الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

روز نهم...

برای هر روز خداوند را به یکی از نام‌هایش نیایش می‌کنیم.شرح آن نام مبارک را توصیف می‌خوانیم.همین طور چند آیه از کتابش قرآن. و برای هر روز عبارتی از امیرمومنان، و مناجاتی کوتاه از زبان روزه‌داران به درگاه او...


روز نهم ماه مبارک رمضان

یا رب التحیه و السلام (ای پروردگار تحیت و سلام) : «خداوندا تو سلامی و سلام از توست و سلام برای توست و به سوی تو سلام بازمی‌گردد.» پس هنگامی که مومنان مصافحه کنند و بر هم تحیت و سلام دهند سلام آنها از جانب خداست و به سوی خداست و برای خداست و سلام خداست. پس هر گاه مومنان یکدیگر را سلام کنند، خداوند آنها را سلام داده است که سلام از آن خداست و خدا خود سلام است...

***

جزء نهم: و اشراف قوم فرعون (به او) گفتند: «آیا موسى و قومش را رها مى‏کنى که در زمین فساد کنند، و تو و خدایانت را رها سازد؟!» گفت: «بزودى پسرانشان را مى‏کشیم، و دخترانشان را زنده نگه مى‏داریم (تا به ما خدمت کنند)؛ و ما بر آنها کاملا مسلطیم!» (127)

موسى به قوم خود گفت: «از خدا یارى جویید، و استقامت پیشه کنید، که زمین از آن خداست، و آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد، واگذار مى‏کند؛ و سرانجام (نیک) براى پرهیزکاران است!» (128)

گفتند: «پیش از آنکه به سوى ما بیایى آزار دیدیم، (هم اکنون) پس از آمدنت نیز آزار مى‏بینیم!(کى این آزارها سر خواهد آمد؟)» گفت: «امید است پروردگارتان دشمن شما را هلاک کند، و شما را در زمین جانشین (آنها) سازد، و بنگرد چگونه عمل مى‏کنید!» (129)

و ما نزدیکان فرعون (و قوم او) را به خشکسالى و کمبود میوه‏ها گرفتار کردیم، شاید متذکر گردند!(130)(اعراف)

***

زاهدان گروهی از مردم هستند که دنیاپرست نیستند. در دنیا زندگی می‌کنند اما آلودگی دنیاپرستان را ندارند. در دنیا با آگاهی عمل می‌کنند و در ترک زشتی‌ها از همه پیشی می‌گیرند.... (خطبه 230 نهج‌البلاغه)

***

چه می‌دانم آنکه از روبرو می‌آید چه در سر دارد؟ دوستی یا دشمنی؟ از کجا بدانم دستش به تیغ است یا دلش به دوستی؟ چه سرزمین ترسناکی است این تبعیدگاه رنج. وقتی کسی می‌گوبد «سلام»(سلام گفته‌ای است از خداوند مهربان؛ یس-58) یا می‌گوید «زنده باشی» یا چیزی از این دست، دلم کمی آرام می‌گیرد. سلام و احوال‌پرسی آرزوی سلامت و زندگی است، نه آرزوی رنج و مرگ. سلام نام تو است. نامی که با گفتنش آدم‌ها به هم آرامش و سلامت هدیه می‌دهند. نامی که با گفتنش وحشت کم می‌شود و مردم به هم نزدیک می‌شوند. چه می‌کردیم اگر این نامت را به ما نیاموخته بودی؟ با این همه سرما و کدورت میان‌مان چه می‌کردیم بی‌نام تو ای خدا تحیت و سلام؟! سپاس! سپاس! سپاس!

***

خدایا!

کمتر کسی است که گرفتار تلبیس هوای نفس نیست. کمتر کسی است که خود را حق نمی‌شمرد و دیگران را باطل نمی‌داند. ما را از این نیرنگ ناجوانمردانه شیطان مصون بدار! ...


نظرات 2 + ارسال نظر
یه آشنا شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:46

سلام
حاجی ما منتظر دهمیش ایم ها...

کجایی پس؟!

حاجی سلام یکی از بهترین شعارهای دین اسلامه که هیچ جایگزین بهتری براش پیدا نمیشه! باید افتخار کنیم به این همه رحمت!

لطفا دعا فراموش نشه!
یاعلی

سلام آشنا!
شرمنده بابت تاخیر، این اینترنت ما قطع شده بود و همین پیش پای شما وصل شد...

این هم روز دهم

دعا که وظیفه همگانی هست!
یاحق

هدی شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:52 http://elmoservat.blogfa.com

سلام
احسنت خیلی عالی بود ..استفاده کردم ..ممنونم..
..
یا علی.

سلام

ممنونم از حضور گرم‌تون

التماس دعا
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد