیلیام هستن که ......... اصن بی خیال دنیا هزار جور بازی با آدم داره اگه فکره همشو بکنه زود پیر میشه ، خیلی خوشحالم که با شما و وبتون آشنا شدم ، وقت کردین پیش منم بیاین اونوقت شکله صورتم میشه اینجوریفعلاخداحافظ

سلام
بله، اینجوریاست!
نگرانی من اینه که این درصد این "خیلی‌ها" توی این دوره و زمونه بالاتر رفته!
چند بار سعی کردم بیام و "دیدتون" رو پس بدم ولی گویا وبلاگ‌تون مشکل داره و بالا نمیاد!

حق یارتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد