الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

سلام 

در پست قبل یک فایل صوتی بعنوان هدیه براتون گذاشته بودم. سخنران آقای رحیمی، از شاگردان با واسطه علامه طباطبایی هستند که بنده از نزدیک ایشون رو میشناسم و در جلسات‌شون شرکت میکنم. به جرات میتونم بگم ایشون در بحث شناخت آثار علامه طباطبایی نظیر ندارند. یکی از مباحث ایشون که خیلی به دل من نشست، شرح رساله "الانسان" علامه طباطبایی است. این رساله شامل سه بخش انسان پیش از دنیا، انسان در دنیا و انسان پس از دنیا هست که من به خاطر کاربردی بودن بحث برای زندگی امروزه بخش دوم یعنی انسان در دنیا رو به مرور براتون آپلود میکنم. انشاالله که مورد استفاده قرار بگیره.


وظیفه‌تون فراموش نشه!


لینک: رساله انسان در دنیا- بخش اول

نظرات 5 + ارسال نظر
مهدی پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 00:45

تشکر فراوان

... پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:27

سلام.

ببخشید چند سوال داشتم.

1- در مورد شناختتون از ایشون تفصیلی تر توضیح میدید؟ و اینکه اجمالاً کجاها را مرور کردید (افراد و زمینه ها) که میفرمایید نظیرشان یافت نشد؟

2- در مورد کاربردی که به آن رسیدید در اگر ممکن است مورد یا ترجیحاً مواردی را باز میکنید؟

3- این فایل نکته جدید و مهمی داشت. که گویا از آن به عنوان نکته فلسفی یاد کردند. ولی خیلی زود نتیجه گرفتند. البته مدل بحث کردنشان بسیار روان و قابل فهم بود و از حواشی زائد به دور، ولی خوشحالی از اعتبارات را شخصاً برام اصلاً حل نشد. به نظرم ابداً اینطور که گفتند ساده نیست.
یا کلاً به نظرم بحث حقیقت و اعتبار را لازم بود در مثالهاشون عمیق تر باز میکردند چون یه جاهایی دانسته من مخاطب واقعاً کمه. هرچقدر هم تعقل کنم، دیگه علم که تولید نمیتونم بکنم از خودم. لااقل یه دور باید خیلی خوب ادبیات مطلب مرور میشد...

خلاصه اینکه میخواستم ببینم این مشکل عموماً در صحبت ها هست یا اصلاً مشکل نیست یا ...


متشکر

سلام
1- اینکه میگم ایشون رو میشناسم برمیگرده به اینکه ایشون در مدرسه معلم ما بودند و پس از فارغ‌التحصیلی تا الآن(قریب هشت سال) جلسات خصوصی هفتگی با موضوع عمدتاً آثار علامه با ایشون داریم. ضمن اینکه ایشون تا همین چند وقت پیش هم جلسات منظمی در کانون قرآن و عترت دانشگاه تهران داشتند(البته من اونجا تا حالا نرفتم). طی این هشت سال تسلط ایشون رو بر آثار و آرای علامه و ارتباطی که بین آثار مختلف ایشون برقرار میکنند دیدم و از همین باب هم گفتم بی نظیر هستند. من تحقیقی نکردم که آیا کسی دیگری هم مشابه ایشون هست یا خیر ولی میدونم اگر باشند خیلی کمیابند!!!
2- شرح کامل این رساله(انسان قبل، در و بعد از دنیا) ایشون دید من رو به بسیاری از مفاهیمی که از قبل در مورد این مباحث در ذهن داشتم عوض کرد و جنبه کاربردی هم از این باب هست.مخصوصاً رساله انسان در دنیا. البته این مسئله شخصی هست و شاید در مورد هر کسی صدق نکنه. اگر علاقه داشتید به فایل ها گوش بدهید، مطمئناً چیزی از دست نمی‌دهید.
3- پیشنهاد میکنم کل جلسات(فکر کنم 6 جلسه باشه) رو گوش بدید بعد اگر سوالی داشتید میتونید مطرح کنید تا من حضوری ازشون بپرسم. مواردی رو که مطرح کردید به نظرم در جلسات آتی میتونید به جواب برسید.

التماس دعا

... پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:48

خیلى ممنون

مهدی شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 17:47

سلام
شما که انقدر گلی، لطف کن بخش های بعدی هم اضافه کن، خوشم اومد

سلام
میخواستم الآن اضافه کنم :)

۷شهر عشق جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 21:59 http://7shahreeeshgh.blogfa.com/

سلام
ایشون همونی نیستن که مدرسه قرآنی دانشگاه تهران تدریس می کنن؟

سلام
بله، خودشون هستند!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد