الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

88- تامل...

"... الفقیه  المجاهدالمتقی المرجع الدینی الاعلی استاذ الفقها و المجتهدین المحامی عن حریم الولایه محیی العزاللزهرا(س) صاحب التصانیف الکثیره فی الفقه و الاصول و التفسیر و الموسوعه الکبیره تفضیل الشریعه من ارکان الثوره الاسلامیه آیت الله العظمی..."



از نزدیکان‌شون بود ... می‌گفت وقتی برای تحویل جسد بی جان آیت الله به سردخانه رفتیم مسئول اونجا کشوی سردخانه رو باز کرد و بیرون کشید. ناگهان چشمم به گوشه کفن افتاد؛ روی پلاک کفن فقط دو چیز به چشم می‌خورد: نام ... و نام خانوادگی... هیچ کدام از این القابی که ما ایشون رو خطاب قرار میدادیم و روی سنگ قبرشون حکاکی کرده بودیم، نبود... فقط نام... و نام خانوادگی...  همون جا ماتم برده بود ؛ پیش خود گفتم ایشون که عمری در راه خدا مجاهدت کرده بود این گونه همه چیز رو گذاشت و از دنیا رفت، ما رو چه شده است  که دنیا این گونه فریب‌مون داده و دلخوش به متاع گذرایش هستیم...

نظرات 18 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 23:17 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام به همه دوستان
دیدم خیلی زشته بخوام نظرات پست قبل رو الآن جواب بدم، اینه که کلاً بی خیالش شدم، شرمنده! :)

پ.ن: میدونم کم پیدا شدم، دنیا و مافیها گرفتارمون کرده! به بزرگواری‌تون ببخشید.

هدی پنج‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:11 http://elmoservat.blogfa.com

سلام آقا سید
متوجه شدیم که گرفتار درس و مشقید که کمتر فرصت آپدیت و سر زدن به دوستان رو دارید..ان شاءالله موفق باشید
ممنونم بابت پست تامل برانگیزتون...
التماس دعا

سلام علیکم
ایام شهادت حضرت رقیه (س) رو خدمت‌تون تسلیت میگم
شما مثل همیشه لطف دارید

یاحق

سید پنج‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1390 ساعت 23:33 http://bidmajnoon.blogsky.com/

سلام سید...

خداقوت، انشاالله روبراه باشی.
التماس دعا

صبح نزدیک است و ...

سلام پسرعمو
خیلی با عشقی!

انشاالله...

[ بدون نام ] جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 19:18

یوم تجد کل نفس ما عملت من خیر محضراً و ما عملت من سو توددلو ان بینها و بینه امداً بعیداً.

روزی که هر کس عمل خیری که انجام داده است را حاضر شده می یابد و هر عمل بدی که انجام داده است (نیز). دوست دارد که میان او و اعمال بدش فاصله دوری باشد.

در پناه حق

سلام
ممنون بابت این "تذکر"...
قرآن به معنای واقعی کلمه ذکر هست، مخصوصاً توی این دوره و زمونه که مشغله‌های دنیایی ما زیاد شده... خودش میگه من داروی دردهای روحی‌شما هستم! کاش کمی بیشتر باهاش انس داشتیم تا اثر این دارو رو توی زندگی‌مون حس میکردیم...
بازم ممنون

حق یارتون

ملیحه جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 19:22

ببخشید تو نظر قبلی اسمم جا افتاد.

مهدی موحدی جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 22:42

به نام خدا
آره سید... آره... کاش خودمون بذاریم و بریم نه اینکه ببرنمون.

سلام مومن خدا!
کاش...کاش ...کاش...

س.ح شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 00:06

سلاام
من هم چند روز پیش یک موردی تو همین مایه توجهم رو جلب کرد
نوشته روی جلد رساله اقای بهجت
العبد...
بر خلاف خیلی ها که کلی القاب اول اسمشون میارن و بعد نام اصلی
................................
البته به نظر من یه جور زیرکی در این نوع معرفی ایشون وجود داره
منظورم اینه که به این راحتی و هر کسی نمییییی تونه ادعا کنه که :عبد خداست:
..........
التماس دعا
یا علی

سلام علیکم
احوال شما؟!
آقای بهجت یه دونه بود...یه دونه
واقعاً ابهتی بود در این کلمه"العبد" ؛ ولی به قول شما هر کسی نمیتونه چنین ادعایی بکنه؛ اگه بکنه خدا یه آزمایشی ازش بگیره که خودش دو زاریش بیفته که این طی این راه به همین راحتی نیست!

من هم همین طور!
علی یارمون

M.M سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 16:57

سلام .....

و علیکم السلام!

علی غضنفری چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 00:42

سلام سیییییییییییییییییییییییییید
...
بگو...ما را چه نشده است؟؟؟؟؟؟؟
...
دلمممممممممممممممممممممم تنگیییییییییییییییییییییییییییییییده سید...
...
ازدیو و دد ملولم و انسانم ارزوست....اول برای خودم...
..
دعامون کن...فرزند حضرت مادر...
یا علی مدد

سلام پدرخوانده کانون! :)
سخت نگیر برادر،تا بوده همین بوده...

مادر...مدینه... خوشحالم یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات زندگیم با شما رقم خورده...

علی یارمون

کاغذ و قلم چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 http://penandpaper.persianblog.ir

کاش لله شویم
همین

سلام
به عمل کار برآید...باید یه قدم برداریم یا خدا هم صد قدم بیاد طرف‌مون...

داود پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1390 ساعت 20:05

سلام امین جان
انشاالله که شاد و سرحال و موفق باشی
باید گذاشت و گذشت...همین...انشاالله که بتوانیم
ممنون از این پست زیبا
دعامون کن سید عزیز
یاعلی

سلام بر آقای حیدری بزرگوار
به دعای شما ان‌شاالله...

قابل شما رو نداشت

بزرگوارید
علی یارمون

سعید جمعه 16 دی‌ماه سال 1390 ساعت 21:33

سلام امین جان
دلتنگتم
دعام کن.


کلّا! اِنّ الانسان لیطغی، اَن رآه استغنی. انّ الی ربّک الرجعی!

سلام رفیق
واقعاً حیف شد این جلسه دوره رو از دست دادم...خیلی دوست داشتم بیام ولی قسمت نبود؛ حالا شما اومدی یا نه؟!!!

دوتا بیشتر!

پریسا جمعه 16 دی‌ماه سال 1390 ساعت 21:41 http://vahhm.blogfa.com

سلام
زیبا بود.....هم پست شما هم نظرکاربر مهدی موحدی...........
موفق باشید....

سلام علیکم
سلامت باشید...
این آقا مهدی ما کلاً نظرات ارزشمندی داره!

همین آرزو رو برای شما دارم
یاحق

کریم دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:48 http://toloeesabz.blogfa.com

سلام برادر خوب بود ...
ببخشید یه مقدار سرم شلوغه و موقع امتحاناست...انشاالله اولین فرصت وبلاگم رو هم به روز می کنم...
یا علی

سلام همسفر
خدا ببخشه
کاملاً درکت میکنم

علی یارمون

امیرحسین دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:23

لذت بردم از این مطلب . لحظه حیرت آوری است لحظه مرگ و خاک سپاری.

سلام بر رفیق شفیق!
همین طوره...مخصوصاً اینکه از نگاه بالا داری پیکرت رو نظاره میکنی... بی هیچ حجابی... خدا کنه آماده اون لحظه باشیم

راضیه دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 http://www.judyabot.blogfa.com

سلام
خسته نباشید!
دنیا و مافیها واقعا آدم رو خسته میکنه و آدم فرصت نمیکنه که به کار های جانبی بپردازه!
مثل من که الان بعد از گذشت 4-5 ماه ، اومدم به این وبلاگ
شرمنده

پست زیبا و تامل برانگیزی بود
آدمهای بزرگ هیچ موقع تحت تاثیر القاب و ... قرار نمیگیرن
چون اینها مثل یک وصله ان که به راحتی جدا میشن!

یا حق

سلام
سلامت باشید
البته من هم خیلی کم سعادت بودم
ولی باید قبول کرد در دنیا زندگی کردن و تعلق بهش نداشتن شاید سخت‌ترین کار باشه
کاش "آدم بزرگ" باشیم...

حق یارتون

ملیحه دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 20:39

سلام
این روزا واقعا حس میکنم که گناه چقدر نزدیکه..
دیگه خسته شدم از اینکه همه کارام رنگ و بوی دنیا رو داره.مثلا همین درس خوندن ...از این که برای نمره درس میخونم خسته شدم......
دعا کنید که بتونم خودمو تغییر بدم......
التماس دعا
در پناه حق

سلام
این خاصیت دنیاست... مرد میدان میخواد این گونه نبودن!
شاید اگه توی همه زندگی‌مون افق‌های دور رو نگاه کنیم اوضاع‌مون بهتر بشه...چه زندگی مادی و چه زندگی معنوی

محتاج دعا هستیم بی تعارف

حق یارتون

[ بدون نام ] چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:11

من باب بدبین شدن به مردم(فقط برای فکر کردن):

از اول امـر مـمـکـن نـیـسـت بـه شـمـا بـگـویـد در ایـن ایـمـان و اعمال به خداى خود منت گذار، یا خود را از زمره محبوبین و محبین و مقربین درگاه قلمداد کن. ابتداى امر از درجه نازله گرفته رخنه در دل شما باز مى کند و شما را وادار مى کند به شـدت مـواظـبـت در مـسـتـحـبـات و اذکـار وا دارد، و در ضـمـن عـمـل یـکـى از اهـل مـعـصـیـت را در نـظـر شـمـا بـه مـنـاسـبـت حـال شـمـا جـلوه مـى دهـد و بـه شـمـا القـا مـى کـند که شما از این شخص به حکم شرع و عـقـل بـهـتـریـد و اعمال شما موجب نجات شماست و بحمدالله شما پاک و پاکیزه هستید و از معاصى عارى و برى هستید.



از این ، دو نتیجه مى گیرد: یکى بدبینى به بندگان خدا، و دیگر خودپسندى ، که هر دو از مهلکات و سرچشمه مفاسد است.



به نفس و شیطان بگویید مـمـکـن اسـت ایـن شـخـصـى کـه مـبـتـلاسـت بـه مـعـصـیـت داراى مـلکـه اى بـاشـد یـا اعمال دیگرى باشد که خداى تعالى او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خلق و ملکه او را هـدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، شاید این شخص را خدا مبتلا به معصیت کرده تا مبتلاى به عجب که از معصیت بدتر است نشود ـ چنانچه در حدیث کافى است : عن اءبـى عـبدالله ، علیه السلام، قال: ان الله علم اءن الذنب خیر للمؤ من من العجب ، و لولا ذلک مـا ابـتـلى مـؤ مـنا بذنب اءبدا. یعنى گفت امام صادق ، علیه السلام : هـمـانا خدا دانست که گناه بهتر است براى مؤ من از عجب و اگر نه این بود هیچ گاه مؤ من را مبتلا به گناهى نمى کرد. شاید من به واسطه همین بدبینى کارم منجر به بدى عاقبت شود.


شرح چهل حدیث امام-عجب

سلام
...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد