الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

70-انتظار...

چند روز پیش پسرعمه‌ام که شهرستان زندگی میکنه زنگ زد وگفت اومده تهران و تا یکی دو ساعت دیگه میاد خونه ما تا بهمون سر بزنه. ما هم که انتظار مهمون ناخونده نداشتیم خیلی سریع بلند شدیم و با تقسیم وظایف هر نفر، شروع کردیم به جارو کردن و مرتب کردن خونه و خرید و قس علی هذا! همه چیز که آماده شد نشستیم و منتظر پسرعمه شدیم. یکدفعه آیفون زنگ خورد. من سریع بلند شدم تا درب رو باز کنم و خوشامد بگم ولی پشت آیفون از این کفاشی‌های سیار بود که زنگ همه رو به امید کار میزنند! چند دقیقه بعد باز هم آیفون زنگ خورد و باز من پریدم که درب رو باز کنم ولی این‌بار هم یه نفر زنگ رو اشتباه زده بود! دفعه سوم که زنگ خورد دیگه پسر عمه بود!

شب که سرم خلوت شد به ماجرای صبح فکر می‌کردم.با خودم گفتم واقعاً معنی انتظار همین قضیه هست؛ وقتی ما یقین داشتیم که «مهمان عزیزمون» توی راه هست و هر آن ممکنه برسه خودمون رو کاملاً آماده کرده بودیم؛ هر چیزی رو که لازم بود مهیا کردیم و هر کار لازمی رو انجام داده بودیم؛ خونه‌ای که در حالت عادی مناسب ورود مهمان‌مان نبود مرتب کردیم و لباس‌های تمیز پوشیدیم؛ زنگ آیفون که میخورد بدون هیچ معطلی برای استقبال میرفتیم. همه این کارا برای این بود که ما می‌دونستیم «او خواهد آمد». واقعاً اگه ما خودمون رو منتظر حضرت میدونیم باید این گونه باشیم و هر لحظه برای آمدن اون مهمون عزیز آماده باشیم. من فکر میکنم گیر ما همین جاست؛ اون «یقین» برای ما حاصل نشده! شما چی فکر می‌کنید؟


پ.ن.1: روز جوان و همچنین نیمه شعبان، قشنگ‌ترین عید سال، رو به همه تبریک میگم.انشاالله که منشا خیر و برکت براتون باشه.

پ.ن.2: این چند روز مهمان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بودم. جای همه شما خالی؛ اگه خدا قبول کنه نائب‌الزیاره‌تون بودم.

پ.ن.3: وبلاگ من دو ساله شد!

نظرات 10 + ارسال نظر
شافی جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 http://hovalshafi.blogfa.com

سلام بر ناصر همیشگی
زیارت قبول
خوش به سعادتت اخوی
اینجا هم همیشه برای من رنگ و بوی دیگری دارد
نگاهی متفاوت و عمیق به اتفاقات ساده

خیلی تاثیر گذار بود...

دعا میکنی برام؟؟

و علیکم السلام
انشاالله روزی شما

شما لطف دارید

دعا...ما همه نیاز داریم بقیه برامون دعا کنند،امام کاظم(ع) می‌فرمایند این سریع‌الاجابه‌ترین راه استجابت هست،پس بسم الله!

یاحق

روزهای جانبازی جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 http://mighat61.blogfa.com

سلام اقا سید
خداقوت
اگر ما اعمالمان یک قدم به طرف حضرتش قدم بر داریم او صدها قدم به طرف ما خواهد امد اما چه کنیم که واژه ی انتظار برای ما فقط لقلقه ی زبان است. چقدر با اعمالمان دل یوسف زهرا را خون می کنیم.
راستی سادات نباید در این میلاد سراسر نور عیدی بدهند؟

سلام آقای کاوسی

قلّ و دلّ...!

آقا این عیدی دادن مجازی هم برای خودش کلاف سردرگمی شده! یکی به ما راه حل پیشنهاد کنه!

روزهای جانبازی جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:35 http://mighat61.blogfa.com

ببخشید زیارت قبول یادم رفت
زیارت قبول
منم ۲۸/۴ عازم مشهد هستم.

ممنون
انشاالله سفر پرباری براتون باشه...همیشه برای من این جوری بوده،یک دوپینگ معنوی!

حامیم جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 16:36 http://mehrmah.blogfa.com



از دوری تو غمین و نالان هستیم
وز کردۀ خود «کمی» پشیمان هستیم




اصلیـّت ما را تو اگر می پرسی
از کوفه ولی مقیم تهران هستیم!




ما لشگری از سلاح روسی داریم
در دوز و کلک رگ ونوسی داریم




هر جمعه که شد بیا که ما منتظریم
این هفته فقط نیا عروسی داریم




از جور زمانه ما شکایت داریم
اندازۀ کوه و صخره حاجت داریم




ما مشکلمان گرانی و بیکاریست
آقا به نبودنت که عادت داریم...


ما قیمت روز بورس را می دانیم

معیار بهای بورس را می دانیم



فعلا دو سه روزیست هوا پس شده است
هر روز «دعای عهد» را می خوانیم




صد موعظه کن ولی ز تسلیم نگو
از خمس و زکات و ضرب و تقسیم نگو




آقا تو بیا ولی فقط با یک شرط
از آنچه که ما دوست نداریم نگو


ألـّلهمّ عجّل لولیـّک الفرج…


حاجی خیلی التماس دعا.
یا علی.

سلام
جانا سخن از زبان ما میگویی...

هدی جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 18:39 http://elmoservat.blogfa.com

سلام آقا سید
زیارتتون قبول.
ممنونم که نائب الزیاره بودین.
درست می فرمایید ..مشکل ما اینه که به اینکه امام عصرمون میان یقین نداریم.به اینکه امام عصرمون حاضر هست و ناظر اعمال ماست
تولد وبلاگتون مبارک ..ان شاءالله سال های سال زنده باشین و در این وبلاگ بنویسید.
التماس دعا

سلام
بسیار ممنون و متشکر
کمترین وظیفه ما نسبت به دوستان همین هست
کاش حداقل اینقدر ادعا نداشتیم...

و همچنین به طور متقابل برای شما

دعا بفرمائید

M.M شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 15:59

سلام خوبید آقا سید
زیارت قبول

سلام
تشکر

علیرضا شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 16:28 http://ekrami.orq.ir

میلاد منجی عالم بشریت مبارک باد

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

سلام
همه جشن تولدهای آدما با حضور خودشون برگزار میشه ولی...

داود شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 18:09

سلام امین جان
دقیقا بحث بر سر همین کلمه «یقین» است که اگر داشتیم اوضاع و احوالمان فرق میکرد...انشاالله که با عنایت «آقا» به سمت داشتن آن حرکت کنیم.
دو ساله شدن وبلاگ را خدمت شما و نیمه ماه مبارک شعبان را خدمت همه شیعیان مخصوصا شما سادات بزرگوار تبریک و تهنیت عرض میکنم.
زیارتتان قبول و ممنون که به یاد دوستان بوده اید.
امشب ما را هم دریاب آقا سید عزیز
یاعلی

سلام
یقین...خنده‌دار اینکه ما(نوعی) خیلی هم در این زمینه‌ها ادعا داریم!
خیلی ممنون،سال دوم خیلی سریع‌تر از سال اول گذشت!
خیلی محتاج دعای شما هستیم آقای حیدری،اینو به حساب تعارف نذارید...

یاعلی

طهورا یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:02

یا ملجا کل مطرود

این جشن ها برای من آقا نمی شود
شب با چراغ عاریه فردا نمی شود
خورشیدی و نگاه مرا می کنی سفید
می خواستم ببینمت اما نمی شود
شمشیرتان کجاست؟ بزن گردن مرا
وقتی که کور شد گرهی، وانمی شود
یوسف! به شهر بی هنران وجه خویش را
عرضه مکن، که هیچ تقاضا نمی شود
اینجا، همه من اند، منِِ بی خیال تو
اینجا کسی برای شما، ما نمی شود
آقا! جسارت است ولی زودتر بیا
این کارها به صبر و مدارا نمی شود
تا چند فرسخی خودم، ایستاده ام
تا مرز یأس، تا به عدم، تا«نمی شود»
می پرسم از خودم: غزلی گفته ای، ولی
با این همه ردیف، چرا با«نمی شود»

عیدتان مبارک...

همین...

یاعلی

سلام
واقعاً ممنون
توی این شعر بسیار تعابیر زیبایی به کار رفته بود،شعر از خودتون بود؟
جداً لذت بردم

طهورا یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:05 http://http://ajarakallah.blogfa.com/

یا ملجا کل مطرود

تنها تویی و ما به جماعت نشسته‌ایم
مشکور نیست سعی فرادا، تو مانده‌ای

ما مانده‌ایم و معرکه، ما مانده‌ایم و تیغ
الّا همین بهانه که: آقا! تو مانده‌ای

یاعلی

الّا همین بهانه که: آقا! تو مانده‌ای...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد