الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

الهی... گاهی... نگاهی

"ای پیامبر! همانا ما نگاه منتظرت را به آسمان می‌بینیم..." (بقره-144)

94- نشانه...

در راه هر کدام از شما نشانه هایی گذاشته اند، پس با نشانه ها راه را پیدا کنید. (امام علی (ع))... توی خیابون داشتم میرفتم که آگهی مجلس ترحیمی توجهم رو جلب کرد... جوانی بود بیست و چند ساله که به رحمت خدا رفته بود... اما نکته تامل‌برانگیزش شباهت عجیبش به من بود! انگار عکس خودم رو زده بودند توی اعلامیه و این مراسم برای درگذشت من بود! مخصوصاً اینکه جوان، هم سن من هم بود... حالت عجیبی بهم دست داد... خدای من، من چقدر غافلم... هر لحظه میتونه آخرین لحظهزندگی‌ام باشه... و من چنین ناآماده‌ی این لحظه ناگهانی!  به قول خودت

  «و هیچ کس نمی داند در چه سرزمینی می میرد» (لقمان-34)...این یک نشانه بود از همین نشانه‌هایی که علی(ع) ذکر کردند... باشد که بینای این نشانه‌ها باشیم!

***

پ.ن: "همان کسانی که چون بلا و آسیبی به آنان رسد گویند: ما مملوک خداییم و یقیناً به سوی او بازمی گردیم..." (بقره-156)

بعضی نعمت‌های خدا هستند که فقط با از دست دادنشون قدر و منزلت‌شون برای آدم آشکار میشه... پدر، مادر، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بدون شک جز این دسته هستند... دیروز من یکی از نعمت‌ها رو از دست دادم... مادربزرگی دوست‌داشتنی...خدایش رحمت کند...کاش قدر نعمت‌هایی که هنوز داریم، بدونیم...خداوند گذشتگان همه‌مون رو غریق رحمتش بکنه... و یادمون باشه که ما هم روزی «گذشتگان» خواهیم شد...

 

نظرات 17 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 23:37

سلام.پس برای شادی روح خودمان رحمه الله من قرءأ فاتحه مع الصلوات

سلام

راستی یادتون رفت اسم ‌تون رو بنویسید یا همین جوری راحت بودید :دی

پس نوشت(پس از یک ساعت): جناب صبانت، حریم خصوصی هم خوب چیزیه بهتره عوض بررسی آنلاین سوابق مشترکین‌تون، تلفن‌ها رو جواب بدید...واقعاً تاسف‌آوره...

ستایش حق شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 23:46 http://haiatmaqol.blogsky.com/

باسلام وتبریک عیدنوروز،ازاین که چنین نگرانی مبارکی داریدخوشابحال تان ازیاران امام رضا(ع) نیزکه (خواجه اباصلت یاخواجه مراد)بودشبهادرداخل قبری درخانه میخوابیدوازخودش حسابرسی میکردالبته حسابرسی قبل ازخواب هرشب بسیارمغتنم است.موفق باشید.

سلام
تشکر، انشاالله شما هم سال خوبی در پیش داشته باشید
این رو که گفتید دلم رفت پیش حسینیه تخریب‌چی‌های دوکوهه... انسان‌هایی که هنوز توی این دنیای رنگارنگ خوشون و خداشون رو گم نکردند کم نیستند...شهدای ما هم جزیی از همین انسان‌ها بودند...خوش به حال‌شون!
ممنون که سر زدید
یاعلی

M.M یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 16:50

تسلیت می گم

سلام
ممنون

مهدی موحدی یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 21:08

به نام خدا
سلام. سید عزیزم...
نوشته هایی سر شار از عبرت. تلنگر. آگاهی. بیداری...
دوستت دارم و مشتاق دیدار.

سلام همسفر!
شما هم که همیشه ما رو شرمنده میکنی...
ارادتمندیم دو تا بیشتر!

مهرگان دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 15:29

سلام حاج آقا
تسلیت میگم ... من هم امسال دومین نوروز رو بدون مادربزرگم سر کردم

برای شما و خانواده محترم آرزوی صبر و یلامتی دارم

راستش کامنت فاطمه خانم رو در پست های قبل دیدم
ایشون ایام نوروز به کربلا مشرف شده بودن !!!

سلام
ممنون از لطف‌تون، خدا انشاالله رفتگان شما رو هم بیامرزه...

جداً؟! چه بی سر و صدا :دی خیلی عالیه، اونجا آدم رو نمک گیر میکنه... دلم برای اونجا تنگ شده...انشاالله روزی دوباره برای شما و من و همه دوستداران

یاحق

ملیحه چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 22:01

سلام
خدا رحمتشون کنه......روحشون شاد
اگه کمی دقت کنیم نشانه ها رو خواهیم یافت
در پناه حقید

سلام
ممنون...
شما لطف دارید

کاوسی شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 16:07 http://mighat61.blogfa.com

سلام اقا سید
هر اعلامیه ای که بر دیوار نصب می شود تلنگری است برای تک تک ما. اگر عاقل باشیم.
شاد باشید جناب مهندس.

سلام بر جانباز دلاور، آقای کاوسی عزیز!
توی شهرستان ها که اکثر دیوارها پر میشه از اعلامیه های ترحیم این حرف شما برای آدم نمود بیشتر داره...
ممنون از لطف تون

هدی شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 17:01 http://elmoservat.blogfa.com

سلام آقا سید
مرگ چیزیه که کمتر ما انسان ها بهش فکر میکنیم.خدا کنه همه مون عاقبت به خیر بشیم ..پناه می برم از مرگی که هنوز گناهانمون بخشیده نشده...اصلا دعا کنیم خدا بهترین مرگ یعنی شهادت رو نصیب تک تکمون کنه...الهی آمین
تسلیت می گم امیدوارم روح اون بزرگوار قرین رحمت الهی باشه...
التماس دعا

سلام
همین طوره... واقعاً ما چقدر غرق دنیامون شدیم... یاد مرگ دل ها رو خاشع میکنه...
شهادت خیلی لیاقت میخواد...
خیلی ممنون از لطف تون

داود یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 23:40

سلام امین جان
تسلیت عرض میکنم
روحشان شاد و با حضرت فاطمه زهرا(س) محشور باد...انشاالله
موافقم...کاش قدر نعمتهایی را که اطرافمان هستند بدانیم.
یاحق

سلام آقای حیدری عزیز
خدا انشاالله پدر بزرگوارتون رو هم بیامرزه...
حق یارتون

پریسا دوشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 20:13 http://vahhm.blogfa.com

سلام
حال شما؟
دریافت نشانه ها بصیرت خاصی می خواد........من که ندارم!
تسلیت عرض میکنم....
حق یارتون

سلام
من همیشه خوبم پریسا خانم!
این جوریا هم نیست! اگه نشانه برای شما باشه پس حتماً دریافتش خواهید کرد.
ممنون از لطف تون
یاحق

سعید دوشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 22:58

سلام امین جان
غریق رحمت الهی بشن ان شاالله. و امیدوارم همنشین حضرت زهرا باشن.
منم دو سه ماه میشه که مادر بزرگم فوت شده. امّا کم کم جای خالیشو دارم حس می کنم.

بهت بارها گفتم. وبلاگت برا من ذکره! خدا خیرت بده.

سلام سعید سعید ما!
جای خالی... مرور خاطرات این جای خالی رو بیشتر میکنه... خدا همه شون رو رحمت کنه
خیلی گلی!

کاغذ و قلم شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 19:56 http://penandpaper.persianblog.ir

سلام
عرض تسلیت
یادمان باشد روزی ما نیز...

سلام
ممنون از لطف‌تون
نمیدونم چرا کمتر یادمان هست...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 23:25

سلام...
حال شما برادر؟
کم لطفی ما رو ببخشید.

خدا رو شکر که حس می کنی!
خیلی ها بی تفاوت عبور می کنن.

سالیان سال در کنار خانواده زندگی با عزت و خوشی داشته باشی.

التماس دعا
یاعلی ع

صبح نزدیک است و ...

سلام سید خدا
دیگه ما باید از روان‌شناسی جملات بفهمیم کی کامنت گذاشته؟! امضات رو آخر دیدم، بعد از اینکه شناسایی شدی
خیلی گلی پسرعمو، همین دعا رو برات دارم
زنده‌ایم به همین امید صبح نزدیک...

[ بدون نام ] چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 22:34

مطلبی در خصوص «همیشه خوب بودن» که در 4 کامنت قبل ذکر شد، ماجرا معروف هست، ولی من اشخاص را از یاد بردم و هدف گزینش را هم، فقط کلیت در ذهنم مانده، که میخواستند شخص مورد اطمینانی را برای کاری انتخاب کنند، گفتند فلانی هست، چندین سال است نماز اول وقت جماعتش ترک نشده، همین که این جمله آمد، حکیم گفت نه، او مناسب نیست، آیا واقعاً در این چند سال هیچ کار ضروری ای برای او پیش نیامده؟ در روایات هم حتی اقبال و ادبار دل ذکرشده، کلیت ماجرا جالب است که چطور میشود ««همیشه»» خوب بود.

سلام!
مثل اینکه یه سوءتفاهم کوچولو پیش اومده! من در جواب احوال پرسی پریسا خانم گفتم که من همیشه خوبم؛ دو حال داریم: حال معنوی و حال روحی(دومی رو در جواب احوال پرسی روزمره استفاده می‌کنیم).
حال معنوی افراد همیشه در حال نوسان هست، منم از این قائده مستثنی نیستم. اصلاً یکی از ریشه‌هایی که احتمال میدند لغت انسان از اون اومده باشه همین نوسان هست، بس که بین خدا و شیطان در حال نوسان هست(بحث خیلی جالبی هست که در صورت تمایل میتونید به سخنرانی‌های دکتر انصاری مراجعه کنید)
اما حال روحی افراد... من در زندگی سعی میکنم همیشه شاد باشم و این شادی رو هم به اطرافیانم انتقال بدم،به انرژی مثبت بسیار اعتقاد دارم و سعی در جذبش دارم. جملات مثبت و روحیه دهنده رو به کار میبرم که یکیش هم همین "حال من همیشه خوبه!" هست. تا حالا که جواب داده

فکر میکنم نکته به جایی که شما اشاره کردید همین حال معنوی بود و نه حال روحی که مدنظر من بود.
ممنون از دقت نظرتون

دعا بفرمائید دو تابیشتر از معمول!

[ بدون نام ] جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 00:33

حال روحی آدم ها متاثر از حال معنوی شون نیست؟ اگر اینطور باشه خیلی وقت ها حال خوش، حفظ ظاهره، و یک وقت هایی پوچ خواهد بود.
اگر هم اینطور نباشه کمی درکش سخته.

سلام
نمیگم متاثر نیست ولی حداقل به نظر من میتونه از هم قابل تفکیک باشه... ببینید، منظور من از حال معنوی، اون "احساس ارتباط با خالق و حجت‌هایش رو زمین" هست. خیلی اوقات حال معنوی آدما خوب نیست ولی بد هم نیست!!! یه مرحله بینابینی خنثی داره. بذارید مثالی بزنم، گاهی اوقات آنقدر از نماز خوندن لذت میبرید و سر نماز حال معنوی‌ای بهتون دست میده که بهجتی درونی در خودتون احساس می‌کنید. این همون حال خوش معنوی هست اما گاهی اوقات(شاید بهتر باشه بگم برای خیلی از آدما بیشتر اوقات!) وقتی سلام نماز رو میدند تازه میفهمند نماز تموم شده، سر نماز همه جا بودند به جز در حضور خالق!!! در چنین حالتی طرف حال معنوی خوبی نداره ولی حال بدی هم نداره، خنثی! حال بد وقتی هست که خدایی نکرده بخواد خلاف جهت حرکت کنه. این نماز باعث حرکت رو به جلو نیست ولی آدمو عقب هم نمیبره.
حال روحی خوب مقدمه حال معنوی خوب هست، کسی که درون خودش احساس افسردگی میکنه هیچوقت نمیتونه حال معنوی خوبی هم کسب کنه، شما موافقید؟!

[ بدون نام ] جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 14:27

کمی ماجرا را متفاوت میبینم، شاید تعبیر و برداشت از حال روحی یکی نیست، وقتی حال معنوی ای که گفتید خوب باشه، تبعاً حال روحی آدم هم بسیار خوب خواهد بود، همون حس خوب بعد از دعای کمیل، یک زیارت خوب و ... انسان به همه چیز محبت دارد، گذشت برایش راحت میشود و ... ولی در یک حال خنثی مثلاً، وقتی چندان یاد خدا هم در دل نباشد، انسان زیاد در چارچوب یک انسان مومن نباشد، موفقیت ها و شکست ها او را به تلاطم روحی وامیدارد، گرفتاری ها روحش را زمین گیر میکند، به هم میریزدش و ... اینکه کسی از این چیزها مصون باشد لابد در همه احوالات ایمان و تقوی بالایی در وجودش حفظ کرده، که کمی سخت به نظر میرسد.

سلام
شاید کلمه "حال روحی" خیلی لغت مناسبی نباشه... احساس میکنم برای شما این دو لغت (روحی و معنوی) تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند ولی به نظر من کاملاً قابل تفکیک هستند. احتمالاً هم ایراد از من هست که نمیتونم در کلمات این تفاوت رو بیان کنم
خوشحال بودن و سرزنده بودن افراد میتونه در یک حالت خنثی معنوی هم پیش بیاد و این به نظرم منافاتی با هم نداره. اکثریت مردم جامعه رو میشه در دسته حالت خنثی معنوی قرار داد ولی مشاهده میکنیم که خیلی از این افراد هم آدم‌های شادی هستند.
فکر میکنم همون تعبیر و برداشت ما یکی نباشه!

برقرار باشید

مهدی دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:42

سلام
خیلی تشکر میکنم از این وب بسیار خوبت
یه تلنگر برا آدم، (کسی مثل من که آلودس)
ولی نمی دونم که این تلنگره چرا خیلی زود از بین میره
این تصمیم آدم شدنه فقط چند لحظه دووم داره
از این رفت و آمد بین خدا و شیطان خسته شدم، شایدم همش پیش شیطان بودم که خسته شدم
چون زورم نمیرسه گناهو ترک کنم گاهی وقت ها می خوام اعتقادو ترک کنم............

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد