الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

110- بزرگی کن و ...

قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِکَ فِی السَّمَاء...

گفتی دوستت دارم

گفتم از کجا بدانم؟

گفتی بار ها و بارها ثابت کردم...

یادت هست...

و یا آنجا که....

و یا آن زمان که...

کمی که یادآوری کردی دیدم نه... تو مرا دوست نداری... تو عاشقم هستی...

و آرام گفتم: من هم دوستت دارم...

گفتی: از کجا بدانم؟

و من هرچه گشتم یادم نیامد که اثبات کنم محبتم را...

و عاجز شدم و گفتم: امتحانم کن...

گفتی: تو چه میکنی؟

گفتم به خاطر تو... صبر....

گفتی: و ما ادرئک ماالصبر...

گفتم: امتحانم کن....

و من چه می دانستم امتحان چیست و صابر کیست؟

و من چه میدانستم معنای ان الله مع الصابرین را؟

چه کودکانه محاجه کردم و تو چه مردانه مرا لایق امتحانت دیدی...

من کجا و معنای صبر و اضطرار و کارد به استخوان و اثبات بندگی تو کجا....

اگر نبود وعده ی "علی الله فلیتوکل" تو... از پا می افتادم

مثل تمامی آنهایی که عمری از تو دم زدند و کار به امتحان رسید پشت به تو و رو به ابلیس گریختند...

و منٍ  کودکٍ عاشق همچنان رویم به سوی توست...

اما بزرگی کن و امتحان را پیش از آنکه سرافکنده شوم تمام کن...

و همین امشب در گوشم بخوان: انا فتحنا لک فتحا مبینا...

نظرات 15 + ارسال نظر
داود جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:33

سلام امین جان
من اون مطلب رو براى اینکه لینکش رو داشته باشم خواستم تو بخش یادداشتهاى چرکنویس ببرم که اشتباهى منتشر شده بود و وقتى کامنت شما رو دیدم متوجه شدم که چه سوتى بزرگى دادم.

سلام و رحمت خدا
من که اسمش رو سوتی نمیذارم بزرگوار! حالا ایرادی داره به روز کنید و ما هم کسب فیض کنیم؟!

مهدی شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:15

همه دلشکسته ها میگن من دوسش دارم ولی اون نه، واین که اون دوستش نداره عذابش میده

ولی حکایت من برعکسه، او عاشق من است و من بیخبر از مقدار محبت او ، از اینکه عاشقش نیستم رنج میبرم

خدا توفیق بده عاشقت باشم، اگه لیاقت ندارم خوب لیاقت هم بده، میگی همت ندارم، همت هم بده، میگی سیاهم خب سفیدم کن
میبینی خدا هرچی صفت خوب هست تو داری و من نه، پس حتما فضل هم داری، از فضلت به من بی فضیلت، فضیلت بده
درسته عاشقت نیستم ولی، عاشقِ عاشق شدنتم

سلام
لا موثر فی الوجود الا الله... توی عمق جان‌مون همین رو باور کنیم ما را بس است...

کاغذ و قلم یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:21 http://penandpaper.persianblog.ir

من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو می‌آمدم .ولیکن وقتی توجه می‌کنم می‌بینم که گاهی اوقات در دام شیطان افتاده‌ام ولی باز مستقیم آمده‌ام

حال می‌فهمم که این تو بوده‌ای که به دنبال بنده‌ات بوده‌ای، و هرگاه او صید شیطان شده ، تو دام شیطان را پاره کرده‌ای و هر شب به انتظار او نشسته‌ای تا بلکه یک شب او را ببینی ،

حالا می‌فهمم که تو عاشق صادق بنده‌ات هستی ، بنده را چه، که عاشق تو بشود آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار می‌کردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوق می‌نشستی. اما من بدبخت ناز می‌کردم و شب خلوت را از دست می‌دادم و می‌خوابیدم !

اما تو دست بر نداشتی و انقدر به این کار ادامه دادی تا بالا خره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر می‌کردم که با پای خود آمده‌ام وه چه خیال باطنی !! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود
...
قسمتی از وصیت‌نامه‌ی شهید ناصرالدین باغانی

سلام
چه متن دل انگیزی! دست شما درد نکنه

شادی روح همه شهدا صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

کاوسی جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:27 http://mighat61.blogfa.com

سلام
گر مسلمانی به آن است که حافظ دارد
وای اگر از پس امروز بود فردایی

ملیحه پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:11 http://maliha.parsiblog.com

سلام
مطلب خیلی قشنگی بود.
اشک آدمو در می یاره
خیلی خوب بود

سلام و درود
متن قشنگی بود و مطابق با حال من در زمان نگارش پست، نمیدونم نویسنده‌اش کی بود!

فاطمه پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:21 http://http://goleentezar92.blogfa.com/

سلام دوستان
فردا جمعه هست .این هفته چه هدیه ای می خوای به امام زمان بدی؟

سلام
خیلی وقته حس میکنم امام زمان(عج) شده لقلقه زبانم... و از این حس شرمگینم و بس!

... شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:59

سلام

ممکن است تحلیل کامل تان از کامنت مقایسه ای که در 301040 گذاشتید را بفرمایید؟
یعنی اگر اسنادو مشاهداتی را بعلاوه این مقایسه کنار هم گذاشته اید و نتیچه ای گرفتید.

سلام
اعیاد گذشته و آینده‌تون مبارک!
الحمدلله که امسال شاهد یک انتخابات سالم و بدون هیچ گونه حاشیه در شمارش آرا بودیم. روال منطقی حکم میکنه که اگر شمارش آرا بخواد اصولی و با دقت انجام بشه به یک روز زمان نیاز خواهد داشت.(مثل امسال). اما سوال من این بود که چطور سال 88 که مطابق آمار رسمی تعداد شرکت کنندگان حداقل تا الآن(ساعت 19 شنبه) بیشتر از امسال بود نتایج نهایی در اولین ساعات صبح اعلان شد؟ هر چقدر هم بپذیریم اختلاف آرا دو نامزد بسیار زیاد بوده باز هم اعلان شتابزده نتیجه نهایی به نظر منطقی نمیاد و شائبه معلوم بودن نتایج از قبل رو ایجاد میکنه.کما اینکه در سال 76 و 80 هم این تفاوت معنادار آرا بین نفر اول و دوم بود ولی نتیجه اینقدر زود اعلان نشد. این مسئله فقط یکی از علامت سوالاتی هست که در ذهن من و امثال من هست. بله، موارد دیگری هم هست که اینجا و در فضای عمومی مجال بیانش نیست

حسینی شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:55

مسئله ای که من شنیدم اینه که امسال شمارش تکمیل شده، صبر میکنن تا تعرفه ها برسه وزارت کشور بعد اعلام کنند
ولی اون سال با فکس سریعاً اعلام میکردن
(شخصاً یادمه یه سری اصلاح ها هم میکردن)

سلام
بله، توضیحات آقای نوری رو از تلویزیون شنیدم.بسیار خوشحالم که نظام در این انتخابات تمامی اصول اعتمادسازی رو رعایت کرد و با دقت و وسواس از "حق‌الناس" دفاع کرد و جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نگذاشت. یک سوال،اگه واقعاً نظام به سلامت انتخابات 88 ایمان داشت نمیشد همین طوری و "در تمام مراحل"(قبل، حین و بعد از انتخابات) عمل میکرد؟

حسینی شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:40

من نمیدونم. هیچ وقت برای چنین سناریوهایی که ذهنم بارها درگیرش شد جوابی نداشتم...

فقط در این سه چهارسال اخیر که با تجربه های کاری-دانشجویی فضای کارهای مملکت را بیشتر احساس کردم خیلی چیزها را میگذارم به پای کم کاری، به پای سلیقه ای عمل کردن یا گرفتارشدن آدم ها توسط نفس شون

شاید به نظر شما تحلیل ساده لوحانه ای بیاد، زیاد هم الان نتونم این مطلب را اثبات کنم،
حتی اینطور بگم که برای اتفاقات 88 تا پیش از این هیچ دفاع قانع کننده ای نداشتم و چه بسا ندارم،

ولی چیزهای دیگری که در کشور، مردممون، آرمان و رهبری-که شاید یکی دو ساله آنطور که باید آغاز کردم به شناختنشون- میبینم باعث میشه از این تصورات محیر العقول نکنم.


قبل از انتخابات در بی آر تی خانمی داشتند ماجراهایی را تعریف میکردند-ایشون نمیخواستند رای بدن ولی بسیار خانم منطقی و متینی بودند- میگفتند یکی از آشناهای ما که فرزندش را زندانی کرده بودند و چیزهایی در زندان دیده بود که مشکلات روانی پیدا کرده بود، از همه راننده تاکسی ها وحشت داشت، فکر میکرد همه اطلاعاتی اند.

من این تعمیم دادن ها را در افراد ضربه خورده دیده ام. قطعاً چنین مسائلی محکوم است و باید علیه اش کاری کنیم، ولی دیدن کل کشور و مردم و کارها و ادارات و هرنهاد و ... ای با این چشم و عینک ...

پ.ن: این توصیفات صرفاً خطاب به شما نبود، تصویر کلی ای از افرادی بود که به نظرم در برپایی قائله 88 نقش داشتند.
حرف زیاد است، انشاالله این انتخابات و چهار سال پیش رو خیر باشد و از آنچه در انتخاب شدن آقای روحانی میترسیدیم پیش نیاید و در عین حال نعمت حضور و مشارکت سیاسی مردم مستدام بماند...

و من الله التوفیق

سلام مجدد
ممنون از نظرات ازشمند‌تون
اعتمادی که از بین میره رو نمیشه به راحتی مثل اولش ساخت، این یک واقعیته...شاید خیلی از این حرف و حدیث‌ها درست نباشه(و البته خیلی‌هاشون هم درست باشه!) ولی همین بی اعتمادی باعث میشه افراد قبولش کنند و یا حداقل درست بودنش رو دور از ذهن ندونند. چاره کار فراهم کردن زمینه‌های اعتماد هست و این انتخابات نشونه خوبی برای شروع این فرآیند بود.آینده روشنه! کافیه غرورها و منیَت های کاذب کنار گذاشته بشه

پ.ن: میشه بپرسم چه نگرانی‌هایی بابت انتخاب آقای روحانی داشتید؟ جداً میخوام بدونم، آخه هر چی که تا حالا از ایشون شنیدیم در مورد دوری از افراط و تفریط و بازگشت به عقلانیت بوده.میتونید بهم ایمیل بزنید!
باز هم تشکر از حضور گرم‌تون

حسینی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:20

در خصوص اعتماد برباد رفته::

افراد در این خصوص یک دست نیستند.
من کاری به دسته های دیگر ندارم(هرچند این اعتماد و دل و قلب و سرنوشت و قضا همه برای خود صاحبی دارند بی همتا و منزه)
من فعلاً از یک دسته سخن میگویم:
کسانی که خود به عینه اعتمادشان از بین نرفته و فقط با شنیده ها نخواسته اند اعتماد کنند(هرچند این شنیده ها از جانب نزدیکان باشد) و دست از تلاش کشیده اند را شخصاً به هیچ عنوان حقی بهشان نمیدهم.

(اینها با افرادی که هفت هشت بار در سیستم ها سرخورده شدند فرق دارند، خود متحمل هزینه نشدند و فقط هزینه های دیگران را دیده اند)

من نظام را سیستمی مرتب نمیبینم که خواستی واحد داشته باشد.
بند 6 پیام رهبری در خصوص انتخابات بسیار شبیه است با همان مشاهدات سه چهار ساله ای که عرض کردم. واقعاً از ان لذت بردم و باورش دارم...

هرچند شبکه های ماهواره ای که اخیراً توانسته ام تحمل شان کنم و کمی به حرف ها گوش بدهم عاشق این پدیده اند که هرچیزی را به دستورات مخفیانه رهبری نسبت دهند.
ولی پیش از این و مخصوصاً در این انتخابات واقعاً نقش "رهبر" بودن آیت الله خامنه ای و همه کاره بودن مردم در جمهوری اسلامی را احساس کردم.


در همین حد بگویم که شخصاً به تاثیر مجاهده های مردم برای پیشبرد انقلاب و جمهوری اسلامی، با وجود همه موانع و معضلات ایمان دارم.
و احساس میکنم کسی که ایمانش را از دست بدهم، آن دنیا لااقل شرمنده شهدا خواهد بود.
انشاالله رو سفید باشیم.

پ.ن: نهایتاً زیاد منظور را از "نظام" نمیفهمم.

سلام
فضای فکری من و شما خیلی با هم فرق میکنه.این چیزی هست که حتی در گفتگوی رو در رو هم باعث عدم به نتیجه رسیدن میشه چه برسه به محیطی مثل وبلاگ که همیشه منشا سو‌ء تفاهم‌ها هست.
یک چیز رو میتونم درباره خودم بگم، آدم هستم که تعصب ندارم و اگر روزی احساس کنم مسیری رو اشتباه میرم یا تفکر غلطی دارم حتماً اصلاح میکنم. امیدوارم روزی برسه که همه این مسائل روشن بشه. این جور مواقع بیش از پیش این دعا در ذهنم خطور میکنه:
"اللهم عجل لولیک الفرج"
سپاس فراوان از حضور گرم‌تون

فاطمه سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:22 http://http://goleentezar92.blogfa.com/

سلام دوست گرامی
خیلی عالی بود.من با اجازه شما رو لینک کردم.خوشحال میشم منم جز لینک های شما باشم.
در پناه حق.

فاطمه سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:22 http://http://goleentezar92.blogfa.com/

سلام دوست گرامی
خیلی عالی بود.من با اجازه شما رو لینک کردم.خوشحال میشم منم جز لینک های شما باشم.
در پناه حق.

فاطمه یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:33 http://http://goleentezar92.blogfa.com/

سلام دوستان .
آپم و منتظر نظرات شما .[گل]

حسینی سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:35

صاحب اختیارید!

فقط محض اطمینان اصل نگرانی را مطرح کنم؛

انسجام نسبتاً از دست رفته مسلمانان،

حکومتی که فارغ از اینکه قدرت در دست چه کسی باشد، لازم به نظر میرسد "همه" دغدغه تعالی آن را داشته باشند و تا میشود از موانع عبور کنند.

حتماً همین طور است که به نوعی و در قالبی دیگر این عقاید را دارید،
ولی به نظرم مشکل آنجاست که گاهی موانعی باعث میشود درست ترین و بهترین خدمت را نکینم.
(حتماً باز شدن این نکته بحث زیادی میطلبد، ولی شاید همین قدر کلی هم ضرر نداشته باشد!!)

سلام
نگرانی شما قابل درک و کاملاً منطقیه...
این قصه سر دراز داره :)
التماس دعا

... دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:05

رئیس جمهور منتخب

http://mobahese-siasi.blogsky.com/1392/04/10/post-2/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D9%86

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد